טכניקות טיפול טבעיות לסטרס

בזמן שכל העולם מרוכז במגפה אחת בלבד, הרי שהמדע הגדיר את הסטרס, מונח המוכר לכולם, כאחת מן המגיפות הקטלניות וההרסניות ביותר של המאה העשרים ואחת.

עבור מוחנו, אין זה משנה אם אנו ניצבים כעת אל מול בעל חיים אימתני ומפחיד או לחילופין ניצבים לפני בחינה קשה אשר תכתיב את הממוצע שלנו בקורס אקדמי; עבורו ה’איום על החיים’ הוא איום לכל דבר ועניין. על-כן, ככזה הוא גם מגיב.

אנו חשופים מדי יום למגוון רחב של אירועים המאותתים למוחנו על איום; הבוס או הבוסית בעבודה, ריבוי משימות, שילוב בין לימודים לעבודה ועוד. תגובתו של המוח מעוררת את המערכת הסימפתטית האחראית על מצב מוכנות לקרב, או במילים אחרות – תגובת ‘הילחם או ברח’.

בעת מוכנות לקרב, קצב הלב עולה, הנשימות הופכות לרדודות, הגוף מעביר את הדם אל האיברים החיוניים לתגובה ורותם את עצמו אל המערכה. אל תטעו, לחץ הוא רגש שגם עובד לטובתנו – הוא מדרבן אותנו לערוך משימות בקצב מהיר יותר, ולעתים מעניק לנו את הדרייב הנדרש. הבעיה טמונה בהיבט אחד ומרכזי: כאשר ה’איומים’ נחווים בכל רגע נתון, והמתח הופך ליומיומי ומתמשך.

טכניקות נשימה להרפיה

אחד מן התסמינים הבולטים של המערכת הסימפתטית הוא נשימה רדודה ומהירה.

טכניקות נשימה לצורך הרפיה נחשבות לנפוצות, שימושיות ויעילות. בעזרת שאיפת אוויר עמוקה ונשיפה ממושכת ואיטית, אנו למעשה רומזים לגופנו באופן יזום, כי איננו חווים כל מצב מאיים ולמעשה מאותתים למוחנו כי ניתן להפעיל את המערכת הפרה-סימפתטית האמונה על מצב רוגע ונינוחות.

כל שעליכם לעשות הוא לקחת שאיפה עמוקה למשך 5 שניות, לעצור את הנשימה למשך 2 שניות נוספות, ולנשוף למשך 7 שניות.

תרגול מדיטציה

מדיטציה אף היא נחשבת לטכניקת הרפיה יעילה, אולם היא גם מצריכה תרגול ופינוי זמן. דעו כי מספיקה מדיטציה של 5 דקות מדי יום, כדי להביא לשינוי באיכות החיים ובניהול המתחים.

מדיטציה מבוססת על היכולת שלנו להתרכז בהווה, ב’כאן ועכשיו’. לרוב, מוחנו טרוד באירועים שהיו בעבר ובאירועים הצפויים לנו בעתיד. למעשה, לעתים קרובות איננו נוכחים בהווה כלל וכלל.

נסו זאת בעצמכם: שבו בחדר שקט בנינוחות. עצמו את עיניכם והתחילו לתרגל את טכניקת הנשימה שצוינו בדוגמה הראשונה.

עתה, נסו להתרכז באוויר שנכנס קר אל הגרון ואל האף. התרכזו כיצד בית החזה עולה כתוצאה מכניסת האוויר וכיצד בית החזה יורד כשהאוויר יוצא. הרגישו את האוויר החם היוצא.

הריכוז בעוגן שמחבר אותנו להווה, הוא תרגול נהדר למוח, תרגול המאפשר לנו להתרכז באירועים הנוכחיים. מחקרים רבים אוששו כי למדיטציה השפעה חיובית ניכרת בהתמודדות עם חרדות ודיכאון.

טיפולים אלטרנטיביים

לצד אלו, ניתן ואף מומלץ להכיר שיטות טיפול אלטרנטיביות המאפשרות לפרוק מתחים וסטרס, ולקדם אורח חיים בריא ושליו יותר.

טיפול שטיפה אנרגטית לשם הדוגמה, הוא טכניקה נהדרת על-פיה בגופנו ישנם חסמים אנרגטיים הבאים לידי ביטוי בפחדים, כעסים וחרדות, וכן בביטויים פיזיים דוגמת חולי וכאב.

הטיפול משלב בין נקודות לחיצה לבין הילינג ובו המטפל מזרים אנרגיה אל תוך המטופל. השטיפה מאפשרת להסיר את החסמים האנרגטיים ולהשיב את הזרימה ההרמונית בין 7 מרכזי האנרגיה.

גם לטיפולים נטורופתיים היכולת להשפיע באופן ניכר על יכולתנו להתמודד עם גורמי מתח וסטרס. לתזונה השפעה על תהליכים פיזיולוגיים המתרחשים במוחנו, ומאכלים דוגמת בננות או שיבולת שועל, יכולים להשרות תחושת רוגע ונינוחות.

קרדיט תמונה PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן