5 פעולות שיבטיחו יעילות מקסימלית של משאבת החום בבריכה

משאבת חום נחשבת כיום לאחת מהאפשרויות החסכוניות והיעילות ביותר כיום לחימום הבריכה. אם כבר רכשת משאבה, בוודאי כל העובדות הללו כבר ידועות לך, אך האם ידעת שבעזרת כמה צעדים פשוטים ניתן לייעל את צריכת האנרגיה של המשאבה הרבה יותר? אלו כמה טיפים יעילים שאם ניישם באופן קבוע, נוכל להפחית בחצי את הוצאות החשמל.

להאט את פעילות המשאבה כשהחימום כבוי

המשאבה לא פועלת 24/7. כדי להבטיח צריכת חשמל משתלמת ויעילה, החימום יפעל רק כשהוא נדרש. יחד עם זאת, עובדה זו מביאה איתה אתגר לא קטן: בכל פעם שאנחנו מכבים את החימום, הבריכה מתחילה לאבד חום במהירות ונדרשת אנרגיה רבה כדי להחזיר אותה לטמפרטורה הרצויה. פעילות המשאבה מאיצה את התהליך הזה. לכן, מומלץ לשמור על זרימת מים נמוכה כל עוד המחמם כבוי.

להשתמש בכיסוי סולרי

כפי שראינו, האתגר האמיתי בייעול העבודה עם מחממי מים לבריכה אינו נובע מהחימום עצמו, אלא משימוש הטמפרטורה הקבוע.

אם נרצה ליהנות בכל רגע ממים חמימים, נצטרך לשמור את המחמם פועל שעות ארוכות. מהרגע שנכבה את המערכת, הטמפרטורה תצנח במהירות, בעיקר כשמזג האוויר בחוץ סוער.

אחד הפתרונות היעילים ביותר כדי להאט את קצב התקררות המים הוא להשתמש בכיסוי סולרי. זה לא רק משפר את שימור החום, אלא גם מפחית את ירידת מפלס המים. בעלי בריכות רבים זיהו חיסכון משמעותי בחשמל ובמים לאחר שהתחילו לעשות שימוש בכיסוי.

כיסוי סולארי איכותי לבריכה ביתית+גלגלת קרדיט: בלו בלו

לשמור על ניקיון המסננים

סירקולציה רציפה, מהירה ואיכותית היא המפתח לשמירה על טמפרטורה נעימה במינימום צריכת אנרגיה. הסיבה לכך פשוטה למדי. ככל שהזרימה תהיה חלקה ורציפה יותר, כך המים יעברו דרך משאבת החימום לעתים קרובות יותר ובמחזור יציב. לכן, חשוב שנוודא שמערכת המסננים מאפשרת זרימה אמינה, מהירה ואיכותית. רצוי לנקות את המסננים ולרוקן את כל הרשתות לאיסוף הפסולת לפחות אחת לשבוע. ההבדל בצריכת האנרגיה כשהמסננים נקיים עשוי להיות משמעותי מאוד.

לבחור בטמפרטורת החימום בתבונה

בעלי בריכות רבים נופלים לאותה טעות נפוצה. הם אינם מבחינים בין טמפרטורת המים הרצויה כשהם טובלים בבריכה לזו שתישמר בה כשהבריכה לא בשימוש. חימום הבריכה לטמפרטורה אופטימלית לשחייה באופן קבוע עשוי להוביל לצריכת יתר המסתכמת במאות ואף אלפי שקלים בחודש. למעשה, כאשר אין בכך כל צורך. רובנו נכוונן את טמפרטורת המים בזמן שחייה ל-28-30 מעלות. עם זאת, הפחתת הטמפרטורה ל-25 מעלות בלבד כשהבריכה לא בשימוש עשויה להפחית את הוצאות החימום בשליש.

לתזמן את מחזורי החימום באופן מוקפד

לעתים קרובות, חלק ניכר משימוש היתר בחשמל במהלך חימום הבריכה נובע מתזמון לא נכון של המערכת. לשם כך, עלינו למצוא את הזמנים האופטימליים להפעלת החימום כדי לשמור על הבריכה תמיד בטמפרטורה נעימה, אך מבלי שהמשאבה תפעל שלא לצורך. דרך יעילה לעשות זאת היא להתקין טיימר אוטומטי. בכל פעם שהבריכה שלך תגיע לטמפרטורה שהגדרנו, הטיימר יידלק ויפעיל את המשאבה ואת גוף החימום.

קרדיט תמונה ראשית אתר unsplash

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן