עובדות מעניינות על עגילים

עגילים הם אחד מסוגי התכשיטים המוכרים, הפופולאריים וגם מהעתיקים ביותר. ישנו מגוון רחב של עגילים השונים זה מזה בחומר ממנו הם עשויים: כסף, זהב או מתכת אחרת, בשיבוץ אבנים או יהלומים, בצורות מתוקות המתאימות לילדים. הם שונים זה מזה בגודל, ובצורה בה הם ממוקמים על האוזן, האם אלה עגילים צמודים, תלויים, בצורת חישוק או ישרים והרשימה עוד ארוכה. אספנו כמה עובדות מעניינות על עגילים.

עגילים לעגל הזהב

עדויות לעגילים נראו כבר בתקופות עתיקות, בין אם במקורות כתובים או ציורים. כבר בתקופת התנ”ך הוזכרו עגילים במקומות שונים כשאחד הבולטים בהם היה בספר שמות בפרשת עגל הזהב, כאשר גברים, נשים וגם ילדים התבקשו לתת עגילים מזהב ותכשיטי זהב אחרים לבניית עגל הזהב.

מלחים שהרשו לעצמם היו עם עגילים, ולא סתם…

לעגילים באופן כללי היו תקופות של עליות וירידות. אחת התקופות בהן הם היו פחות פופולאריים היתה תקופות הרנסנס, אך גם בתקופה זו למלחים שיכלו להרשות לעצמם היו עגילי זהב בצורת חישוק. עגילים אלה לא נועדו לקישוט אלא היוו אמצעי תשלום לקבורה נוצרית במקרה שספינתם תיטרף וגופתם תיפלט אל החוף.

עגילים צמודים- עלו לגדולה בתקופה הוויקטוריאנית

בתקופות העתיקות יותר היו עגילים פופולאריים בעיקר אצל גברים ואלה היו בעיקר עגילי חישוק, כמו שאפשר לראות בתמונות של מלכי מצרים למשל. עגילים צמודים הפכו לפופולאריים בשלב מאוחר יחסית, בתקופה הוויקטוריאנית, בה צו האופנה הכתיב הקטנת העגילים ועידונם. יתכן מאוד שיש לזה קשר לכריית ועיבוד יהלומים לכדי תכשיטים באופן מסחרי, כולל עגילים שצברה תאוצה בסוף המאה ה 19.

עגילים לתינוקות- אחד הוויכוחים הנוקבים (במלוא מובן המילה…)

המנהג של ניקוב אוזני תינוקות קטנים מאוד למטרת עגילים הוא אחד הוויכוחים הלוהטים ביותר בתחום העגילים ואפילו התכשיטים בכלל. ישנם מגזרים ותרבויות אצלם ללא עגילים צמודים שיראו על תינוקת קטנה מאוד ההורים יחשבו למזניחים. כך למשל במשפחות חסידיות, לפחות בחלק מהחסידויות, ניקוב האוזניים נעשה מיד לאחר היציאה מבית החולים. יש לעומת זאת כאלה המתייחסים לעגילים לתינוקות בצורה הפוכה לחלוטין ומתנגדים בתוקף.

להתחיל מטיטניום ולהמשיך לזהב

אם כבר עוסקים בניקוב האוזניים, העגילים הראשונים הם תמיד עגילים צמודים והם עגילים מיוחדים העשויים לרוב מטיטניום, מתכת הנחשבת היפואלרגנית, כזו שהגוף מקבל אותה בצורה טובה מאוד והסיכוי להתפתחות אלרגיה נמוכה. גם שתלי שיניים עשויים טיטניום. לאחר שמסתיימת התקופה עם עגיל רפואי מומלץ לעבור לעגילים מזהב, אפשר להמשיך עם עגילים צמודים ואפשר לעבור גם לעגילים תלויים.

ספורט ועגילים? זה אפשרי

כשמדמיינים מראה של ספורטאיות, עולה פעמים רבות המראה של טום בוי, או לפחות הופעה חפה מכל קישוטים או סימני עידון ונשיות. אז אולי הדבר היה נכון כמה עשורים אחורה. היום לחלוטין לא. אפשר לראות ספורטאיות מובילות בענפים שונים שיש להן תכשיטים כמו שרשראות עם תליון עדין (הפרומו למדליה..) וגם עגילים. הדוגמה הטובה ביותר היא לינוי אשרם שנראית באולימפיאדת טוקיו במעמד קבלת המדליות עם עגילים צמודים. גם סימון ביילס עונדת עגילים במהלך התרגילים שלה . לא רק בענף ההתעמלות או ההתעמלות האמנותית ישנן ספורטאיות עם עגילים. גם נאומי אוסקה, טניסאית נבחרת יפן השתתפה באולימפיאדת טוקיו כשהיא עונדת עגילים וגם שלי אן פרייזר פרייס, אצנית בנבחרת ג’מייקה.

קרדיט תמונה:  Pexels

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן