איך מטפלים ביובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר?

בימינו, הרבה אנשים לא מרוצים מהעובדה שהם צריכים להרכיב משקפי ראייה או עדשות מגע. למזלם, היום כבר יש פתרון לבעיה הזאת – ניתוח לייזר בעיניים לשיפור חדות הראייה.

הניתוח אינו מורכב במיוחד, לא מסוכן וההחלמה ממנו יחסית מהירה אך לפעמים יש תופעות לוואי לאחר הניתוח, בזמן ההחלמה כמו רגישות לאור, ראייה מטושטשת ויובש בעיניים.

יובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר הוא תופעה מוכרת וידועה. זה מרגיש כמו גירוד, לפעמים כאב ואדמומיות בעיניים.

מה גורם ליובש בעיניים לאחר הניתוח?

היובש בעיניים מתפתח זמן קצר לאחר הניתוח והסיבה תלויה בשלושה גורמים:

הראשון, בפשטות, הוא הפיזיולוגיה של המטופל, תופעות הלוואי הן אינדיבידואליות ומשתנות בין מטופל למטופל. יש אנשים שיש להם עיניים יותר יבשות מאחרים באופן קבוע ויש להם יותר סיכוי לפתח יובש לאחר הניתוח.

הגורם השני הוא אורח החיים של המטופל טרם הניתוח. לאנשים העובדים ביום יום מול מחשב או מסכים אחרים, מרכיבים עדשות מגע באופן קבוע, יש יותר סיכוי לפתח יובש בעיניים לאחר הניתוח.        

הגורם השלישי והעיקרי קשור בתהליך הניתוח עצמו. בעצם במהלך הניתוח משייפים באמצעות לייזר את מרכז הקרנית והקרנית משנה את צורתה והופכת לשטוחה במרכזה. בלוטת הדמעות העיקרית מושפעת מכך – בגלל שהקרנית שטוחה זה גורם לתחושה עצבית מופחתת של הבלוטה מה שגורם להפתחה במספר הפעמים בה אנחנו ממצמצים באופן טבעי ואינסטינקטיבי. ככל שממצמצים פחות, יווצרו פחות דמעות וכך מתפתח היובש.

כמה זמן אסבול מתופעות הלוואי?

ברוב המקרים, ייקח לקרנית כחצי שנה להתאושש לגמרי מהניתוח ובזמן הזה יהיה למטופל יובש בעיניים. בזמן הזה, מומלץ לבקש מהרופא המטפל טיפות הרטבה כדי להקל על תופעות הלוואי.

לפעמים, אצל חלק מהמטופלים בניתוח לייזר לעיניים, המצב של היובש לא משתפר מה שמשפיע על תוצאות הניתוח ומסב חוויה רעה למטופל מהתהליך הכללי של הניתוח. במקרה ותופעות הלוואי לא משתפרות תוך חצי שנה, יש להיות במעקב תכוף אצל הרופא המטפל.

איך פותרים את היובש בעיניים לאחר הניתוח?

יובש בעיניים יכול להשפיע לרעה על איכות החיים של המטופל. אך אל דאגה! יש פתרונות.

בשנים האחרונות חברת ALCON פיתחה עדשות מגע מיוחדות לטיפול ביובש בעיניים. העדשות המיוחדות האלו בעצם מפחיתות את החיכוך בין העפעפיים לקרנית בזמן המצמוץ וכך הן נותנות מנוחה לקרנית ומפחיתות את זמן ההחלמה שלה. בנוסף, ניתן להשתמש בעדשות אלו גם עם מרשם על מנת להקל על הראייה המטושטשת לאחר הניתוח.

אופטיקה יפעת, אופטומטריסטית מוסמכת הממוקמת בנתניה, מודעת לקשיים המתפתחים לאחר ניתוח לייזר בעיניים, ורוצה להקל עליכם כמה שיותר. יפעת מומחית בהתאמת פתרונות ראייה מתקדמים למגוון סוגים של לקויות ראייה. באתר של אופטיקה יפעת בכתובת: https://opticaifat.co.il/ מוצעות אופציות לעדשות מגע להקלת תופעות הלוואי לאחר ניתוח לייזר. אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון מספר 052-8212615 על מנת להתייעץ ולקבוע תור.

קרדיט תמונה PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן