רעיונות לטקס סוף מסלול

צבא הגנה לישראל מעבר להיותו מערכת צבאית מורכבת ומסועפת מהווה גם מערכת חברתית מהסוג הטוב ביותר שיש. הצבא מפגיש אנשים ממקומות שונים, מרקע חברתי וסוציו אקונומי שונה ומחבר אותם יחד.   במשך תקופות ארוכות מאוד הם חולקים מצבי לחץ משותפים ולעיתים גם מצבי סכנה בעת לחימה. לטובת הגיבוש החברתי, גאוות היחידה והחדרת שמחה ללב החיילים ומשפחותיהם, נוהג הצבא לקיים ביחידות קרביות בעיקר, טקסי סיום מסלול. מדובר בטקס חגיגי, שמח, כזה ששובר לזמן קצוב דיסטנס ומייצר גאווה וקירוב לבבות בין המסיימים. אילו דברים ניתן להוסיף לטקס זה מהפן האזרחי למזכרת? להלן רעיונות לטקס סיום מסלול.

כמעט כמו הטבעה על הגוף

רעיון יפה ואהוב הוא ביצוע הדפסה על חולצות לכל מסיימי המסלול. ניתן להדפיס על החולצות כל משפט חשוב או מצחיק שנחקק בראשם של מסיימי המסלול ומהווה סימן דרך בתהליך. הדפסה על חולצות היא למעשה פעולה שמטביעה זיכרון חשוב להרבה מאוד שנים קדימה, כמעט כמו הטבעה על הגוף עצמו. אני מכיר אנשים ששנים רבות לאחר השחרור מהצבא המשיכו ללבוש את חולצת סיום המסלול שלהם מכיוון שזה גרם להם להרגיש גאווה מלווה בתחושות נעימות נוספות.

גאווה לא רק למסיימי המסלול

טקס סיום מסלול אינו מיועד אך ורק לחיילים המסיימים אלא גם למשפחתם הקרובה הורים, אחים ובחלק מהמקרים גם סבים וסבתות. לכן, לא פעם מחליטים מסיימי המסלול להדפיס חולצות סוף מסלול למשפחה. סיום המסלול ביחידה מיוחדת או קרבית מהווה גאווה גדולה עבור משפחות החיילים וגם להם מגיעה מזכרת לשנים רבות מהתקופה הזאת ובעיקר מטקס הסיום. הטקס כולל מספר חלקים ובחלק מסוים שלו, לקראת סיומו, מקבלת כל משפחה חולצה ייחודית עם הדפס שאומר משהו לבני המשפחה.

משפטים שהם מזכרת

להלן מספר דוגמאות למשפטים שהודפסו על חולצות מסיימי מסלול והפכו לקאלט ולמזכרת בלתי נשכחת לכל החיים –

“גולני שלי – צוק איתן 2014”, “נח”ל זה פירמה”,” In the army now”, “אין לי ארץ אחרת”, “אני פה בשביל האוכל”, “גם בעיטה בטוסיק זה צעד קדימה”, “אם אני לא רואה בית אף אחד לא רואה בית”, “מי שמתעסק מתרסק”.

כל אלה משפטים אותם נסחו חיילים מסיימי מסלול בשנים האחרונות ובקבוצה של חיילים שלא מזמן סיימו מסלול נאמר לי “אחד הדברים שהכי כיף היה לעשות בתקופה האחרונה, זה לשבת ולמצא את המשפט שאותו נדפיס על החולצות”. מסתבר שזו עוד פעולה מחברת ומגבשת.

חולצה או קפוצ’ון?

הרעיון של הדפסה על חולצות מביא לפתחנו שתי אופציות לביצוע מבחינת סוג החולצה שנבחר האחת, חולצת טריקו קצרה או ארוכה רגילה והשנייה, קפוצ’ון עם כובע. ההחלטה מה עדיף אמורה להיות תלויה בעיקר במזג האוויר שבו מסיימים את המסלול. בסתיו ובחורף יהיה נכון לבחור בקפוצ’ון או חולצת טריקו ארוכה, באביב ובקיץ ללא ספק עדיף חולצת טריקו קצרה.

בהצלחה בשירות הצבאי

השירות הצבאי לאלה שבוחרים ביחידות מיוחדות או קרביות איננו קל והוא מעמיד בפניהם אתגרים רבים ולא פשוטים. המסלול אותו הם מסיימים לא קל גם כן וחולצת סיום המסלול מביאה לחייהם את הצד האופטימי והחיובי של סיום המסלול והתהליך שעברו ולכן, זהו רעיון נהדר שאסור לוותר עליו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן