בוטוקס במצח – ד”ר ג’וליה חבקין מספרת מהם ההבדלים בין הזרקת חומצה היאלורונית להזרקת בוטוקס

טיפולי יופי במצח ובכל הפנים הפכו לטיפול לכל אישה בשנים האחרונות. ד”ר ג’וליה חבקין עם מענה לכל השאלות הבוערות. בוטוקוס, חומצה היאלרונית ומה שביניהם – מתחילים.

טיפוח ויופי – לא עוצרים בשנים האחרונות

בימים אלו, נדמה כי טיפולי אנטי אייג’ינג הם הדבר הכי חם בשוק הקוסמטיקה, וניתן לראות כיום שגם בנות 60 ומעלה מכך רוצות לשמור על עור פנים מתוח וחלק, בעל מראה מבריק ובריא.

בהמשך לכך, שני הטיפולים שנזכרו בכותרת, הם הזרקת חומצה היאלרונית והזרקת בוטוקוס, מתגלים כשני הטיפולים המובילים בקרב הטיפולים הלא פולשניים בתחום. משכך, עלינו לענות על שאלה אחת במאמר זה – מה ההבדל בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלרונית?

לפני הכל – ד”ר ג’וליה חבקין מסבירה על כל טיפול

לפני שנתחיל, וכדי ליישר קו בפני כל הקוראות שלנו, עלינו להבין מהו כל טיפול, ומהן הנקודות הייחודיות שלו:

  • בוטוקוס – שם קיצור לחומר הנקרא בוטולינום טוקסין. הזרקת בוטוקוס הינה בפועל הזרקה של חומר אל קמט מתחת לעור, חומר המביא ליישורו ומתיחתו של עור הפנים. מדובר על חומר שמשמש את הקהילה הרפואית למעלה מ – 3 עשורים.
  • חומצה היאלרונית – חומצה היאלרונית היא בעצם חומצה, שלמרבה ההפתעה מיוצרת בגוף שלנו באופן טבעי. אולם, החומצה המוזרקת אינה אותה חומצה בדיוק המיוצרת בגוף שלנו, ולאור הרצון שלנו לאפשר שינויים לטווח ארוך, זו משודרגת במעבדה, כך שתוצאותיה מחזיקות לאחר ההזרקה בגופנו יותר זמן.

הבדל ראשון – מיקום ההזרקה והשפעת החומרים.

ההבדל הראשון עליו נדבר בין בוטוקוס לבין חומצה היאלרונית הוא אזור ההזרקה המיועד, אשר נובע הן בעיקר מאופן הפעילות של החומר.

חומצה היאלרונית – בעיקר בחלק התחתון של הפנים וטיפולים אסטטיים נקודתיים

ככל שאנו מדברים על הזרקה של חומצה היאלרונית, נתמקד על פי רוב באזור הפנים התחתונות. דוגמאות לשימושים בחומצה היאלרונית ניתן למצוא בעיבוי השפתיים, עיצוב ותיקון הסנטר, טפול בקמטים באזור הלחיים.

מעבר לכך, ניתן למצוא גם טיפולים אסתטיים נקודתיים ככאלו בהם משתמשים בחומצה היאלרונית, דוגמת מילויי לחיים, טיפול בצלקות שקועות וכו’.

בוטוקוס – גבות ומעלה, וכן אזור הצוואר ומראה הפנים הכולל

מנגד, לאור העובדה שהזרקות בוטוקוס מביאות בפועל למניעת תזוזה של שרירי הפנים, טיפול באמצעות בוטוקוס מתרכז בחלקו העליון של הפנים, אשר אחראי במידה פחותה על הבעות הפנים. כך, טיפולי בוטוקוס נפוצים הם סביב העיניים, המצח והגבות.

עם זאת, נציין שלא פעם טיפולי בוטוקוס מבוצעים גם לשם עיצוב מראה הפנים הכולל, בהם עיצוב קו הלסת והצוואר, הרמת גבות ואף טיפול בחוסר סימטריה בסיסי בפנים.

מהות הטיפול – סתימת חורים או השתקה

השונות באזורים בהם מטפלים עם כל אחת מהצורות לעיל לא אקראית, ונובעת בעיקרה מהתוצאה אותה משיג כל אחד מהחומרים. בעוד חומצה היאלרונית נועדה למלא נפחים, ומשכך טובה בכל הנוגע למילוי שפתיים ופגמים ושקעים בעור, לא כך הדבר ביחס לבוטוקס.

מטרת הבוטוקוס, כפי שציינו לעיל, היא השתקה זמנית של השרירים שאחראים על הבעות הפנים, ולכן ישמשו אותנו באזורים יותר רגישים. עם זאת, חשוב לציין כי הזרקה נכונה ומדויקת של החומר יכולה להביא לתוצאות אופטימליות, כל זאת מבלי לפגוע בצורת הפנים הטבעית וההבעות כפי שצריכות להיראות.

מתי מתחילים? ד”ר ג’וליה חבקין על הגיל להתחיל עם כל טיפול

ככלל, לתחילת ביצוע טיפולי אסטטיקה אין גיל מוגדר, שכן הדבר נועד כדי לגרום לכן ולכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ולכן אין גיל מוגדר. עם זאת, ישנם מספר קווים מנחים כדי להחליט מתי מתחילים עם כל טיפול.

חומצה היאלרונית – מרגע הפסקת הייצור העצמאי

כפי שציינו לעיל, חומצה היאלרונית מיוצרת בגופנו באופן טבעי. עם זאת, עם ההתקרבות לגיל 25 מפסיק הגוף בהדרגה לייצר את החומצה. משכך, ככל שמתגלים פגמים אשר דורשים מילוי בחלק הפנים התחתון מגיל זה ואילך, ניתן להתחיל בטיפולים.

שימוש בבוטוקוס – אין גיל נכון

ככלל, לשימוש בבוטוקוס אין גיל נכון. גנטית, חלק מהנשים יכולות להיתקל בקמטים החל מגיל 20, בעוד חלק מהן יכולות להישאר עם עור חלק ומתוח עד לגיל 40 ולמעלה מכך. משכך, ככל שמדובר על המחצית הראשונה של החיים, יש להתייעץ עם רופא מומחה, דוגמת ד”ר ג’וליה חבקין כדי ליצור מודל מותאם אישית.

עם זאת, החל מגיל 60 עורנו נהיה דק יותר. משכך, הטיפול בקמטים הופך להיות קשה יותר, ויצריך לצד הבוטוקוס שימוש גם בחומצה היאלרונית. משכך, ככל שתתחילו עם הטיפולים בגיל מוקדם יותר, כך תשמרו על עור פנים מתוח לשנים ארוכות יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן