שיטות לטיפול בנחירות

כמעט כולנו נתקלנו בעבר בסיטואציה בה נחרנו, אך נחירות המתרחשות באופן עקבי עלולות להעיד על בעיות בריאותיות רציניות. תחילה, נחירות עשויות להפריע לאיכות השינה של השותף או השותפה שלנו למיטה, דבר העלול להוביל לבעיות בזוגיות. נוסף על כך, מרבית האנשים הנוחרים סובלים מדום נשימה בשינה חסימתית, תהליך בו הנשימה מופרת במהלך השינה בפעימות קצרות, דבר העשוי להגביר את הסיכון ליצירת מחלות לב. חשוב להישמר מפני טיפול עצמי בבעיית הנחירות בעזרת תרסיסים וגלולות, ודבר ראשון להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בנושא. עזרי נחירות רבים מוצעים ללא כל מחקר התומך בטיב האיכות שלהם. בתחילת תהליך הטיפול מומלץ להשתמש בפתרונות טבעיים או לשנות את אורח החיים לכזה שיסייע לנו להפסיק לנחור.

במאמר הבא נציין מספר טיפים שתוכלו לבצע בכוחות עצמכם על מנת לטפל בבעיית הנחירות.
1. גיוון בתנוחות השינה – כאמור, טיפולים בנחירות מתחילים בדרכים טבעיות. חשוב לדעת כי שכיבה על הגב גורמת ללשון לזוז ולחיך ליפול אל הדופן האחורית של הגרון, וכך בעצם נולד קול הנחירה. בעזרת שינה על הצד תוכלו להקל על מצב זה. שימוש בכרית גוף באורך מלא התומכת בגוף מספקת תחושת הקלה ועוזרת להישאר על הצד לאורך השינה, ובכך להטיב את איכות השינה וליצור הקלה בנחירות. תוכלו לעשות זאת גם בעזרת הנחת כדור קטן באזור הגב, או לחילופין להישען על המיטה עם הראש למעלה, במצב בו דרכי הנשימה שלכם פתוחים ובכך תוכלו להקל על קול הנחירות. במידה והנחירות נמשכות ללא כל קשר באופן תנוחת השינה – יש לפנות לרופא עקב כך שהסיבה עלולה להיות דום נשימה בשינה חסימתית.
2. הורידו במשקל – הפחתה במשקל עשויה להקל על אנשים מסוימים הסובלים מנחירות, אך לא לכולם, שכן גם אנשים ללא עודף משקל עלולים לנחור. במידה ומתרחשת עלייה במשקל ולאחר מכן הנחירות מתחילות, תהליך ההורדה במשקל עשוי לסייע בהפחתת הנחירות. במידה וקיים עודף משקל באזור הצוואר, סביר להניח כי הוא ילחץ על הקוטר הפנימי של הגרון, דבר הגורם לו “להפעיל” את הבחירות.
3. הימנעו מאלכוהול – שתיית אלכוהול ונטילת תרופות הרגעה מפחיתות את הפעולה הטבעית הנכונה של השרירים בחלק האחורי של הגרון, דבר המגביר את הסיכויים לנחירות. שתיית אלכוהול מספר שעות בודדות לפני השינה עלולות לגרום להחמרה במצב הנחירות במהלך השינה.
4. השאירו את מעברי האף פתוחים – במצב בו הנחירות מתחילות דרך האף, מומלץ לשמור על מעברי האף פתוחים ככל הניתן, ולאפשר לאוויר לעבור באופן הדרגתי. במידה והאף סתום בעקבות צינון או כל בעיה רפואית אחרת, האוויר נע בצורה מהירה ומייצר את קול הנחירות. מקלחת חמה לפני השינה עשוייה להקל על נחירות במהלך השינה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן