המדריך למתחיל – איך בוחרים צמיג לרכב?

מתי בפעם האחרונה מילאתם אוויר בגלגל? או שהוספתם שמן מנוע? או נוזל קירור לרדיאטור?
אם רוב התשובות שלכם היו “לא” – אז המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם!

קודם כל הניחו את רגשות האשם בצד, יש לא מעט אנשים ששוכחים לתת חשיבות לתחזוק השוטף של הרכב, שלא ממלאים אוויר בצמיגים אחת לחודש וגורמים להתבלות הצמיג ולבזבוז דלק משוויע.
ככל שהצמיג בלוי יותר ובעל מחסור באוויר, הוא ינטה לאבד מאיכות החומר שלו ולהיות חשוף יותר לתקלות ופנצ’רים בדרך.

פנצ’ר תוך כדי נסיעה או התפוצצות גלגל יכולים להיות תקלה מסכנת חיים, וגם אם מדובר במקרה פחות מאיים מזה – בטח לא נרצה להיתקע באמצע הדרך בדיוק כשאנחנו ממהרים לפגישת עבודה, איסוף הילדים או בדרך לבילוי.

לכן הכנו לכם מדריך מקוצר שיעזור לכם לבחור צמיג במקרה הצורך, בו נסביר לכם על השוואת מחירי צמיגים, על מציאת הצמיגיה המקצועית והמשתלמת ביותר עבורכם ועל מספר נתונים שיש לשים אליהם לב בעת רכישת בצמיג.

אז.. יצאנו לדרך!

קודם כל – איך נדע איזה צמיג מתאים לסוג הרכב שלנו?
תוכלו לברר זאת ביתר קלות בעזרת אתר “טייר קלאב”, המאפשר לכם לערוך חיפוש ללא עלות על פי סוג הרכב שלכם/שנת הייצור/היצרן ועוד… כל אלו יביאו את האלגוריתם למצוא עבורכם בדיוק את סוג הצמיג הנדרש.

לאחר שמצאנו את סוג הצמיג – מה הלאה?
פשוט כבר אמרנו? באתר עצמו תוכלו לערוך השוואת מחירי צמיגים על סך חיפוש צמיגיות ברחבי הארץ!
תוכלו לחפש צמיגים בירושלים, צמיגים בחיפה, צמיגים בשרון וכן הלאה… ולאתר את הצמיגיה הקרובה אליכם והמשתלמת ביותר! ואפילו להזמין את הצמיגים הרלוונטיים אונליין ולקבל איזון והתקנה בחינם.

קרדיט תמונה FREEPIK

וכשאגיע להתקין ולבחון את הצמיג – על מה כדאי להסתכל?
*גיל הצמיג – תאריך הייצור של הצמיג מוטבע על הדופן שלו, כאשר בישראל מותר למכור צמיג עד 6 שנים מיום ייצורו.

*יכולת אחיזה על כביש רטוב – הצמיגים החדשים שעומדים בתקן האירופי נושאים על גבם מדבקה שימושית שעליה ניתן לראות ציונים במספר תחומים, כאשר אחד החשובים שבהם הוא אחיזה בכביש רטוב (מדירוג A ועד G, כאשר A נחשב לטוב ביותר).

*דירוג מהירות – קוד המוטבע בצידו של הצמיג, הוא מסמן עד לאיזו מהירות ניתן לנסוע עם הצמיג, שימו לב שכשאתם רוכשים צמיג תוודאו שהוא מתאים למהירות המירבית של הרכב שלכם.

*מידות הצמיג – תוודאו שהצמיג מכיל את המידות שעלו מבדיקתכם באתר, דוגמה לסיון מידת הצמיג:
R16 205/55 – המספר הראשון “55” הוא המרחק בין קצה הצמיג לחישוק, “205” הוא רוחב סוליית הצמיג, האות R מסמנת מדובר בצמיג רדיאלי (כמו רוב הצמיגים המודרניים) והמספר ליד האות (16 במקרה הזה) מייצג את קוטר החישוק באינצ’.

אז לאחר שמצאתם את הצמיג המתאים עבור הרכב שלכם ולאחר שערכתם השוואת מחירי צמיגים, מצאתם את הצמיגיה הקרובה אליכם המציעה את המחיר המשתלם עבורכם והגעתם להתקין את הצמיג ולוודא שכל הפרמטרים תואמים – זהו! תתחדשו!

סעו בזהירות ואל תשכחו ליהנות מהדרך.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן