מרחיב את הדירה? שבירת קירות בבית? מהן התקנות?

אם כבר אתם מתכננים את תהליך שבירת הקירות בחלל הבית שלכם על מנת ליצור חללים חדשים ברחבי הבית או לחילופין למטרת הרחבת החללים הקיימים, ניכר כי עליכם להזמין מהנדס בניין או לחילופין קונסטרוקטור אשר יפקח על הליך העבודה ועל כן יאשר את הקירות אשר ניתן לשבור ואילו לא ברחבי הבניין. ניכר כי ישנם המון קירות תומכים, שכן מוגדרים כך עקב העובי שלהם, מיקומם וחומר הגלם מהם עשויים. חשוב כי תתנו לאדם שזהו תחום עיסוקו המקצועי שיבצע את העבודה, כך למעשה תוכלו לבצע עיצוב מחדש של חלל הבית, בליווי ראש שקט כי לא ייגרם כל נזק למבנה וכי העבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר שלה. חוות דעת מאיש מקצוע מוסמך, היא תהיה זו שתעניק את האישור להריסת קירות ברחבי הבית.

מה זה קונסטרוקטור?
קונסטרוקטור הינו למעשה מהנדס בנייה אשר תחום עיסוקו בקונסטרוקציה, תפקידו לוודא את מידת החוזק והעמידות של הבניין, עובי הבטון, כמות הברזים, מיקום העמודים וכן הלאה וכן הלאה. על הקונסטרוקטור חלה חובה לבצע ולעסוק בתחום אלו הן במבנה חדש והן בשיפוץ מבנה קיים ועל כן לוודא כי הקבלן המבצע, מוציא את תוכנית המהנדס עבור המבנה לפועל, בכדי למנוע מצב של היתקלות בליקויי בנייה בין אם מדובר בהווה ובין אם מדובר בעתיד, אשר ניכר שעשויים לעכב את תהליך הבנייה או אפילו לעצור את התהליך לחלוטין.
התייעצות אצל קונסטרוקטור בנוגע לשבירת קירות
לאחר ייעוץ אצל הקונסטרוקטור, תוכלו להתחיל בביצוע הליך שבירת הקירות. על מנת לשבור קיר, עליכם להשתמש בפטיש באופן שיטתי והדרגתי, כך שיהיה ניתן להרוס חלקים ממנו בכל פעם ללא קריסה של כל הקיר באופן פתאומי. חשוב לציין כי מדובר בפעולה שניכר שלא כדאי לבצע באופן עצמאי ועל כן מומלץ כי יהיה בסביבתכם אדם נוסף, על מנת להבטיח אפשרות של קריאה לעזרה במצב מסוים שחלילה עלול להתרחש. מומלץ להניח על פני הרצפה משטח אשר יספוג את נפילת הלכלוך מתוך הקיר. על כן יש להסיר טרם תהליך השבירה את הפאנלים.
מה ההבדל בין קונסטרוקטור למהנדס?
מדובר בשאלה אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב שכן אסור להקל בה ראש, זאת מאחר ומי שאינו חלק מתעשיית הבניין באופן אמין ומקצועי, וניכר כי מרבית האנשים אינם מהתעשייה – לא מבינים את ההבדל בין השתיים. נתחיל בכך שקונסטרוקטור הוא למעשה גם מהנדס. אך ההבדל בין השתיים בא לידי ביטוי בתחומי האחריות – מהנדס מבצע בדק בית, עובר על סך הקירות והעמודים וכדומה. במידה והמהנדס נתקל בחשד לכשל קונסטרוקטיבי, הוא יציין את הדבר בדו”ח שימלא ויבצע קריאה לביקורת מטעם מהנדס קונסטרוקטור. למעשה המהנדס יזמין את הקונסטרוקטור רק במידה ויאבחן חשד לליקוי מסוים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן