טיולי טרקטורונים או רייזרים?

אם אתם רוצים ליהנות מטיול שטח בלב הנופים היפים של מדינת ישראל, עליכם לעשות זאת באמצעות כלי רכב מתאימים, כאשר בין הסוגים הקיימים נמצאים רייזרים וטרקטורונים. טיולי טרקטורונים ורייזרים מתאימים הן לחובבי אקסטרים שאוהבים להרגיש את האדרנלין זורם להם בדם בעוצמה, והן לחובבי הטבע, שרוצים ליהנות מנסיעה רגועה ומזמן של שקט לעצמם.

ובכל זאת, ישנם הבדלים בין שני סוגי הרכבים. לכן, אם שאלתם את עצמכם מה ההבדלים בין טיולי רייזרים לטיולי טרקטורונים ואיך לבחור את סוג הטיול המתאים לכם, ננסה לעזור לכם עם כמה מהפרטים החשובים.

עיקר ההבדלים בין טיולי טרקטורונים לרייזרים

כאשר אתם רוצים לצאת לשטח ולתכנן לעצמכם חוויית אקסטרים וטיול אטרקטיבי ומלהיב, רכב השטח יכול להוסיף המון לחוויה ולהשפיע על סוג ואופי הטיול שלכם.

טרקטורון. טרקטורון הוא כלי שטח מעולה, המיועד לעד שני רוכבים אשר הנסיעה בו דומה מעט לרכיבה על אופנוע. יחסית לאופנוע, המבנה והמושב של הטרקטורון רחב, יש לו כידון אשר בעזרתו מנתבים את הטרקטורון לכיוון הרצוי, וכמות האנשים תלויה בסוג הנסיעה. כאשר אתם מחפשים טיול רצוף באדרנלין, הטרקטורון יתאים לאדם אחד, שהוא גם יהיה הנהג. במידה ומעוניינים בנסיעה יותר רגועה, אפשר יהיה להעלות על הטרקטורון שני אנשים, שישבו האחד אחרי השני.

רייזר. זהו רכב ייעודי לשטח, אשר משלב בין הריינג’ר העוצמתי לבין הטרקטורון הגמיש. רייזרים מספקים רמת בטיחות גבוהה יותר, אך הם יכולים לעמוד בתנאי שטח מאתגרים לא פחות מטרקטורונים, לעיתים אפילו יותר. רייזרים זמינים בשני גדלים. הקטנים יותר מתאימים לשני נוסעים והם כוללים 2 מושבים זה לצד זה, והגדולים יותר מתאימים ל-4 נוסעים כך שכוללים 4 מושבים. כתוצאה מכך, רייזרים יהיו בחירה טובה גם עבור טיולי שטח משפחתיים.

איך בוחרים?

לאחר שמבינים מה ההבדלים בין שני הסוגים של רכבי שטח, אפשר לבחור בסוג הטיול המתאים לכם ביותר. כדי לבחור נכון, עליכם להתחשב בפרמטרים הבאים:

  • כמות ואופי המשתתפים – ישנו הבדל בין טיול משפחות לבין טיול של חבר’ה צעירים. לכן אופי המשתתפים הוא חלק בלתי נפרד מההכרעה.
  • סוג המסלול ותנאי השטח באזור הטיול – אם המסלול כולל תנאי שטח מורכבים יש לבחור בכלי הרכב שיגלה רמת עבירות גבוהה יותר.
  • פרק הזמן הייעודי לטיול – אם אתם מבלים שעות בשטח, חשוב לבחור בכלי רכב שיציע לכם חוויית נסיעה נוחה.
  • העלות והתנאים הכלולים במחיר – המחיר הוא גם משתנה חשוב, וישנם הבדלים במחיר עבור שעת נסיעה בטרקטורון לשעת נסיעה ברייזר, על כל מה שכלול במחיר.
  • מטרת הטיול – האם אתם מעוניינים בטיול שטח כדי להתפרק ולהעלות את הדופק או שתעדיפו לנסוע בנחת עם בני משפחה וחברים?
  • כמות רכבי השטח שיש לחברה – האם לחברה יש כמות מספקת של רכבי שטח שתרצו לטייל איתם ביחס לכמות המטיילים?
  • מידת הבטיחות – במהלך הנהיגה עליכם להרגיש כמה שיותר בטוחים ולכן עליכם לבחור בכלים שיגרמו לכם לתחושת ביטחון גבוהה יותר.
  • סגנון הנסיעה המועדף עליכם – יש אנשים שאוהבים את סגנון הנסיעה של הרייזרים בעוד שאחרים יעדיפו את התחושה של הטרקטורונים.

אזורים מומלצים בארץ לטיולי שטח

השלב הבא בדרך הוא לבחור את חברת הטיולים, וכדי לעשות זאת עליכם להחליט באיזה אזור תטיילו. יש לא מעט אזורים מומלצים לטיול ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ואפילו באזור המרכז וירושלים תוכלו למצוא חברות שמתמחות בטיולי טרקטורונים ורייזרים ושפע של מסלולים בדרגות קושי שונות.

לכן קודם כל החליטו על האזור שבו תרצו לטייל, אם זהו אזור הקרוב למקום המגורים שלכם, אולי אזור שאתם מגיעים אליו לחופשה ורוצים להוסיף לעצמכם אטרקציה מיוחדת ואולי אזור שתגיעו אליו לטיול שטח וגיבוש באופן ייעודי.

לאחר שהחלטתם על האזור הרצוי, בדקו את החברות שמוציאות טיולי שטח באזור, ושימו לב שהן מחזיקות את כלי השטח המועדפים עליכם. מלבד הכלים, החברה צריכה לעבוד עם כל האישורים והביטוחים ולהציע לכם אפשרויות מגוונות. קחו בחשבון שישנן חברות שכוללות במחיר גם ארוחה בשטח, הדרכה והפתעות, לכן זהו עוד משהו שעליכם לבדוק.

ולבסוף, בדקו עלויות. השוו בין המחירים של החברות השונות עבור סוג הטיול שתרצו. כך תוכלו לקבל מושג לגבי טווח המחירים ולוודא שאתם מקבלים את העסקה הטובה ביותר.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן