ניקוי חול – ניקוי אקולוגי למשטחים, חזיתות ושימושים נוספים

מהו בעצם ניקוי חול?

ניקוי בהתזת חול זוהי למעשה שיטת ניקוי עוצמתית שפועלת באמצעות מכשיר לחץ אוויר בעוצמות שונות אשר מחובר לאקדח שיונק חול ממיכל נפרד, בתהליך זה מותזים גרגירי חול במהירות ובכמות גדולה בו זמנית וכך משייפים את המשטח אותו מנקים עד להסרת שכבה, ניקוי חול פועל כמשייף על גבי המשטח ומתאים מאוד לעבודות ניקיון של אבנים מסוגים שונים ומתכות.

מה השימושים של ניקוי חול?

ניקוי אבנים- מתאים במיוחד לניקוי משטחי אבן וחיפויי אבן כגון ניקוי אבן ירושלמית, אבן בזלת , אבן טרוורטין, אבן טבעית, אבנים משתלבות ועוד.. באמצעות ניקוי בהתזת חול ניתן להסיר כתמים קשים ולכלוכים עמוקים כגון פיח, עובש, ניקוי גרפיטי מאבן, ניקוי מצבות, ניקוי כתמי שמן ממשטחי אבן ועוד.

ניקוי מתכות והכנת לצביעה- גופי מתכת שונים כגון צינורות, פסלים, סילואים ועוד מצופים צבע שלאחר כמה שנים מתחיל להתקלף ולהחליד, צביעה חוזרת של הגופים יוצרת שכבות רבות של צבע מה שמקשה מאוד על קילוף הצבע בעת הצורך, השיטה המהירה והיעילה ביותר לקילוף צבע ממתכות הינה באמצעות ניקוי חול, בדרך זאת ניתן לקלף את הצבע ביסודיות ולהכין את המשטח או גוף המתכת לצביעה מחודשת .

מה ההבדל בין ניקוי חול רטוב לניקוי חול יבש?

ניקוי חול רטוב זאת בעצם טכנולוגיה משולבת אשר פועלת במקום ע״י מכשיר לחץ אוויר על מכשיר לחץ מים גבוה, בשיטה זאת מתיזים סילון מים עוצמתי של לפחות 500 בר עם אקדח מיוחד אשר יונק חול במקביל למים וכך על המשטח מותזים מים עם גרגירי חול יחד, היתרון בשיטה זאת הוא כפול – ראשית הניקוי יותר עדין וככה נמנעים משחיקה מוגברת של האבן ובנוסף בשיטה זאת נמנעים משאיפת רסיסי חול דבר המסוכן לבריאות הריאות.

ניקוי חול יבש – השיטה הקלאסית והעוצמתית, מבוצעת באמצעות מכשיר לחץ אוויר שיונק המחובר לאקדח מיוחד שיונק חול ומתיז אותו על גבי המשטח, ניקוי עוצמתי ומהיר יותר ומתאים במיוחד לקילוף צבע ממתכות .

באילו חומרים עושים שימוש בניקוי חול?

באופן מפתיע קבלני התזת חול לא עושים שימוש תמיד בחול ביחידה קלאסי, למרות שבמקור אכן היה שימוש בחול סיליקה כי בגלל מבנהו הגבישי ייעל אץ עבודת הניקוי אך עם השנים התגלה שהאבק הרב שהוא יוצר גורם לנזק בריאותי לריאות ולכן היום נהוג לצפות את הסיליקה בשרף כדי צמצם את כמות האבק.

בנוסף לסיליקה משתמשים היום בחומרים רבים אחרים שגם עובדים על אותה טכנולוגיה אך הם בטיחותיים יותר ומביאים תוצאות מעולות, בין החומרים השימושיים היום תמצאו חול סינטטי, חול מינראלי, חרוזי זכוכית, חצץ צורני, חרוזי נחושת וקרח יבש,

המאמר נכתב בחסות חברת פרוג׳ט המתמחה בניקוי חול וניקוי בלחץ מים גבוה למשטחים וחזיתות .

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן