קורס NLP: 3 פרמטרים חשובים שצריך לדעת לפני שבוחרים מקום

לאורך חיינו אנו נתקלים בלא מעט אתגרים. חלקם מחשלים וחלקם לא ממש מאפשרים לנו להתקדם ולהתפתח כפי שהיינו רוצים. אולי אנו רוצים להחליף מקצוע ולגלות את עצמנו מחדש, אך חוששים לעשות זאת. אולי היינו רוצים לצאת יותר החוצה ולטייל, אך מכיוון שיש לנו פחד כלבים, אנו פוחדים לצאת לרחובות או לטייל בפארק. שיטת NLP באה לסייע לנו להתגבר על הקשיים ולהתחיל לחיות כפי שאנו היינו רוצים באמת.

NLP – מה זה ואיך זה התחיל?

ה-NLP היא שיטה שראשי התיבות שלה הן Neuro-linguistic programming, כלומר ניתוב לשוני פיזיולוגי. השיטה נועדה להשפיע על הדרך שבה אנו חושבים בשלוש דרכים עיקריות. ההיבט הנוירולוגי הוא התהליכים המתרחשים במוחנו דוגמת תחושות ומחשבות. ההיבט הלשוני הוא התקשורת המילולית שלו כפי שהיא מתבצעת בפועל, ואילו הניתוב או התכנות הוא תכנית מיוחדת אשר נועדה “לתכנת” את מוחנו לחשוב מחדש.

תחילתה של שיטת ה-NLP הוא בשנות ה-70 של המאה הקודמת. את השיטה פיתחו שני מומחים – פרופסור ג’ון גרינדר וריצ’רד בנדלר. הם בחנו לאורך שנים את סוד ההצלחה של האנשים המצטיינים ובדקו אנשים רבים שהצטיינו בתחום שבו בחרו לעסוק. הם בודדו את מרכיבי ההצלחה כדי לבחון אותם ולראות מה משפיע באמת על הצלחתו של האדם. לאחר בחינה ארוכה, הבחינו שני החוקרים בדפוסי התנהגות אשר חזרו על עצמם, וכך נוצרה שיטת ה-NLP כפי שאנו מכירים אותה היום.

מהם יתרונות השיטה?

לשיטת ה-NLP קיימים יתרונות רבים ומבוטלים. כל מי שמתחיל לעבוד לפי השיטה הזו, מגלה עולם ומלואו על עצמו ועל הסובבים אותו. דבר ראשון, שיטת טיפול זו מהירה יחסית לשיטות אחרות, אך היא אינה פתרון קסם. אדם המעוניין לבצע שינוי בחייו, צריך לעבוד כדי להצליח. שנית, מעל לכל, השיטה באה להוכיח לכל אחד מאתנו שיש לנו השפעה על החיים שלנו, וכי חיינו הנוכחיים אינם גזירת גורל. אם גם אתם מאמינים בעבודה קשה ובהשגת תוצאות, השיטה הזו נועדה עבורכם. נוסף על כך, בניגוד לטיפול הפסיכולוגי הקלאסי שבו האדם נשען על העבר ומתרפק עליו, ה-NLP מתמקד בהווה ובעתיד. השיטה משאירה את העבר מאחור לרגע ומעניקה למטופל את האפשרות לצעוד לקראת עתיד בטוח יותר, תוך עבודה אינטנסיבית בהווה.

זאת ועוד, ה-NLP היא שיטה אשר מאפשרת לכל אחד מאתנו להתמודד עם מכלול של בעיות. אנשים שחשבו שהם לעולם לא יצליחו להתמודד עם חרדות ופחדים, גילו לפתע שזה אפשרי בהחלט. כך למשל, אנשים שפחדו פחד מוות מכלבים, גילו לפתע אחרי טיפול לא ארוך שהם מסוגלים לגשת לכלב וללטף אותו. אחרים אפילו אימצו כלבים מצער בעלי חיים והם חיים איתן היום באושר. וזה עוד לא הכול ה-NLP היא שיטה אשר דוגלת בניהול אורח חיים בריא. היא מעודדת הקפדה על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית.

מה צריך להביא בחשבון כאשר בוחרים קורס NLP?

לאחר שראינו עד כמה שיטת ה-NLP יכולה לשנות את האופן שבו אנחנו חושבים במובנים רבים, נבחן כעת את האפשרות לעשות קורס NLP. קורס מקצועי זה מציג לכם את שיטות NLP מקרוב ומעניק לכם את כל הידע והכלים המקצועיים שאתם זקוקים להם כדי לעבור תהליך אישי משלכם וגם לעזור לאחרים. לפיכך, אתם צריכים לבחור מקום טוב שבו תוכלו לערוך קורס NLP. קבלו את כל הפרמטרים החשובים שכדאי לבחון:

  1. האם מדובר במקום מקצועי ומוכר?

אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר שאתם צריכים לבדוק כאשר בוחרים מקום לימוד לקורס NLP הוא האם מדובר במקום מוכר שלצוות ההוראה שלו יש ניסיון עם שיטת ה-NLP. אם אתם מכירים בוגרים של המקום, כדאי לשאול אותם וגם לחפש המלצות ברשת האינטרנט. אם מדובר במקום טוב, ישמחו להמליץ עליו.

  1. אילו נושאי לימוד אתם זוכים להכיר?

קורס NLP עשיר בנושאי לימוד רבים ומגוונים, ואתם אלה שזוכים להכיר אותם. חשוב לבדוק מהם נושאי הלימוד המוצעים לכם בקורס. כך לדוגמה, קורס NLP מציע הכרה תיאורטית ומעשית כאחד. בקורס מקצועי נלמדים נושאים שונים כמו כלי התקשורת האנושית, טכניקות שונות שנועדו ללמד את הסטודנטים ליצור התחברות, שפת גוף, המפתחות שיובילו להצלחה ומצוינות ועוד.

  1. האם המקום מציע לכם תעודה מוכרת?

נושא חשוב נוסף שעליכם לברר הוא התעודה שאתם מקבלים בסיום ההכשרה שלכם. האם אתם מקבלים תעודה מוכרת אשר מאפשרת לכם לעבוד בהמשך ולהשתלב בתור מאמני NLP?

  1. האם מחיר הקורס תואם את המחירים שבשוק?

מומלץ לבחון את המחירים השונים המוצעים לכם בשוק, ולבקש ממקום הלימודים לשלוח לכם הצעת מחיר מפורטת. כך תוכלו לדעת שאתם משקיעים במקום טוב ולקבל בתמורה את כל הכלים הדרושים לכם.

  1. האם אתם מקבלים את כל העזרה שאתם צריכים במהלך הלימודים?

שיטת NLP היא שיטה מיוחדת שנועדה להעצים אתכם כבני אדם ולעזור לכם לעזור לא רק לעצמכם אלא גם לאחרים. לפיכך, אתם זקוקים לליווי אישי מלא שיסייע לכם להבין את עצמכם טוב יותר. לפיכך, חשוב לבדוק אם צוות ההוראה הוא לא רק מקצועי, אלא גם מבין ומכיל, והוא יסייע לכם להיות גרסה טובה יותר של עצמכם.

מחפשים קורס מקצועי? הכירו את מכללת יוזמות

אם אתם מעוניינים לעבור קורס NLP  מקצועי שיעניק לכם את כל הכלים החשובים לקראת ההמשך, קורס NLP במכללת יוזמות הוא התשובה. המכללה מציעה לכם לימודים עם מיטב המדריכים המקצועיים שיש להם ניסיון רב עם השיטה והם עוסקים בטיפול ב-NLP במשך שנים רבות. אז אם אתם מעוניינים לעבור תהליך אישי ולהראות לאחרים את האור, מכללת יזמות היא המקום. המכללה היא הנציגה של ארגון ה-NLP האמריקאי ABNLP. ולכן, בוגרי הקורס יקבלו תעודת הסמכה הן ממכללת יזמות עצמה והן מארגון ABNLP.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן