כיצד פועל איתור נזילות סמויות?

ניכר כי הצנרת הינה אחת התשתיות החשובות ביותר בחלל הבית ועל כן פעילותה התקנית חשובה והכרחית ביותר על מנת לקיים חיים נוחים ובעלי ראש שקט בבית. בעיות בצנרת עלולות להוות כאב ראש ומטרד שאף אחד מאיתנו לא מעוניין וחפץ בו. אם כי נטייתנו הטבעית הינה להתעלם ממגוון בעיות “פשוטות” וקלות בצנרת ומסימנים מקדימים לנזילה סמויה, חשוב לא להישאר אדישים, איתור נזילה סמויה עשוי לסייע לנו במידה רבה בתהליך צמצום הנזק הנגרם עקב הנזילה. חשוב להקפיד להישאר ערניים לאותם סימנים וכן על כל חשד, גם אם מדובר בחשד הקטן והמינורי ביותר, לנזילה סמויה ולקרוא במהירות האפשרית לאיש מקצועי מוסמך המתמחה בתחום לאיתור נזילת המים באופן מקצועי ונכון, על מנת לצמצם את הנזק הרב אשר יכול להיגרם עקב נזילה לא מטופלת.
סימפטומים לנזילות סמויות
על מנת לבצעאיתור נזילה סמויה באופן מקצועי, עלינו להכיר את הסימנים המקדימים המעידים על כך. נזילות סמויות אשר לא מתוקנות בזמן הנכון עלולות להתפשט במהירות ולגרום נזק רב. אלו הם הסימפטומים העיקריים והנפוצים ביותר :
עובש וטחב – עובד וטחב אשר מתפתחים על גבי קירות, תקרות או המשקופים בביתכם עקב עודף לחות, עלולים להוות סממנים ברורים ביותר לקיומה של נזילה, ועל כן גם מהווים סכנה ממשית ובריאותית לדיירי הבית. במידה ותבחינו בעובש בביתכם מכל סוג – גם אם מדובר בריח בלבד או כל דבר אחר, מומלץ לבדוק את הנושא לעומק ולבדוק האם ישנו חשש לנזילה.
נזילה מהגג – חשוב לציין כי נזילה מהגג מהווה סימן בולט להימצאותה של נזילה בביתכם, הקפידו להישאר ערניים במיוחד לכתמי רטיבות על גבי התקרה. כתבים אלה עלולים לנבוע כתוצאה מבעיות איטום, בין אם מדובר בכתמים כתוצאה מהשכנים המתגוררים מעליכם במידה והנכם מתגוררים בבניין ובין אם אתם גרים בבית פרטי, עליכם לפעול באופן מהיר ומיידי על מנת לאתר את מקום הנזילה ולטפל בה ישירות.
סימנים ברצפה – בכל הנוגע לתחום הנזילות בתרמוטסט יבחנו את מקור הנזילה כי לא רק קירות הם האינדיקטור היחיד לאיתור נזילה סמויה, אך גם הרצפה. נזילות סמויות עלולות להתרחש גם מתחת לפני הרצפות, חיפויי העץ והפרקטים, אי לכך הקפידו לשמור על ערנות ובדקו כי הרצפה שלכם חסרת כתמים, אזורים שהם רכים יתר על המידה, פרקט שהתעקם, מרצפות שבורות או רופפות, שטיחים אשר נהיו מעט רטובים ללא כל סיבה הגיונית וכל נזק אשר תבחינו בו שיעורר את החשד כי אכן ישנה נזילה אשר תיאלצו לאתר ולטפל באופן מהיר. לכן, הקפידו לשים לב לרצפות בחלל הבית שלכם תוך מתן דגש למרצפות בחלל האמבטיה ובחלל המטבח בסמוך למקרר ומדיח הכלים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן