פולי קפה – דברים שאולי לא ידעתם על קפה

קפה הוא משקה העשוי פולי קפה, הפרי הקלוי של שיחי הקפה. אנשים רבים שותים קפה כדי להקל על עייפות נפשית ופיזית ולהגביר את הערנות הנפשית.

קפה משמש גם למניעת מחלת פרקינסון, דמנציה ומצבים רבים אחרים, אך אין הוכחות מדעיות טובות התומכות בשימושיו הרבים. קפה מכיל קפאין. קפאין פועל על ידי גירוי מערכת העצבים המרכזית (CNS), הלב והשרירים. ישנם כימיקלים נוספים בקפה שיש להם יתרונות נוספים.

קפה הוא אחד המשקאות הפופולריים ביותר, אך למרות הפופולריות שלו, רוב האנשים לא יודעים מה לשתות כל בוקר. כמשקה אהוב על רבים מאיתנו, קל לקפה. אנשים רבים אפילו לא יכולים לתפקד בלי לשתות קפה. אבל כמה אתם באמת יודעים על המשקה האהוב עליכם? הנה כמה הדברים שלא ידעתם על קפה ועל פולי קפה לפני כן.

 

1. הגוף שלך לא צריך קפה בבוקר

בשל השעון הטבעי של הגוף שלכם, כשאתם מתעוררים אתם מייצר באופן טבעי הורמון הנקרא קורטיזול. קפאין לא יעשה לכם כלום אם תצרכו אותו בבוקר. אנו ממליצים לצרוך קפאין בערך כשעה – שעה וחצי לאחר שהתעוררתם בבוקר.

2. זה לא הקפאין שאנו רוצים מפולי הקפה – זוהי ההשפעה של קפאין על אדנוזין

תהיתם פעם למה אתם אוהבים קפה? זה קשור לרמות האדנוזין, וכשאתם מתחילים להגיע לשיא, המוח מאט, מה שגורם לכם להירדם או לפחות להאט בקצב העבודה שלנו.

אבל קפאין מתוך פולי קפה מומלצים נקשר לקולטנים שלנו שהם קולטני אדנוזין, וכשזה קורה, רמות האדנוזין בגוף שלנו לא יהיו מסוגלות להקלט על ידי המוח שלנו, אז רמות האדנוזין שלנו ממשיכות בקצב גבוה

3. מצלמות אינטרנט בהשראת פולי קפה

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג’ באנגליה ערכו את המחקר שלהם על קפה בשנת 1997. הם השתמשו במצלמה והתקינו אותה כדי שתתן תמונה חיה של מכונת קפה. אם הם יכולים לראות מראש שהיא ריקה, זה יחסוך להם את המסע הבלתי נמנע והתסכול.

כמה שנים מאוחר יותר, המצלמה הגיעה לאינטרנט ועד מהרה הפכה לסנסציה בינלאומית. אנשים ברחבי העולם צפו בה עד שנסגרה בשנת 2001.

4. אסטרונאוטים קיבלו כוס בעיצוב מיוחד כדי שיוכלו לשתות קפה בחלל

רובנו מעולם לא חשבנו על כוח המשיכה. חוקרים רבים הכינו כוס קפה מיוחדת עבור האסטרונאוטים והמדענים באוניברסיטת פורטלנד. אבל כוסות קפה אלו אינן זולות, הן עולות 500 דולר כדי להדפיס אותן במדפסת תלת מימד!

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן