עזרים נחוצים לגיל השלישי

העלייה בתוחלת החיים הביאה לכך שהעולם כבר לא שייך (רק) לצעירים. גם אנשים מבוגרים בני הגיל השלישי רוצים לחיות לא רק לאורך זמן, אלא גם חיים איכותיים שיוכלו ליהנות מהם, להרגיש חיוניים ועצמאיים. לכן, יותר ויותר חברות משקיעות היום בפיתוח עזרים שיסייעו לבני הגיל השלישי להתגבר על מגבלות הגוף ולבצע פעולות בעצמם בצורה קלה ונוחה. באתר רפואי מוקדש חלק משמעותי לנושא הזקנה על כל היבטיה, כולל עזרים העומדים לרשותם של מבוגרים וקשישים בכל תחומי החיים.

עזרים לשגרת היום יום- כמה פשוט ככה עוזר

אצל בני הגיל השלישי גם פעולות כמו קימה נוחה מהמיטה או מהכיסא, התיישבות בצורה נוחה, התכופפות ועוד יכולים להיות אתגר עזרים כמו כיסא למקלחת למניעת החלקה, יד עזר להרמת חפצים אשר תחסוך התכופפות והתרוממות, מעקה או ידית עזר למיטה שמסייעים לקימה- כל אלה נראים אמנם חפצים פשוטים אך התרומה משלהם רבה.

עזרים לנהיגה ונסיעה נעימה יותר

לקשישים רבים יש רכב והם כשירים לנהוג, וגם אם לא, הם אוהבים לנסוע יחד עם אדם אחר שנוהג. עדיין ישנן פעולות הקשורות לנסיעה שמרתיעות אותם כמו ישיבה ממשוכת על מושב הרכב או היציאה מן הרכב שדורשת התאמה של הגוף ותנועה שיכולה להיות מאתגרת עבורם. עזרים כמו ידית עזר ליציאה מהרכב אשר תלויה לצד המושב מקלה מאוד על היציאה והמעבר מישיבה לעמידה בזווית לא אידיאלית. גם כרית למושב למניעת פצעי לחץ תעזור לקשישים אצלם ישיבה ממושכת גורמת לאי נוחות, כאבים או פצעים.

צמידים גם ליופי אך לא רק

אמצעי עזר אחר שנדרשת טכנולוגיה חדשנית כדי לפתחו והוא עובר פיתוחים נוספים כל הזמן הוא צמיד ניטור. צמידים אלה הם למעשה שעונים חכמים ומיועדים בין היתר לקריאה לעזרה בשעת הצורך אך לא רק. באמצעותם אפשר למדוד ולנטר באופן רציף מדדים המצביעים על מצבו הרפואי של הקשיש כמו מצב הלב, צעדים וגם זיהוי נפילה.

משחקים ופעילויות פנאי- כי הסבים של היום הם לא מהסבים של פעם

כאמור, תוחלת החיים גדלה משמעותית ובחלק גדול מהזמן גם בני גיל הזהב הם עם אנרגיות, חיוניות ורצון ליהנות. מעבר לכיף, ישנם באקס בוקס למשל משחקים הדורשים תנועה ומסייעים לשמירה על פעילות גופנית ואורח חיים בריא. כך גם משחקים המשפרים את הזיכרון והחשיבה. יש היום משחקים רבים כאלה, בין אם כאפליקציות בנייד ובין אם משחקי קופסה שגם תורמים לקשיש מבחינה חברתית.

טכנולוגיה חדשנית גם בבתי אבות

שימוש בעזרים וטכנולוגיה הם משותפים הן לקשיש בביתו והן לבתי אבות. בית אור רשת בתי אבות סיעודיים לדוגמה עושה שימוש רב בטכנולוגיה חדשנית לשמירה והשגחה על מצבו של הקשיש, כדי לוודא שמצבו טוב הן בריאותית והן בתחושה הכללית. וגם בפעילויות שמציע בית האבות ישנו שימוש בטכנולוגיה ובאמצעים שונים כדי לשמור על בריאותם ואיכות חייהם של הקשישים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן