ירושלים של זהב ושל התפתחות עירונית – המהפכה הירושלמית בעיצומה

הרכבת הקלה מהווה בשורה של ממש לעיר המתפתחת בקצב מסחרר – מה התכנון   המשך פיתוח הרכבת הקלה בירושלים כיצד זה משפיע על תכנוני הבנייה בעיר ואיך תראה העיר בעוד כמה שנים?

שיר גרניט

ירושלים, עיר שחוברה לה יחדיו – ועתה עם משמעות כפולה, זאת באמצעות 3 קווי רכבת קלה הנמצאים כיום בשלבי בנייה שונים: קו אדום, ירוק וכחול.
עם השלמת עבודת התשתיות וכניסת הקווים לפעילות, ירושלים תרושת לאורכה ורוחבה במערך היסעים מתקדם ותהפוך את העיר למרכז עסקים מתקדם מהיר ונגיש.
לצד הקמת הרכבות מתרחשת בעיר תנופת בנייה רחבה אשר תוסיף דירות רבות להיצע הדירות בעיר. דירות למכירה בירושלים באזורי הפרוייקטים הסמוכים לתוואי הרכבת הקלה פופלאריים כיום, ועתידיים להיות אף יותר עם התוכניות העתידניות.

תוואי הרכבת הקלה בירושלים – מסלולים וסטטוס פעילות

הקו האדום, פועל כבר משנת 2012 ויורחב מפסגת זאב ועד לשכונת נווה יעקב בצפון העיר,
ומהר הרצל עד להדסה עין כרם במערבה. עבודות התשתית להרחבת הקו האדום הסתיימו, וכיום עיקר המאמץ הוא השלמת הנחת המסילות במקטע נווה יעקב. השקת הקו וכניסה לשירות פעיל צפוים במהלך 2023.

הקו הירוק יחצה את העיר משכונת גילה ועד לגבעה הצרפתית וגבעת שאול.
הקו מתוכנן לכסות מוסדות עניין וציבור: שני הקמפוסים של האוניברסיטה העברית, קריית הממשלה, בתי חולים מרכזיים, קניון מלחה, אצטדיוני הספורט וגן החיות.
עבודות העתקת התשתית בקו הירוק בעיצומן, לצד מכרז לבחירת זכיין חדש. תחילת פעילות הקו צפויה במהלך 2025.

הקו הכחול יעבור במרכז העיר ובשכונת גאולה ומשם יתפצל. מגאולה לכיון רמות ורמת אשכול, ומתחנת החאן יצאו לתלפיות, מרכז הספורט וגילה. עבודות העתקת התשתיות החלו בשנת 2020, הקו צפוי להתחיל לפעול בהדרגה בשנים 2027-2028.

העיר מתפתחת בצעדי ענק

לצד הרחבת תשתית הרכבת בירושלים, חווה העיר מהפך בזכות תהליכי הבנייה הרבים אשר מתרחשים בה.
הביקוש בעיר מתפתח למרכזי טכנולוגיה והיי טק. כבר היום ירושלים היא מרכז שלטון וממשל בישראל, וכוללת את אחת האוניברסיטאות המובילות בארץ.
רובע הכניסה לעיר הנבנה בימים אלו, עתיד להפוך את העיר למרכז תעסוקה, בידור, פנאי, ועסקים, בסטנדרטים בינלאומיים, כראוי לעיר בירה מרכזית.
לצד הגידול בדרישה לשטחי מסחר ועסקים, כך גדל הביקוש לדירות בירושלים ללא תיווך למטרת מגורים.
מיזם הכניסה לעיר נבנה עם ראיה לעתיד: עירוב שימושים, סטנדרט בנייה גבוה ונגישות תחבורתית: בניית מחלף סחרוב, הקמת מנהרה מתחת לרובע, רכבת קלה במסלול האדום וירוק שיפעלו בה, סמיכות לתחנה המרכזית, תחנת רכבת ישראל ונגישות חנייה לבאים ברכב.

מיזם רובע הכניסה לעיר הינו מיזם אחד מכלל המיזמים אשר משנים את פני העיר בימים אלו.  מתחמים חמים נוספים עתידים לשנות את פני האזור ממוקמים בתלפיות, בשטחים שיתפנו לאחר שיושלם קירוי כבישי בגין, בואדי ג’וז ובמזרח העיר.

שילוב של כח אדם איכותי, איכות חיים ומרכז תעסוקה

כבר היום ישנו כח אדם איכותי בירושלים בזכות הקמפוסים הפזורים בה. האוניברסיטה הפתוחה, בצלאל, הקמפוס לאומנויות החדש שיכלול את בית הספר סם שפיגל ואת בית הספר ניסן נתיב,
כל אלו דואגים להזרמת דם חדש, צעיר ואיכותי לאזור.
בירושלים מתרכזים משרדי הממשלה, בתי המשפט וקריית המוזיאונים אשר מספקים פרנסה לבוגרים לצד עסקים אשר נוהרים לאזור לא רק עקב תנופת הבנייה אלא גם בזכות הטבות מס ותמריצים של הרשות לפיתוח ירושלים.

מיזם הכניסה לעיר מציע גם שלל דירות למגורים בתמהיל מגוון ופיתוח ציבורי מקיף לרווחת הדיירים החדשים. בלב המתחם מתוכנן מדרחוב – שדרה מרכזית על שם דבורה עומר אשר תסתיים בכיכר מרים ילן שטקליס.
האזור כולו יהיה משולב במרכזי מסחר ובילוי וסמוך לשוק מחנה יהודה וגן סאקר אשר יספקו ריאה ירוקה וחוויה ירושלמית אוטנטית.

בירושלים הבינו כי העתיד מחייב השקעה ואכן ההשקעה ניכרת בתחבורה נגישה, בבנייה, ובפיתוח מרכזי תיירות, תעסוקה מסחר ובילוי לצד הרחבת היצע יחידות הדיור ותגמול עסקים שעוברים לעיר.

קרדיט תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן