שחזור מידע – האם אפשר להימנע מזה?

אין רגע מלחיץ יותר כמו זה שהמחשב נתקע, נכבה וכשהצלחתם סוף סוף להדליק אותו שוב, אתם מגלים לדאבונכם שהרבה מאוד מהמידע היקר והרגיש שהשארתם עליו, הלך לאיבוד. נורא ואיום! למרבה המזל, שחזור מידע הוא תהליך אפשרי לחלוטין, בעזרתם של אנשי מקצוע שמתמחים במחשבים וספציפית בכל נושא שחזור המידע, שנחשב למסובך הרבה יותר מתקלות מחשב רגילות.

עם זאת, חשוב לציין שאפשר לגמרי להקדים את המכה ולמנוע מצב שבו שחזור מידע יהיה מסובך על גבול הבלתי אפשרי. איך עושים זאת? באמצעות גיבוי נכון ומדויק של כל המידע הרגיש והחשוב, שלא נרצה שיאבד לעולם.

מניעת צורך בביצוע שחזור מידע באמצעות גיבוי הולם

אז איך אפשר לחמוק ממצב שבו שחזור מידע הוא הכרחי? כפי שכבר ציינו, הכל מתחיל בגיבוי:

  • דיסק-און-קי – זוהי הדרך הקלאסית לגבות את המידע שלכם, והיא ממש לא מסובכת. אם יש לכם קבצים קריטיים ורגישים על המחשב, פשוט תעתיקו אותם לדיסק-און קי, שהוא אמצעי זול וזמין במיוחד לגיבוי המידע. כיום, הוא גם יכול להגיע בנפחים גדולים של 60 ג’יגה בייט ואפילו יותר! עם זאת, שימו לב לשמור אותו במקום בטוח, מכיוון שמדובר באמצעי קטן שיכול ללכת לאיבוד בקלות.
  • כונן חיצוני – אם מדובר בקבצים גדולים וכבדים יותר, הרי שכונן חיצוני הוא האפשרות המושלמת. הוא מגיע עם נפחי אחסון הרבה יותר גדולים, עד שבמקרה הצורך אפשר פשוט לגבות את כל הכונן הקשיח במחשב שלכם! אל תשכחו לנתק את הכונן מהמחשב לאחר כל שימוש וכל גיבוי, שכן ברגע שהוא מחובר למחשב הוא חשוף גם כן לסכנות.
  • ענן ‘ציבורי’ – ישנם שירותי ענן שניתנים כיום דרך האינטרנט, זאת בניגוד לתוכנה המותקנת על גבי המחשב עצמו. כיום ישנן לא מעט אפשרויות חינמיות לאחסון בענן, כשבדרך כלל מדובר על אחסון עם מגבלת נפח. ניתן לגבות את הקבצים בגוגל דרייב, iCloud, דרופבוקס ודומיהם.
  • האופציה האולטימטיבית – זהו כנראה יהיה הענן הפרטי. בפשטות, זהו שילוב של כונן אחסון קשיח המתחבר לרשת הביתית, אליו ניתן להתחבר מכל מקום. כלומר, במקום שהקבצים היקרים שלכם ייזרקו לשרתים של חברה ציבורית כלשהי, הם נשארים בשרת הביתי הפרטי שלכם. באופן טבעי, זוהי אופציה שתהיה מועדפת יותר על ידי רבים, שכן התחושה היא שהפרטים והקבצים נשארים קרוב יותר, ובאופן מוגן יותר.

כעת כשאתם מכירים את ארבעת הדרכים העיקריות לגבות את המידע שלכם, שחזור מידע הוא בתקווה לא משהו שתצטרכו להתעסק בו יותר, פשוט כי תגיעו מוכנים לכל תרחיש!

ואם בכל זאת קרה מקרה?

אם הדיסקאוןקי הלך לאיבוד, אם שכחתם את הסיסמא לענן ואיכשהו הצלחתם בכל זאת לאבד את המידע, יש לפנות למעבדה מקצועית המתמחה בביצוע תהליכי שחזור מידע ואפילו שחזור דיסק קשיח במידה והסיטואציה הפכה לחמורה ומלחיצה אפילו יותר. בעזרת אנשי המקצוע שמכירים היטב את התחום, ניתן להציל בקלות כל מידע אבוד!

קרדיט תמונה PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן