הקטנת חזה – שאלות נפוצות

ישנם מס’ נושאים שעולים ע”י נשים אשר מגיעות לייעוץ לקראת ניתוח הקטנת חזה. ננסה לענות על מס’ שאלות שכיחות:

ניתן לבצע הקטנת חזה עם שתל?   

בהקטנת חזה, מסירים נפח מהחזה. להוסיף שתל, משמעותו להוסיף נפח לחזה. בפועל, המשמעות של להקטין ולהוסיף שתל היא להקטין נפח יותר מנפח השתל שהוכנס. תיאורתית, ניתן לבצע פעולה זו אולם לפעולה מס’ חסרונות:

  1. את השתל המוחדר יש לכסות ברקמת שד עבה מספיק עם אספקת דם טובה. ריקון יתר של השד מתוכנו עלול להשאיר רקמה ללא אספקת דם, מה שיגרור סיבוכים כדוגמת חשיפה של השתל. מאידך, אי הצלחה להסיר מספיק רקמת שד תגרום להגדלה בנפח השדיים.  
  2. רבות מהמטופלות מעוניינות בשתל במצב זה ע”מ לייצר הדגשה בחלק העליון של השדיים. הדגשה זו תהיה קטנה מאוד עד לא קיימת לאחר הניתוח. הסיבה נובעת ממשקל השד העתידי עם השתל ואיכות העור הירודה עוד לפני הניתוח. עובדות אלה מרחיבות את העור וגורמות לשד ולשתל לצנוח.
  3. הצלקות במקרים אלה עלולות להיות עבות במיוחד בשל המשקל הנוצר ומתיחת הצלקת.   

האם מבוצעת הרמה בזמן הקטנת חזה והאם הדבר גורם להדגשה בחלק העליון של השדיים?  

כל הקטנת חזה כוללת הרמה. ההקטנה היא הפחתת נפח. ההרמה היא הסרת עודפי עור, שהיא חלק הכרחי בהקטנה. מטרת ההרמה – הידוק העור בחלק התחתון וניוד הפטמה למיקום גבוה יותר. בהרמה מהדקים את העור אבל לא ניתן לשנות את איכות העור. לכן, העור הנותר מתרחב ולא תהיה הדגשה בחלק העליון של השד למרות ההרמה. למעשה, בשליש העליון של השדיים, השד ייראה זהה לפני ואחרי ההקטנה.  

האם ניתן לקצר את אורך הצלקות בזמן הקטנת חזה?

בהקטנת חזה, קיימות שתי צלקות שהן הכרחיות. הצלקת הראשונה היא סביב העטרה והפטמה שמטרה ניוד הפטמה מעלה. הצלקת השנייה היא הצלקת האורכית מאזור העטרה לקפל התת שדי. מטרת צלקת זו היא הידוק השד בחלקו התחתון וגם היא הכרחית. הצלקת השלישית בקפל התת שדי היא צלקת שניתנת למניעה אך לא בכל מקרה. לקראת סיום ניתוח הקטנת חזה נוצרים עודפי עור ניכרים בחלק התחתון של השד. ניתן לנטרל את עודפי העור באמצעות צלקת שלישית בקפל התת שדי. זהו פתרון טוב ויעיל במרבית המקרים אך מצריך צלקת נוספת. האלטרנטיבה היא תפר מיוחד אשר מכווץ את העור וחוסך את הצלקת השלישית. כאשר קיימים עודפי עור גדולים מאוד ואיכות העור ירודה, התפר אינו יעיל כיון שעודפי העור לא יתכווצו ותהיה הפרעה בריפוי. במקרה זה, עדיף לייצר צלקת בקפל התת שדי. לעומת זאת, כשנפח ההקטנה קטן, כשעודפי העור מעטים וכשאיכות העור טובה, ניתן להשתמש בתפר עם תוצאה טובה.

האם ניתן לפתור א-סימטריה בשדיים במהלך הקטנת שדיים?

כן, אבל לא באופן מלא. הבדלי נפח ניתן לאזן. גם הבדלים בגובה הפטמות והשד ניתן לאזן. אולם הבדלים שקשורים לחיבור של השד לבית החזה לא משתנים. לדוגמא, מיקום הקפל התת שדי לא משתנה ואם יש הבדל במיקום טרם הניתוח, הוא יישאר. דוגמא נוספת – רוחב השד לא משתנה בניתוח ולכן הבדלים ברוחב השדיים יישארו גם אחרי הניתוח.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן