כך תבחרו את האופניים החשמליים שמתאימות לכם

אופניים חשמליים זו תופעה מבורכת. רבים בוחרים לרכוש אותם בשל היתרונות הרבים שבהם בין השאר, הם כלי תחבורה ירוק השומר על איכות הסביבה. בעת האחרונה עלתה באופן משמעותי המודעות לשמירה על הסביבה.
מעל 225,000 אופניים חשמליים נמצאים על הכבישים ועל המדרכות ועל שבילי אופניים המיועדים לכך. מגמה זו רק זו צפויה לעלות.

רבים מגיעים להחלטה שצריך לרכוש אופניים חשמליים וכאן הם שואלים את השאלה החשובה מכל: איך בכלל לבחור אופניים חשמליים ולמה צריך לשים לב? כמו כן חשוב גם להבהיר כי בישראל רק רוכב מגיל 16 רשאי לרכב עליהם ולא פחות מכך. זהו כלל שחייבים להכיר אותו.

אז איך לבחור אופניים חשמליים?

על מנת לבחור אופניים חשמליים יש להתייחס אל ארבעה נושאים עיקריים שיעזרו לכם לבחור זוג אופניים חשמליים המתאימים ביותר:

מתח חשמלי

מערכות חשמל באופניים הן מהמערכות העיקריות והחשובות ביותר צריך לדעת כי מתח חשמלי נע באופניים מ 24-48 וולט כאשר מתחת ל 36 וולט האופניים נחשבים למיושנים. באופניים בעלי מנוע 48 וולט חשוב מאד לדאוג שיהיה מעצור המתאים למתח החשמלי חשוב לבדוק את כל המערכות החשמליות של האופניים באופן תקופתי.

סוג מנוע

ישנם מספר סוגי מנועים לאופניים חשמליים:

בראש מנוע הנמצא בראש זה מנוע בטכנולוגיה שהולכת ונעלמת מהעולם

מנוע בראש לאס – מנוע חשמלי ללא “מברשות” ועמיד לאורך זמן. מנוע זה מורכב על הגלגל, הוא בדרך כלל נמצא במרכז הגלגל האחורי אך ניתן למצוא אותו במקומות נוספים כמו על הציר המרכזי למשל.

סוללה

ככל שזרם הסוללה יהיה גבוה כך גם זמן הנסיעה יהא ארוך. יותר סוללת 10 אמפר שהיא סוללה די נפוצה ביותר תשיג מרחק נסיעה סביר בתוך העיר ואילו סוללת 15 אמפר תגיע למרחק ארוך הרבה יותר גם לנסיעות מחוץ לעיר.

קוטר גלגלים

הגדלים הנפוצים הם גלגלים בקוטר “16, “20 ו “26 ואם חיפשתם משהו קצת יותר קומפקטי שייכנס לתא המטען ברכב או שניתן יהא לשאתו אתנו בתחבורה ציבורית אז בחנויות האופנים תמצאו גם אופניים חשמליים מתקפלים, מטבע הדברים שם הגלגלים יהיו בקוטר קטן יותר והוא “20.  

טיפים לבחירת אופניים חשמליים

התקציב

קיימים בשוק מגוון רחב מאד של אופניים חשמליים במגוון רחב ביותר של מחירים, כאן למעשה ההחלטה נתונה בידיכם. כל אחד ויכולותיו הכלכליות. קחו בחשבון כי ניתן למצוא אופניים חשמליים החל מסביבת ה – 1000 שקלים ומעלה. ההבדלים בין המחירים נובעים ממספר פרמטרים כמו איכות הסוללה, עוצמתה (וולט ואמפר), חומר השלדה, גודל הגלגלים, המותג, עובי הצמיגים, טיב הבלמים, ההילוכים, המשקל, האבזור ועוד.

חשוב לקבוע את רף התקציב המתאים לכם ואם צריך אז הגמישו אותו מעט ברגע האמת, זאת במידה ואתם מוצאים אופניים חשמליים בסביבת התקציב שלכם, אך מעט מעליו.

הסוללה

הסוללה היא המרכיב המרכזי בבחירת האופניים היא חשובה להנאה שלכם מהאופניים  וקובעת במידה רבה את המחיר הסופי שלהם. מספר פרמטרים משפיעים על בחירת הסוללה אך העיקריים שצריכים לעניין אתכם הם הזרם והמתח או במילים אחרות האמפר והוולט. המתח משפיע על ההאצה והמהירות של האופניים ואילו הזרם משפיע על זמן העבודה ובהתאמה על המרחק בין נסיעה לנסיעה. אל תתפשרו על סוללה שהיא פחות מ 36 וולט ולפחות 12 אמפר.

טווח נסיעה יומי או חודשי

לא תמיד תספיקו להטעין את האופניים בכל ערב  ולכן לפני שרוכשים אופניים יש להתחשב במרחק הנסיעה היומית שלכם ובהתאם לרכוש אופניים חשמליים המתאימים למרחק זה.  כך תוכלו לנסוע את המרחק היומי המקסימלי שקבעתם, ללא דאגות.

משקל

יש להבין כי המשקל של אופניים חשמלים יהיה כבד יותר מהאופניים רגילים בעיקר בגלל כובד הסוללה והמנוע. מרבית האופניים החשמליים יגיעו עם שלדת אלומיניום שהיא שלדה קלה יחסית לשלדות הפלדה המיושנות.

בחירת החנות

לבחירת החנות ממנה תרכשו את האופניים החשמליים שלכם יש משקל רב, חשוב שבחנות תוכלו למצוא דגמים רבים של אופניים חשמליים, אביזרים וכל מה שצריך. אם החנות היא אונליין זה בסדר בשני תנאים עיקריים:

  1. שהחנות תהיה חנות רשמית של יבואן, כך תקבלו את המחיר הטוב ביותר ללא פערי תיווך.
  2. אתם רוצים לוודא כי יש “אבא ואמא” לאופניים החשמליים שתרכשו. שכן יש צורך להגיע עם האופניים מידי פעם לטיפולים תקופתיים או חלילה לצורך תיקון ולכן חשוב שיהיה “מוסך” עם חלקי חילוף זמינים במלאי וצוות מקצועי ואדיב.

אנחנו ממליצים על חנות אופניים שיקו יבואן רשמי של המותג והיא ידועה במקצועיות וביחס האדיב ללקוחות. למותגShikko  רשת חנויות בתל אביב, הרצליה עם עשרות זכיינים בכל רחבי הארץ מהצפון ועד אילת. שתהיה לכם רכיבה בטוחה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן