כיצד משפיעות עבירות תנועה על תעריפי הביטוח לרכב

מחירי הביטוח לרכב מכילים בתוכם פרמטרים שונים אשר כל אחד בנפרד עשוי להשפיע רבות על המחיר.

לרוב, חברות הביטוח הגדולות לא מספרות על תהליך תמכור הפוליסה אשר מורכב בין היתר מ:

  • סוג הרכב – גודל מנוע, סוגי מערכות הקיימות ברכב, תוספות למיניהם אשר רכשת וסוגי מיגון.
  • פרופיל נהג – כמות הנהגים המשתמשים ברכב,גיל הנוהגים ברכב, מין הנוהגים ברכב, כמות עבירות התנועה אשר ביצעו בעבר כולל גליון ההרשעות והיסטורית הביטוח בשנים האחרונות.

במאמר זה ננסה להסביר ולהראות כיצד עבירות התנועה משפיעות על תעריף הביטוח, למה כדאי לשמור על פרופיל תעבורתי נקי ואיך תוכלו לשפר ולשמר את מצבכם בחברת הביטוח.

פרופיל נהג ומחירי הפוליסה

עד לפני זמן לא רב מחירי ביטוח החובה היו אחידים בכל החברות, כיום המצב שונה וכל חברת ביטוח מתמחרת לפי פרמטרים אותם היא קובעת בעצמה ובהתאם להשקפת עולמה.

מחיר פוליסת הביטוח לרכב, כנהוגכמו בכל פוליסות הביטוח השונות, מביא לידי ביטוח את הסיכון היחסי שרוכב הפוליסה יהיה חלקמתאונה או תביעה ואת עלויות הפיצוי הצפוימכך. נהגים בעלי עבר ביטוחי חף מבעיות והרשעות חמורות נהנים בדרך כלל מהנחה בעלויות מחירי ביטוח הרכב, כאמור מאחורי מצב זה יש הרבה הגיון משום שנהג זהיר ישמור על עצמו, לא יהיה מעורב בתאונות וכיוצא מזה חברות הביטוח יוכלו לחסוך הרבה כסף על תביעות והוצאות שונות.

כאמור עבר תעבורתי רע הכולל הרשעות, שלילת רשיון, תאונות וכו’ ישפיע בהכרח על מחיר הפוליסה של הנהג, חברת הביטוח תסתכל על הנהג בתור פוטנציאל להוצאה גבוהה וכתוצאה מכך תדאג לתמחר את הפוליסה שלו בהתאם. העבר הביטוחי שבדרך כלל נבדק הינו לטווח של שלוש השנים האחרונות והפרמטר החשוב ביותר איננו כמות התאונות שבהן היה מעורב הנהג אלא דווקא התוצאה שלהן וההשלכות על חברת הביטוח.

אז מה עושים?

ביטוח חובה כשמו הוא הינו חובה לכל נהג בשונה מפוליסות ביטוח אחרות. הביטוח הוא באחריותך ובא לידי ביטוי במצב של נזק גופני בתאונה אשר יכול להגיע להוצאות רבות וחשוב שיהיה להן כיסוי.

בשל העובדה שביטוח זה הינו חשוב מאוד וכאמור גם חובה לעשותו, קיים ארגון בשם “הפול” תפקידו של הארגון הוא אחד, לספק פוליסת ביטוח לכל אדם הזקוק לכך ללא שום קשר לעברו על הכביש, גילו וכל פרמטר אחר שבה לידי ביטוי בחברות הביטוח.

שימוש בשירותו של ארגון “הפול” הינו יעיל בתור אופצייה אחרונה אבל אחד החסרונות הגדולים בשירות זה הינו המחיר, כתוצאה מהסיכון הגדול אותו לוקח הארגון במתן ביטוח למסורבי החברות ונהגים בעלי עבר ביטוחי רע המחיר אותו הוא לוקח גבוהה בהרבה מפוליסה בחברת ביטוח רגילה ויכול להגיע אפילו עד עשרים אחוז יותר.

השוואת מחירים

בשוק ביטוחי הרכב קיימת תחרות רבה בין החברות השונות, גם אם קיבלת הצעת מחיר גבוהה מחברה אחת אין זה אומר שחברת ביטוח אחרת תגיש לך הצעה שונה. אז איך משווים? אחד הפתרונות הקלים והנגישים ביותר להשוואה הינו האינטרנט, לכל חברה יש אתר ובלחיצה אחת במחשב אתה יכול לבצע השוואה בין חברות רבות, באינטרנט קיימים כאמור גם לא מעט אתרים אשר מבצעים השוואה אוטומטית בשבילך במספר חברות שונות.

לסיכום, אם בעבר הביטוחי שלך היית מעורב בעבירות משפט תעבורה או תאונות דרכים אוטומטית תהיה מסווג בחברות הביטוח בתור פוטנציאל סיכון גבוהה ובהתאם יהיו גם מחירי הפוליסה שלך. היסטוריה טובה בחברות השונות הינה מטרה חשובה לצורך שמירה על מחירים נמוכים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן