7 עובדות על הירך

כאבים באזור הירך הינם כאבים אשר מוכרים למרבית האנשים מתחום הרפואה והאורטופדיה. רבים כמונו, בעיקר בשכבות הגיל הבוגרות יותר של גילאי חמישים ומעלה, יתחילו לסבול בשלב כזה או אחר מכאבים באיזור הירך. מדובר בדבר הגיוני ומובן לחלוטין מאחר והירך הינו איבר אשר נושא משקלים רבים ולעתים אף כבדים יתר על המידה, חווה טראומות ועל כן גם בולם נזקים וזעזועים אשר קשורים למערכת השלד. במספר מסויים של מקרים ניתן לאתר את הגורם לכאב באופן מיידי, אך במרבית המקרים הכאב בירך מהווה אזהרה לבעיות אחרות בשאר גופנו. אי לכך, חשיבות זיהוי הגורם לכאב הינה משמעותית והכרחית ביותר ולא רק ביצוע של זיהוי הכאב עצמו בחללל הירך. מרביתנו שוכחים כי הרופא או לחילופין הרופאה הנמצאת מולנו לא מרגישים מה שאנו מרגישים, לא חוו את הכאב שלנו ולפיכך למידע שברשותנו חשיבות רבה ביותר אשר עשויה לעזור לרופא להתאים עבורנו את הטיפול הממוקד והאידיאלי ביותר בעבור המצב ממנו אנו סובלים.
עובדות על כאבים בירך
במידה והנכם סובלים מאחד או ממספר רב מהגורמים הבאים, ייתכן כי כאב הירך שלכם נובע ממגוון רחב של סיבות שונות ומשתנות. על מנת לבחון את מצבכם כדאי מאוד להגדיר לאורטופד ירך או לחילופין לרופא שלכם לא רק את מיקום הכאב עצמו, אלא גם את העובדות הבאות :
1. כאבי גב – במידה וסבלתם בעבר או לחילופין אתם עדיין סובלים עד היום מכאבים בגבכם, חשוב מאוד לציין כי ישנו קשר באופן ישיר בין כאבי הירך שלכם לכאבי הגב. במקרים מסוג, כאב הגב שלכם עשוי לגרום להקרנה לחלל הירך ועל כן לגרום לכאבים אשר מורגשים בצורה משמעותית באזור זה.
2. מפרק הירך חדש בחום יתר – במידה ותזהו אדמומיות במפרק הירך או לחלופין תרגישו כי הוא חם יותר ממרבית האיזורים בגופכם, ייתכן כי ישנה דלקת במפרק.
3. כאבים בכף הרגל – במקרים רבים כאב בכף הרגל נובע מכאבים באזור הירך. רבים אינם מקשרים בין השניים ולכן חשוב לציין כי ישנה חשיבות לידיעה זו על מנת להגיע לטיפול נכון ואפקטיבי בירך.
4. תחושת נימול בירך – במידה ותחושו בנימול באזור הירך, חשוב שתדעו כי מצב זה מתפתח במרבית המקרים לפגיעה בשרירים ובמפרק הירך עצמו.
5. דלקות – במידה ואתם מודיעים לדלקת כלשהי בגופכם חשוב לזכור כי דלקות סביב אזור מפרק הירך ידועות ביכולת פגיעתן בשרירים ועל כן בגידים במפרק הירך.
6. בריחת שתן – דחף מרובה ובריחות בשתן קשורות באופן ישיר לבעיה במפרק הירך. שחיקת סחוס המספק הינה חלק מחולשה בשאר שרירי האגן ורצפת האגן.
7. טיפול בסטרואידים – ישנן מחלות או לחילופין מצבים מסוימים בעת הילדות או בגיל מבוגר יותר המצריכים שימוש בסטרואידים. שימוש זה עלול לגרום לנמק בראש הירך – דבר אשר יקרה בסמוך לטיפול בסטרואידים ולעיתים אף מספר שנים לאחר מכן.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן