רעיונות לבר מצווה בכותל

בר המצווה הנו אירוע חשוב מאוד במסורת היהודית והוא מסמל את המעבר של נער בן 13 מתקופת הילדות שלו לתקופת הבגרות. זהו שער שעל פי המסורת על כל נער יהודי לעבור בו ומספר שנים לאחר  מכן למצא את ייעודו בעולם. הורים רבים, בעיקר אלה הנחשבים מסורתיים ובוודאי חובשי הכיפות הדתיים, דואגים לחגוג את אירוע הבר מצווה בכותל המערבי בעל החשיבות ההיסטורית ואולי הסמל המשמעותי ביותר בחייו של העם היהודי בארץ ישראל. אבל גם אם החלטתם לקיים אירוע במקום ציבורי כמו הכותל המערבי אתם בוודאי מעוניינים להכניס אלמנטים נוספים לתוך האירוע. להלן מספר רעיונות לבר מצווה בכותל.

בלונים באוויר הצלול כיין

אחד הרעיונות העיצוביים המשמחים ביותר וממלאי האווירה הוא עיצוב ופיסול בבלונים. ניתן להקים שער בלונים ענק בכניסה לכותל בעזרת איש מקצוע שעסוקו עיצוב בלונים, לקיים טקס מרגש של הפרחת מאות בלונים לשמי העיר וליצור עיצובים כיד הדמיון עם בלוני הנקניק הגמישים. בלונים בירושלים זה ענין שכיח מכיוון שלא אחת מתקיים אירוע בר מצווה בכותל שמסתיים במאות בלונים שעולים לשמי העיר ויוצרים אווירה חגיגית ושמחה.

לפי הקצב

רגע יפה שניתן לפגוש בלא מעט אירועי בר מצווה בכותל הוא לווי חתן בר המצווה לרחבת הכותל עם שלושה מתופפים ותוקע בשופר. מדובר בארגון שיירה של האורחים אותה מובילים המתופפים והתוקע בשופר במין סוג של הדמיה לאירועי שמחה בעיירה היהודית של פעם.

פסטיבל הכליזמרים

למי מכם שמעונין לקיים בר מצווה בכותל ולייצר את האווירה המלאה של השמחה היהודית אני ממליץ להזמין שלישיית כליזמרים שינגנו את מיטב המנגינות והשירים היהודיים. הרכב כליזמרים כולל בדרך כלל כנר, נגן אקורדיון ונגן קלרינט, השלושה ינגנו בשמחה גדולה ויחזקו את הצביון התרבותי יהודי של האירוע.

המלצה נוספת בהקשר של הרכב הכליזמרים היא לחפש הרכב כזה שנוהג להופיע בפסטיבל הכליזמרים בצפת. על פי רוב הרכבים אלה מקצועיים, מיומנים ומייצרים בדיוק את המראה והסאונד המדויקים לאירוע.

יונים לבנות

במידה ואתם אוהבים לעשות דברים בגדול ניתן להוסיף מיד לאחר הפרחת הבלונים אירוע נוסף של הפרחת יונים לבנות, סמל השלום, הרוגע ואהבת האדם. מדובר ברגע עוצמתי בו עשרות יונים עולות במהירות לשמיים ומרגשות את האורחים כשבקרע כליזמרים מנגנים את ירושלים של זהב.

זיכרון עוצמתי בליבו של כל נער

אירוע בר המצווה בכותל יכול בהחלט להיזכר כאחד מרגעי השיא של כל נער המגיע לגיל 13 וחווה את הטקס היהודי שמעביר אותו מילדות לבגרות. הכותל אמנם מרהיב אולם ניתן לייצר אווירת חגיגה אותה הכותל אינו מספק, באמצעות עיצוב בלונים, הפרחת בלונים לשמיים, הזמנת הרכב מתופפים ותוקע בשופר לקבלת הפנים ושלישיית כליזמרים ללווי השמחה שלאחר העלייה לתורה. הכותל בתיבול האלמנטים הללו ישאירו זיכרון עוצמתי בליבו של בן המצווה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן