איך לשדרג את מראה החצר שלכם

המאמר הבא מיועד לבעלי בתים פרטיים להם חצר פורחת, מדשאה ופינת ישיבה לתפיסת בריזה בימים מתאימים. חצר הבית דורשת תחזוקה שוטפת, לפחות אחת לחודש יש להזמין גנן שיקצוץ, ינקה, ינכש, ישקה ויסדר אותה. במידה ואתם אנשים שבאמת אוהבים לשבת בחצר והמראה שלה מאוד חשוב לכם מומלץ להכניס לחצר מספר אלמנטים בעלי וויזואליות יפה ומשמעות פרקטית. אני רוצה לתת לכם ארבעה רעיונות שיהוו תוספת משמעותית מאוד לכל חצר וכמובן גם לחצר הבית שלכם.

קמין אמיתי לחימום ונוי

נכון שישראל איננה מדינה קרה והחורף הישראלי מגיע ברוב אזורי הארץ לטמפרטורות של מקסימום 5 מעלות אולם, בצפון המדינה או דווקא באזורים מדבריים כמו מצפה רמון, הטמפרטורות בחורף יכולות לרדת מעט מתחת לאפס ושלג יורד. באזורים אלה מומלץ להתקין קמין יפה לחימום הבית בימי החורף הקרים. הקמין יבער ויחמם באמצעות עצי הסקה איכותיים אותם רצוי לאחסן במחסן עצים שימוקם בחצר הבית. מחסן עצים בנוי גם הוא מעץ ייעודי ששומר על תנאים אופטימליים בתוך המחסן לשימור עצי ההסקה. מחסן עצים הוא אלמנט שמוסיף מראה כפרי ויפה לחצר הבית.

הצללה יפה ואיכותית

מומלץ מאוד להתקין בכל חצר סוג מסוים של הצללה לימי הקיץ השמשיים והחמים מאוד בישראל. ההצללה היפה והטובה ביותר שקיימת היא פרגולות עץ שונות בעלות מראה כפרי בדרך כלל. אני מבקש להמליץ לכם על שלושה עיצובים שונים של פרגולות עץ –

  • פרגולה מעץ טבעי – פרגולות מעץ טבעי הפכו מאוד פופולריות בשנים האחרונות והן מוצגות בדרך כלל בעיצוב מרובע עם כנפיים קצרות בצדדים.
  • פרגולה פתוחה – פרגולה שיכולה להיות מסוגים שונים של עץ כאשר הגג נתמך בארבע רגליים דקות יחסית. הגג מעץ בעל רווחים קטנים אך כאלה המאפשרים כניסה של קרני שמש נעימות.
  • פרגולה בסגנון פגודה – מבנה עץ דמוי פגודה שכולל ארבע רגליים וגג שנראה כמו גג רעפים משולש. מבין השלוש זו הפרגולה המעוצבת ביותר.

תאורה כפרית כמו פעם

אחד האלמנטים שמשדרגים את החצר הוא תאורה וכשמדובר בחצר עם מחסן עצים ופרגולת עץ החצר מקבלת אווירה מעט כפרית אותה ניתן להעצים באמצעות תאורה מתאימה. לטובת השלמת המראה הכפרי אני ממליץ על תאורת עששיות נר או עששיות על חשמל עם נורת לד בפנים. בשתי האופציות מדובר בתוספת חשובה ונעימה לעין.

רצפת עץ

אופציה נוספת לייפוי החצר היא הוספת רצפת עץ (דק), מתחת לפרגולה. רצפת העץ משמשת את פינת הישיבה, היא מייצרת משטח ישר ונוח לשולחן וכסאות ומקנה מראה מושלם למתחם הפרגולה. רצפת עץ זקוקה לתחזוקה אחת לשנה בדיוק כמו הפרגולה.

גן עדן קטן

חצר בית שבה הושקעו משאבים לטובת פרגולה איכותית ויפה, ריצוף דק ומחסן עצים יכולה להיראות כמעט כמו גן עדן קטן. תחזקו אותה בהתאם להוראות שתקבלו ותיהנו מאיכות חיים גבוהה הכוללת שקט ורוגע באווירה כפרית של טבע.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן