כריות שינה – השפעת הכרית על שינה איכותית

שנת לילה איכותית היא חשובה במיוחד לאיכות החיים, ובעלת השפעה רבה על התפקוד היום יומי. אנשים שסובלים מבעיות שינה, נוטים לסבול גם מעייפות לאורך היום, חוסר ריכוז, ירידה במוטיבציה ופגיעה ביכולות האישיות. איכות שינה ירודה פוגעת גם במצב הרוח ויוצרת גלגל שלג במדרון פתלתל שמביא לחרדות, עייפות מוגברת והתפתחות של מחלות כתוצאה מאיכות חיים נמוכה.

בעיות בשינה דורשות פתרון, אולם בטרם הפניה לגורם מקצועי ולאבחון, חשוב לבחון באופן עצמאי האם סביבת השינה שלנו היא סביבת שינה אופטימלית.

מהי סביבת שינה אופטימלית

מה שיוצר סביבת שינה מיטיבה הוא לפני הכל החלל ומתחם השינה. חשוב לייצר חדר שינה שקט, פרטי ונעים, בעל אפשרות לשליטה ובקרה בטמפרטורת החדר, אוורור נעים, תאורה רכה ועדינה, ומיטה נוחה ומאובזרת.

מיטה נוחה היא בראש ובראשונה מזרון נוח, איכותי ומותאם למידות ולמשקל הגוף. לאחר מכן חשוב לתת את הדעת על כלי המיטה:

מצעים- לשינה ערבה מומלץ לבחור במצעים בצבע אחיד, בצבעים רכים ולא דומיננטיים. צבעי לבן, שמנת, אפור בהיר, תכלת, כל אלו צבעים מומלצים למצעים המסייעים ביצירת אווירת שינה ונינוחות. חשובה כמובן גם איכות המצעים, בחירה בבד נעים בצפיפות גבוהה, העדפה של כותנה על פני פוליאסטר, והתאמה של הבד לעונת השנה.

בעונת הקיץ מצעים מבד סאטן יעניקו קרירות נעימה ומגע רך ונעים על הגוף, בעוד שבעונת החורך מצעים מ-100% כותנה איכותית, פלאנל או פליז יסייעו בחימום הגוף ושמירה על החום במיטה.

כריות שינה- מרבית האנשים נוהגם להניח את הראש על הכרית בזמן השינה, מה שיוצר הגבהה מועטה, נוחות ומסייע בנשימה (בעיקר לאנשים שסובלים מנחירות וקשיי נשימה). בחירת כריות שינה הן עניין של העדפה אישית, אולם חשוב להכיר את הסוגים השונים של הכריות ולבחור על פי יתרונותיהם:

  • כריות אנטי אלרגניות- הפרעות שינה כתוצאה מאלרגיה הן נפוצות, בראשן אלרגיה לקרדית הבית אשר נוטה להצטבר במצעים ובכלי המיטה. התופעה האלרגית מתאפיינת באף סתום, גירוד בעיניים, יובש בפה ותופעות נוספות, שמפריעות את השינה הסדירה. ניתן להתגבר על אלה בקלות באמצעות כריות אנטי אלרגניות שדוחות הצטברות של קרדית הבית ומסייעות בשינה רציפה.
  • כריות נוצות- כריות נוצות הן כריות רכות וצפופות, כאשר העדיפות היא לכרית מנוצות אווז רכות (על פני נוצות אחרות שעשויות להיות קשות ודוקרניות). מדובר בכריות איכותיות במיוחד, המעניקות נפח מחד גיסא וגמישות והתאמה למבנה הראש והצוואר מאידך גיסא.
  • כריות אורתופדיות- ישנם סוגים רבים של כריות אורתופדיות, אשר בעיקרן כריות המתוכננות על פי המבנה האנטומי ומותאמות לצרכים ולבעיות מבנה ושלד שונות. בבחירה של כרית אורתופדית חשוב לבחור בכרית מותאמת אישית, נוחה ומדויקת לצורך.
  • כריות סינטטיות- כריות סינטטיות הן זולות יותר, בעלות מילוי צמר סינטטי או חומר אחר, מעניקות יציבות ועמידות, אולם פחות מומלצות לאנשים בעלי הפרעות שינה.

מלבד הבחירה בכריות שינה איכותיות יש לבחור בקפידה גם את השמיכה. לסובלים מבעיות שינה מומלץ לבחור בשמיכה אישית, גם לאנשים המצויים בזוגיות ובשינה משותפת, ולהקפיד על שימוש בשמיכה מחומר איכותי, נעים ורצוי בעל יכולות תרמיות לשימור חום הגוף, בשמיכות החורף.

קרדיט תמונה PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן