הפרעה בתפקוד המיני: מה עושים עם זה?

הפרעה בתפקוד המיני יכולה להיות תוצאה של גורמים רבים, כולל בריאות גופנית ונפשית, מצב מערכת היחסים וגיל.

הפרעה בתפקוד המיני היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממספר גורמים שונים. גורמים אלו יכולים לנוע בין פיזי, נפשי ורגשי לאורח חיים וסביבתי. הצעד הראשון בטיפול בהפרעות בתפקוד המיני הוא לזהות את הסיבה. ניתן לעשות זאת באמצעות הערכה עצמית או בעזרת מטפל או רופא. לאחר זיהוי הסיבה, ניתן לדון באפשרויות הטיפול עם איש מקצוע רפואי ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להחזיר את התפקוד המיני. הפרעה בתפקוד המיני מוגדר כחוסר יכולת לקבל או לשמור על זקפה, קושי בשפיכה או חוסר עניין במין. בעיות אלו יכולות להיגרם ממצבים פיזיים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלות לב. הם יכולים להיגרם גם מבעיות רגשיות כמו חרדה, דיכאון ומתח. אם יש לך בעיות בתפקוד המיני, עליך להתייעץ עם רופא לאבחון ואפשרויות טיפול. הרופא שלך עשוי לרשום תרופות או להמליץ על טיפול שיעזור לך להתמודד עם הבעיות הרגשיות שלך.

 

הפרעה בתפקוד המיני

אנשים הסובלים מהפרעות בתפקוד המיני לרוב נבוכים מכדי לדבר על כך עם הרופא שלהם. זה בגלל הסטיגמה שאופפת את הנושא. מחקר מצא שאנשים שמנהלים שיחה על הפרעה בתפקוד המיני עם הרופא שלהם היו בסבירות גבוהה יותר להיות מטופלים בה. המחקר מצא גם שאנשים שניהלו שיחה על הפרעה בתפקוד המיני היו פחות בסבירות לפתח בעיה בעתיד. הפרעה בתפקוד המיני הוא מונח רחב המקיף מגוון של הפרעות מיניות. הפרעות אלו נגרמות ממספר גורמים, כולל גורמים פיזיים, פסיכולוגיים וחברתיים. ניתן לסווג הפרעות בתפקוד המיני ל-3 קטגוריות: הפרעות תשוקה, הפרעות עוררות והפרעות אורגזמיות או שפיכה.

הפרעה בתפקוד המיני בעיקר לגברים הוא מצב שניתן להגדיר כחוסר יכולת לבצע פעילויות מיניות בצורה משביעת רצון. זה יכול להיגרם על ידי גורמים פיזיים או פסיכולוגיים. גורם שכיח להפרעות בתפקוד המיני הוא מתח, שיכול להשפיע על גברים ונשים כאחד. מתח עלול לגרום גם לבעיות זיקפה אצל גברים ויובש בנרתיק אצל נשים. בנוסף, לחלק מהתרופות עשויות להיות השפעה שלילית על הביצועים המיניים. ידוע שתרופות נוגדות דיכאון משפיעות על החשק המיני ועל תפקוד זיקפה, למשל. לבסוף, שינויים הקשורים לגיל עשויים לתרום גם לבעיות מיניות בשני המינים. למשל, רמות הטסטוסטרון יורדות עם הגיל וזה מוביל לירידה בדחף המיני ולעיתים גם לתפקוד הזיקפה.

 

הפרעה בתפקוד המיני הוא חוסר היכולת לקבל זקפה ו/או לשמור עליה עד להשלמת האקט המיני.

 

הסיבות השכיחות להפרעות בתפקוד המיני הן:

  1. פסיכולוגי, כולל מתח, דיכאון או חרדה
  2. תופעות לוואי תרופתיות
  3. שימוש באלכוהול
  4. עישון
  5. רמות נמוכות של טסטוסטרון בגברים
  6. סוכרת ומחלות כרוניות אחרות המשפיעות על זרימת הדם בגוף

הפרעה בתפקוד המיני הוא סוג של הפרעה מינית שניתן לסווג לפיזי או פסיכולוגי. הגורמים להפרעה בתפקוד מגוונים וכוללים מתח, דיכאון, חוסר איזון הורמונלי, תופעות לוואי של תרופות ומצבים רפואיים נוספים. הסוגים הנפוצים ביותר של הפרעות בתפקוד המיני הם הפרעות בזקפה ושפיכה מוקדמת. שני סוגים אלו יכולים להוביל לירידה בתחושת ההערכה העצמית עקב חוסר היכולת לבצע מינית. זה גם יכול להוביל לביטחון עצמי נמוך ביחסים מיניים עם אחרים.

בעבר, היו תפיסות שגויות רבות לגבי הפרעות בתפקוד המיני. לדוגמה, אנשים האמינו שסקס נועד רק לרבייה ושהוא חייב להיות מהנה. זה לא נכון. סקס יכול להיות פעילות גופנית ללא כל קשר רגשי. כיום, אנו יודעים יותר מאי פעם על הפרעות בתפקוד המיני. אנחנו לא צריכים להרגיש בושה או מבוכה אם אנחנו חווים חוסר תפקוד מיני. ישנן דרכים רבות שבהן נוכל לקבל עזרה ותמיכה אם אנו זקוקים לה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן