טיפים לכתיבת קורות חיים

קורות חיים עדיין לא נעלמו מן העולם, וכמו שזה נראה זה גם לא יקרה בזמן הקרוב. למה? אין לזה ממש תשובה אבל העובדה היא שמעסיקים מבקשים קורות חיים, גם בעידן הדיגיטלי, גם בעידן בו אפשר בתוך שניות לעשות שיחת וידאו, להיכנס לדפים ברשתות החברתיות של המועמד ולדעת עליו לא מעט ובכלל, בעידן בו הכול חשוף על כל אחד.

אז אי אפשר לוותר על כתיבת קורות חיים ואם כבר כותבים אותם אז צריך שזה יהיה בצורה מושלמת. איך כותבים קורות חיים לדוגמא? איך אפשר להפיק קורות חיים ככה שהמעסיק יעצור רגע ויתעמק וגם ירצה להמשיך את התהליך הלאה גם כשהוא עמוס במסמכים כאלו של עוד רבים אחרים?

מסמך מסודר נוח יותר לקריאה

אם תשלחו קורות חיים לדוגמא ללא עיצוב וללא סדר וארגון, אין לכם הרבה סיכויים גם אם הרזומה שלכם מדהים. מסמך כזה גורם לעין להיות עייפה מהר מאוד והמעסיק יעבור מהר מאוד הלאה. מה כן? תקפידו על ריווח בין התפקידם השונים שביצעתם במהלך השנים, אל תכתבו פסקאות ארוכות ומעייפות, תרשמו כל סעיף בשורה נפרדת עם תבליט, תדגישו בבולד את הכותרות הראשיות, את שם החברה ואת התפקיד ותיישרו את הקובץ מימין לשמאל. מסמך מקצועי הוא עם הקפדה על רישום השנים בצד הימני של העמוד. בשורה התחתונה – תקפידו על עיצוב אחיד ועקבי לאורך כל הקובץ.

שימוש באנשים ובאתרים רלוונטיים

כתיבת קורות חיים היא סוג של אומנות. היא בסופו של דבר יכולה להיות זו שתקדם אתכם או שתשאיר אתכם במקום. יש אנשים שיודעים כתיבת קורות חיים מקצועית, הם כותבי תוכן בעלי ניסיון עשיר והם ישמחו לסייע לכם (נכון, לא בהתנדבות אלא בתמורה לתשלום) יש גם אתרי אינטרנט שההתמחות שלהם היא בין השאר עיצוב קורות חיים. הם יכולים לסייע לכם להפיק קורות חיים הרבה יותר מושקעים ויפים ובעיקר מתאימים עיצובית, וכדאי מאוד שתעשו בהם שימוש. אז נכון, גם איש מקצוע וגם חלק מאותם אתרים יגבו מכם כסף. אבל היי, זה העתיד שלכם לא? אם בזכות אתר כזה או אחר תקבלו את העבודה הנחשקת זה בוודאי ישתלם לכם לטווח הרחוק נכון?

תכתבו בשמות פעולה

הסעיף הבא מתייחס בעיקר לנראות של המסמך, לאיך שהוא צריך להיות ככה שהצד השני יתרשם מהרצינות שלכם. יש אנשים שכותבים קורות חיים בגוף ראשון, לדוגמא: עבדתי ב… הכנתי מצגות… ניהלתי עובדים… וכדומה. חשוב לזכור שלא מדובר פה על מסמך אישי אלא על מסמך רשמי וככזה הוא צריך להיות בהתאם. רשמי. מה זה אומר בפועל? בפועל זה אומר שאתם צריכים לכתוב את המסמך ככה: הכנת מצגות… ניהול עובדים… עבודה ב… הכול בשמות הפעולה עצמה כאילו “מישהו” עשה אותה ולאו דווקא אתם.

התאמה לסוג התפקיד

פה לא מעט אנשים טועים וזו עלולה להיות טעות קריטית. יש כאלו שמחפשים כמה סוגים של עבודות, אבל הם לא מתאימים את קורות החיים שלהם. הם עושים מה שנקרא “שלח לחמך על פני המים” עם אותם קורות חיים ובלי שתהיה התאמה ספציפית לסוג המשרה. חשוב מאוד לכתוב כמה קורות חיים אם אתם מחפשים עבודה מסוגים שונים. אם ניהלתם צוות עובדים במסעדה זה יכול להיות מאוד רלוונטי בקורות חיים ספציפיים וממש לא באחרים. תקפידו על זה ואל תשעממו את מי שקורא את קורות החיים שלכם כדי שהסיכויים שתתקבלו לעבודה שאתם רוצים יעלו כמה שיותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן