שאלות על סרטן הערמונית

סרטן בלוטת הערמונית הינו הסרטן אשר מדורג במקום השישי בטבלת שכיחותו ברחבי העולם ונוסף על כך, מקום שלישי במדינת ישראל בשכיחותו. במרבית המקרים סרטן הערמונית מתפתח באופן איטי במהלך שנים רבות וממושכות, אך במרבית המקרים סרטן הערמונית אינו חודרני ואלים, אלה רק במקרים נדירים. ישנם שאלות רבות אשר עולות עקב נתונים מדאיגים אלו, במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר שאלות חשובות יחד עם התשובות להן בכל הנוגע לתחום סרטן הערמונית :
מהו ה”ניתוח הרובוטי”? – ניתוח רובוטי הינו כפי שאנו שומעים, ניתוח בסיוע רובוט. ניכר כי מדובר בפיתוח חדשני וטכנולוגי ומוביל ביותר בתחום הרפואה כיום. למעשה מדובר במערכת חכמה המעניקה את אפשרות הראיה באופן פשוט ומקצועי של תוך הגוף יחד עם שילוב של כירורגיה ולפרוסקופית בעת בה המנתח מפעיל את הרובוט מחוץ לגוף האדם המנותח ועל כן הרובוט מחקה בצורה מדויקת את התנועות אשר מבצע המנתח בתוך גוף המנותח. שיטת הניתוח הרובוטי מתאימה לרבות לניתוחי ערמונית רדיקליים אך מתאימה גם לכריתות של כליה, שלפוחית השתן וכן הלאה.
מהי ביופסיה של הערמונית? – ביופסיה הינה בדיקה אשר למעשה נועדה להוציא ולבחן דוגמנית קטנה של רקמה מתוך הגוף על מנת לבדוק האם נמצא בה סרטן. הפעולה מתבצעת דרך פי הטבעת מאחר ומדובר בנתיב הישיר ביותר אל הערמונית. לאחר הזרקה של חומר למטרת הרדמה מקומית יילקחו מספר דגימות מהערמונית בעזרת מחט ייחודית לפעולה זו. תהליך הביופסיה נערך כרבע שעה ולמרבית האנשים אינה כואבת כלל אך מלווה בתחושת אי נוחות קלה. תהליך הבדיקה לממאירות נערך באמצעות רופא פתולוג אשר הוא זה שיקבע האם הממצא ממאיר.
אובחנתי כבעל סרטן במהלך הביופסיה – מה עליי לעשות? – סרטן הערמונית הינה מחלה איטית ביחס לשאר אשר אינה גורמת סכנת חיים מיידית ברוב המוחלט של המקרים. כאשר נאתר את סרטן הערמונית בשלב מוקדם ומוגבלת לערמונית בלבד – ניכר כי הדבר ניתן לטיפול באופן מלא. ישנו מספר רב של דרכים שונים ומשתנים לטפל בסרטן הערמונית ועקב זאת ההחלטה מצריכה שיח מעמיק בין האורולוג למטופל. בין דרכי הטיפול השונים חשוב להזכיר כריתה רדיקלית בגישות שונות של הערמונית, או לחילופין טיפול בקרינה. ניכר כל כל שיטה מחזיקה ביתרונות ובחסרונות האינדיבידואליים עבורה ואין פתרון אחד זהה לכלל החולים אלא מדובר בהליך אשר דורש התייעצות טרם תחילתו.
לסיכום, ניתוח וקרינה הם דרכי טיפול אפקטיביים בסרטן ערמונית ממוקם. אך מנגד, ישנן טכניקות רבות ומשתנות כגון הקפאת הערמונית, אשר “מקפיאה” את תאי הסרטן, שימוש בגלי אולטרסאונד וכן הלאה וכן הלאה. פרמטר חשוב נוסף יהיה רמת מומחיות הרופאים שכן תבוא לידי ביטוי בהתאמת הטיפול האידיאלי ביותר בעבור המטופל, לייעוץ ושאלות נוספות בתחום –בקרו בפורום סרטן הערמונית.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן