החשיבות של ניהול בטיחות בעסק של תא לחץ

צמיחתם של מתקנים רפואיים היפרבריים ברחבי הארץ והעולם הביאה איתה, עלייה בביקוש לאנשי מקצוע מוסמכים לשמירה על המיטב בבטיחות ובסטנדרטים של המטופלים. ככל שיותר ויותר מתקנים רפואיים משלבים מחלקות טיפול חמצן היפרברי (תא לחץ) בשירותי המטופלים שלהם, הצורך להבטיח שהצוות מיומן כראוי בשיטות העבודה המומלצות של תא לחץ הופך להיות הכרחי יותר.

במדריך זה, אנו הולכים לספק לך סקירה מפורטת של מרכיבי ניהול הבטיחות החיוניים שכל המתקנים חייבים ליישם כדי לייעל את התקנים והנהלים עבור מטופלים וצוות כאחד.

אמצעי בטיחות מרכזיים

כל אדם שעובד במחלקת תא לחץ שיש לו גישה ומפעיל את החדר חייב להבין בבירור את האפשרות לתאונות, כיצד למנוע את הסכנות הללו, ואת הדרך למנף את הידע הזה כדי להבטיח תפעול בטוח ומאובטח של החדר והציוד הנלווה אליו.

מיומנויות המפתח הכרוכות בניהול בטיחות הן חוזק תא הלחץ, טיפול נכון בגז, בטיחות אש, אבטחת דקומפרסיה והכשרה נכונה. יש להגן באופן מלא על כל המכשירים החשמליים שנמצאים במגע עם המטופל מפני כל סכנה חשמלית למטופלים, בהתאם לכללים הרפואיים העדכניים החלים על תאי לחץ.

החדרים המסופקים למטופלים כדי להתכונן לחדר צריכים להיות מצוידים לגישה נוחה, במיוחד כאשר אנשים אלה נמצאים בטיפול נמרץ עבור ליקויים כגון פציעות מוח טראומטיות וכדומה. ככזה, מעקות חייבים להיות מוצמדים היטב לקירות חדרי ההלבשה ולכל אזורי החולה העיקריים, כולל חדרי האמבטיה, המסדרונות והחדרים שבהם כל יחידת חדר. כמו כן, מפתחות או התקני פתיחה אחרים לשירותי חולים צריכים להיות נגישים בקלות לצוות מורשה ומיומן כדי לסייע במקרה חירום.

מתכוננים ללשכה

יש להקצות לכל חדרי המטופלים וחדרי הרחצה כבלי תאורה בגובה מקסימום של 6 אינץ’ מהרצפה כדי להבטיח גישה נוחה במקרה חירום. לפני אישור הכניסה ליחידה המערכתית, על המטופלים לעבור הערכות בקרה כדי לוודא שמצבם הרפואי הוא כזה שתא לחץ לא יהווה איום, במיוחד אם הם כבר לובשים מכשירים רפואיים או עם פצעים חבושים.

צריכה להיות מדיניות בטיחות באשר לבגדים המתאימים שהמטופלים צריכים ללבוש או להסיר לפני הכניסה לחדר. יש להכשיר את הצוות לבדוק כל ציוד אישי וציוד מצעים לפי הצורך. מלבד זאת, יש להעמיד לרשות אזורים ייעודיים לאחסון חפצי ערך של המטופל.

מניעת סיכונים

על מנת להסיר את האפשרות לסכנות פוטנציאליות, במיוחד מכיוון שרבים מהמטופלים המאושרים לטיפול בתא לחץ נמצאים בטיפול נמרץ ומחייבים שימוש בהובלה מיוחדת בין בית החולים למתקן תא לחץ, יש לחבר את השניים היטב.

מחלקת תא לחץ חייבת להיות נקייה מכל סכנת נפילה, מעידה או החלקה המהווה סיכון לפציעה למטופלים. כמו כן, הצוות חייב לקבל הכשרה נאותה בגישה ובקרה על כל הציוד הקשור לתפעול מחלקת. לדוגמה, אם מטופלים זקוקים לסיוע בהעברה באמצעות לוחות מגלשה ו/או לוחות Hoyer, כל האנשים המועסקים במחלקת תא לחץ חייבים לקבל הכשרה בביצוע העברות אלו בצורה נכונה ובטוחה.

יכולות ליבה

כל הצוות שהוכשר לעזור למטופלים להתכונן ולתפעול מכונת תא לחץ, חייב להיות בעל אישורי תא לחץ, עדכניים ומיומנויות בקובץ עבור כל הציוד המשויך. אנשים העובדים במחלקת תא לחץ, חייבים להיות מצוידים להכין וליידע את המטופלים לגבי טיפול בחמצן היפרברי. מיומנויות אלו כוללות, בין היתר, את היכולת לסייע ולהעביר מטופלים על פי מדיניות המחלקה, בין אם באמצעות שימוש בסלייד בורד/לוחות Hoyer ובין אם בדרך אחרת.

צוות מחלקת תא לחץ, חייב להיות מצויד גם כדי לסייע למטופלים להתכונן לטיפול, כולל מענה לכל שאילתה שעלולה להופיע. הצוות חייב לתת תא לחץ לפי המלצות הספק, לרבות, אך לא רק, פיקוח ותפעול החדר, מעקב אחר תגובות המטופל בזמן שהותו בחדר, וביצוע כל השינויים הנדרשים כדי לוודא את שלומו של המטופל ותפעול בטוח של הציוד.

הצוות חייב להיות מוכשר בהזנת כל הנתונים הקשורים לפי הצורך לטיפולים יומיים ולפגישות לטיפול בפצעים, לשמור על רישומי מטופלים מקיפים ומדויקים לגבי הטיפול, ולכלול כל תמונות בקובץ.

ישנה חשיבות עליונה לוודא שהצוות שלך מוסמך ומיומן לטפל בכל האחריות הנ”ל ועוד. מיי דוקטור משתפים פעולה עם ספקי שירותי בריאות ברחבי הארץ בניהול של שירותי טיפול בפצעים ושירותי חמצן היפרברי כדי להבטיח שכל רופא ואיש צוות עומדים בעמידה מלאה בתקנים והתקנות בתעשייה המודרניים עבור מחלקות תא לחץ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן