מתיקות אמיתית: קינוחים שאפשר להכין עם הילדים

להעסיק את הילדים בבית, במיוחד בתקופות של סגרים, בידודים וחופשים, עשוי להיות אתגר לא פשוט. אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר ביחד זמן איכות יצירתי ומהנה היא, להיכנס איתם למטבח. לערבב, לשפוך, לקשט, להתלכלך ובעיקר – לאכול הרבה מתוק. לפניכם כמה רעיונות לקינוחים קלילים שהילדים יכולים להכין כמעט בעצמם.

כדורי שוקולד

כשחושבים על קינוח לילדים – חושבים על כדורי שוקולד. הם קלילים, יצירתיים וטעימים בטירוף. לנו, ההורים הם מספקים טעם נוסטלגי, שמחזיר אותנו ישירות לבית אימא ומזכיר לנו כמה כיף להיות ילדים.

נתחיל בהמסת חמאה ושוקולד במיקרוגל, עד לקבלת רוטב נוזלי לגמרי. לפני שהוא מספיק להתקרר, נוסיף סוכר ונערבב היטב.

נפורר ביסקוויטים במעבד מזון, וניתן גם לתת לילדים לשבור כמה בידיים. לאחר מכן, נערבב את רוטב השוקולד עם שברי הביסקוויטים ונוסיף חלב, שוקולית וסוכר, עד שנוצרת עיסה אחידה.

כעת מגיע החלק הכיפי ביותר: נמלא מספר קערות בציפויים אפשריים כמו: סוכריות צבעוניות, קוקוס, שברי בוטנים ועוד, וניתן לילדים לגלגל בהם את הכדורים ולקשט אותם כאוות נפשם. נכניס את הכדורים המוכנים לעטרות נייר ונעביר למקרר לשעתיים.

פודינג מילקי

אין ילד שלא אוהב מילקי. השילוב המפתה של פודינג השוקולד עם הקצפת הלבנה הופך אותו למעדן המושלם לקטנים וגדולים כאחד. ולא תאמינו כמה הוא קל להכנה!

נרתיח בסיר חמאה עם מלח, סוכר וחלב. בינתיים, נמיס קורנפלור במים פושרים, ונוסיף אותו לסיר.  נערבב את תכולת הסיר ללא הרף עד שנקבל פודינג אוורירי ויציב. נוסיף פנימה שוקולד ונמשיך לערבב. ניקח כוסות קינוח קטנות ונמלא אותן במוס השוקולד שקיבלנו (לא לשכוח להשאיר מקום לקצפת!). נכניס למקרר למשך כשעה.

בינתיים נקציף שמנת מתוקה ואבקת סוכר ליצירת קצפת אחידה. בעזרת שק זילוף, נזלף את הקצפת על פני הפודינג. נקשט את כוסיות המילקי שלנו כיד הדמיון הטובה עלינו בעזרת סוכריות, אגוזים, שוקולד מגורר ועוד. ניתן גם לצבוע את הקצפת בצבעי מאכל וליצור קינוחי מילקי צבעוניים וכיפיים במיוחד!

פנקייקס בננה

אין אדם שלא אוהב פנקייקס. זהו קינוח אוורירי, טעים ומושחת, שניתן להכין ולשדרג באין־ספור דרכים. מן התוצר המוגמר ייהנו כל בני המשפחה, והוא כל כך רך שאפילו תינוקות שזה עתה למדו ללעוס יכולים לאכול אותו ללא קושי. לפניכם מתכון לפנקייק עם טוויסט קטן ומפנק בדמות בננה שיהפוך אותו לבלתי נשכח. 

בקערה נערבב סוכר, חמאה מומסת, חלב, ביצים, סוכר וניל, בננה מעוכה ושוקולד צ’יפס. ניתן להשתמש בכף או מטרפה, בהתאם ליכולת של הילד. נוסיף קמח ואבקת סוכר ונערבב עד הטמעה ולא יותר. (ערבוב יתר של הקמח ייצור פנקייקים קשים ודחוסים). במחבת שטוחה נרסס מעט שמן ונטגן את הבלילה בעיגולים בגודל הרצוי לנו.

כאשר נראה שמתחילות להיווצר בועיות, נהפוך את הפנקייקים. זמן הטיגון של הצד השני קצר פי שתיים בערך מזה של הצד הראשון. נוציא את הפנקייקים המוכנים בזהירות באמצעות תרווד. מומלץ להגיש בעיטור בננות ומייפל, אך כמובן שהילדים יכולים להפגין פה את היצירתיות שלהם ולבחור ברוטב או תוספות שמוצאים חן בעיניהם. ניתן גם לתת להם שוקולד צ’יפס, אגוזים וסוכריות שונות ולאפשר להם לקשט את הפנקייקים.

עוגת ביסקוויטים נוסטלגית

עוגת ביסקוויטים היא תענוג נוסטלגי שמזכיר לנו לא פעם את העוגה משחר ילדותינו. זו ללא ספק עוגה שגם כיף להכין אותה ועוד יותר כיף לאכול אותה. הילדים ייהנו מיצירת מבנה השכבות המהודר, וההורים יתענגו על הטעם הנוסטלגי שמככב בכל בית בישראל. לפניכם מתכון בסיסי לעוגת ביסקוויטים שתשמח את כל המשפחה:

להכנת הקרם, נקציף שמנת מתוקה עם סוכר, אינסטנט פודינג, חלב וסוכר וניל. כשהקרם יציב, ננמיך את עוצמת המיקסר ונוסיף גבינה לבנה. נמשיך להקציף עוד דקה או שתיים ולא יותר. 

נבחר ביסקוויטים או עוגיות חמאה לפי טעמם של הילדים. נטבול אותם בנס קפה (או אפילו שוקו) ונסדר בשכבה יפה בתחתית של תבנית פורמייקה או חד פעמית. נשטח על השכבה הראשונה את הקרם שלנו, נסדר עוד שכבת ביסקוויטים וחוזר חלילה, עד שכל הקרם אוזל. את שכבת הקרם העליונה ניתן לעטר בפירורי שוקולד, סוכריות צבעוניות ועוד.

אם אתם והילדים תצליחו להתאפק, העוגה טעימה יותר לאחר מספר שעות במקרר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן