האם קיים חוק התיישנות על תאונת אופנוע?

במדינת ישראל, קיים חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שלא מצוינת בו תקופת התיישנות מסוימת ומיוחדת הנוגעת לתביעות בגין תאונת דרכים ומשום כך, כאשר מדובר על תביעות תאונות אופנוע, כמו בכל תאונת דרכים אחרת, ההתיישנות על תאונת אופנוע תיכנס לתוקף ותחול לאחר 7 שנים, זהו פרק הזמן שנקבע לכל מגוון התביעות שלא עוסקות בתחום המקרקעין.

מהי תקופת התיישנות?

עם זאת קיימת הבחנה בין התיישנות של תביעת תאונת אופנוע שמוגשת תוך הסתמכות ועל פי פקודת הנזיקין או לחילופין על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים שמתיישנת כעבור 7 שנים, לבין תביעה שמוגשת על פי פוליסת הביטוח של הנפגע כנגד חברת הביטוח וזאת בהתאם לחוק חוזה הביטוח שקובע ומעמיד תקופת התיישנות של 3 שנים בלבד.

עצירת התיישנות של תביעת תאונת אופנוע

חשוב לומר ולהדגיש שכאשר אנו עוסקים במועד הגשה של תביעה לצורכי חישוב פרק זמן – תקופת ההתיישנות, הרי שהכוונה למעשה הינה להגשת התביעה לבית המשפט ואין מדובר בתכתובת מול חברת הביטוח או מול כל גורם וגוף אחר. כאשר מדובר על הגשת תביעת תאונת, כל עוד התביעה טרם הוגשה והונחה לפתחו של בית המשפט, הרי שתקופת ההתיישנות נמשכת ולא נעצרת. מומלץ להתייעץ ולקבל את שרותיו של עורך דין תאונת אופנוע על מנת לקבל את הפיצוי והמענה הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר.

הגשת תביעת נזיקין בליווי עורך דין תאונת אופנוע

תביעות נזיקין לקבלת פיצויים שמוגשות לאחר תאונות אופנוע, מתיישנות בחלוף 7 שנים ממועד התרחשות התאונה ולא מהמועד שבו התגבש באופן סופי הנזק. אולם, לכלל הזה קיימים כמה מצבים ומקרים שהינם יוצאים מהכלל שבידה והם מתקיימים, תוארך תקופת ההתיישנות. על מנת לבדוק באופן מקצועי ונכון מהי תקופת ההתיישנות בנוגע לאירוע ולמקרה הספציפי שלכם, הרי שחשוב לפנות לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מידי עו”ד תאונות דרכים מנוסה שהוא גם עו”ד תאונת אופנוע.

חשוב לדעת מראש שצד שטוען שהוא פטור מתשלום פיצויים בשל התיישנות, מחויב להעלות ולהציג את הטענה הזו בהקדם האפשרי וכבר בהזדמנות הראשונה שבה הוא מגיש את הטיעונים שלו, במידה והוא לא הציג טיעון זה בעת שטען בראשונה, הרי שהוא לא יהיה רשאי עוד להסתמך ולהזדקק לטענה הזו.

תביעת תאונת אופנוע מול חברת הביטוח

בחוק חוזה ביטוח סעיף 31 נקבע שתקופת ההתיישנות עבור תביעה לקבלת תגמולי – פיצויי ביטוח תעמוד על 3 שנים לאחר התרחשותו של המקרה – אירוע הביטוח… במידה ואדם אינו תובע את חברת הביטוח שלו אלא את צד ג’, הרי שתקופת ההתיישנות תעמוד על 7 שנים וזאת משום שהתביעה מוגשת על פי פקודת הנזיקין.

ההבדלים בתקופות ההתיישנות גורמים לבלבול בקרב הציבור בכל הנוגע לזכויותיו שנובעות מתביעות והתוצאה לכך הינה שתביעות רבות אינן מזכות בפיצוי משום שהתובע – הנפגע אינו מודע להבדלים שבין התקופות הללו והוא היה סבור שזמנו בידו.

לסיכום

תביעות תאונות אופנוע שמוגשות בהתאם לפקודת הנזיקין או חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מתיישנות כעבור 7 שנים. תביעה שמוגשת כנגד חברת הביטוח של נפגע בהתאם לחוק חוזה ביטוח, תתיישן לאחר שלוש שנים בלבד. משום כך, חשוב להיות מודעים להבדלים שקיימים בין התקופות הללו שנגזרים מהמהות של התביעה וכן מהגוף שנתבע. על מנת להיות בטוחים ולוודא שהתביעה בגין תאונת האופנוע שבה הייתם מעורבים, תוגש באופן מקצועי, מומלץ לפנות לקבלת סיוע משפטי מידי עו”ד תאונות דרכים מנוסה שהינו בעל התמחות בתחום תאונות אופנוע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן