דחיקת אזכורים שליליים בגוגל, למה משתמשים בזה?

המטרה העיקרית בתחום קידום האתרים היא להופיע בראש הרשימה ככל הניתן במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם – גוגל, בעזרת שימוש במילות מפתח התואמות ביותר לתחום העיסוק אותו נרצה לקדם. אך קיים מספר צדדים נוסף לתדמית האתר של בית העסק שלנו, מספר גורמים שונים המרכיבים יחד את “תעודת הזהות” המקוונת שלנו. קחו לדוגמא אדם שהקליד במנוע החיפוש את שמו הפרטי וישר צצו לו אזכורים שליליים כמו כתבות לא מחמיאות באתרים מסוימים וכן מקרים נוספים. מצבים אלו נתונים לפתרון, שכן בחלק מהמקרים הכלים של תחום קידום האתרים מתאימים בדיוק. לפיתרון קוראים מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל, או בהגדרה הרחבה יותר ניהול מוניטין מקוון, ואנחנו לא צריכים לספר לכם עד כמה הוא חשוב. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים הנוגעים בדחיקת אזכורים שליליים במנוע החיפוש גוגל.
מדוע חשוב לבצע מחיקת אזכורים שליליים בגוגל?
כאמור, חשיבות המוניטין שלנו ברשת גדולה בין אם אנחנו בעלי עסקים וחברות ובין אם אנשים פרטיים. לפיכך, המטרה העיקרית בתהליך מחיקת האזכורים השליליים בגוגל הינה לעשות כך שתוצאות החיפוש אשר יופיעו במנוע החיפוש, בהקלדה ישירה של שם החברה או האדם – יהיו על הצד החיובי ביותר. כפי שניתן לומר במילים אחרות “להפוך את האזכורים השליליים לחיוביים”, בעוד ובמידה וקיימים אזכורים שליליים המטרה היא לדחוק אותם למטה בתוצאות מנוע החיפוש. כאשר נבחן את אופן הגלישה הממוצעת באינטרנט במדינת ישראל – נוכל להבין מדוע אי אפשר לוותר על דחיקת אזכורים שליליים. ניקח לצורך הדגמה גולש המנסה לברר האם רופא מסוים הוא הרופא המתאים ביותר עבורו. הוא יזין את שם הרופא במנוע החיפוש, וינסה להתרשם מביקורות על עבודתו. אך במידה וייתקל באזכור שלילי נגד אותו מטפל כמו תביעה למשל, הסיכויים שאותו גולש יבחר לפנות לאותו איש מקצוע פוחתים באופן משמעותי. אך מנגד, במצב בו גולש מחפש איש מקצוע מסוים שיצא לו לשמוע עליו בעבר ותוך הזנת שמו יתרשם מאזכורים חיוביים ניכר כי הדבר מעלה את מוניטין איש המקצוע יחד עם הסיכוי של הגולש לפנות אל אותו איש מקצוע בהמשך. איש המקצוע ייתפס עבורו כמקצועי ומוביל בתחומו, ומכאן הדרך להמשך השירות תהיה קצרה עבור איש המקצוע.
למה זה משמש אותנו?
חלק גדול מהתמונה הכוללת של תחום דחיקת אזכורים שליליים ברשת הוא הניסיון להסיר את כל מה שעולה יחד עם שם האדם או האתר המצויר באור שהוא לא חיובי. במרבית המקרים נהוג לבצע את הסרת האזכורים השליליים תוך כדי התייחסות אישית לכל אזכור שלילי. בחלק מהמקרים תחילה ניתן יהיה לשקול פנייה לבעל האתר או הגורם המפרסם בבקשה להסרת האזכור השלילי. דרך נוספת הינה בקשת ביצוע התאמות מסוימות בטקסט, למשל הסרה של מילות חיפוש שליליות או שינוי המלל לנעים יותר. כמובן שלא תמיד הדרכים האלה יעבדו אבל בהחלט שווה לנסות. במידה ומדובר במקרה אשר הפרסום הוא שקרי ובעל עילה להגשת תביעת לשון הרע באינטרנט, ניתן להיות תוקפניים יותר ואפילו לשקול ייעוץ עם עורך דין המתמחה בתחום. על כל מקרה, חשוב לנסות לבקש באופן אישי לפני שפונים לגורמים משפטיים במידת הצורך. נוסף על כך, במידה והאזכורים השליליים נגרמו מביקורת במנוע החיפוש גוגל, ברשת החברתית פייסבוק או כל עמוד כזה או אחר המעניק שירותי ביקורות מקוון לא באמת יודעים מי הגורם המפרסם של הביקורת. תלונה לגוגל או לגורמים אחרים גם לא תעבוד במרבית המקרים מאחר והדבר אמנם עלול להיות שלילי אך הסרתו תפר במידה מסוימת את הזכות לחופש הביטוי. על כן, גוגל תסיר במרבית המקרים פרסומים הנושאים ניסוחים פוגעניים, או לחלופין עמודים הפוגעים באינטימיות של אדם פרטי.
כיצד נוכל להדחיק את האזכורים בדרך היעילה ביותר?
קידום אורגני הוא הפתרון העיקרי והנפוץ ביותר להדחקת אזכורים שליליים. זה עובד בצורה פשוטה: גם אם אין ביכולתנו להסיר או לעדן את האזכורים השליליים, ניתן להדחיק אותם אחורנית באמצעות אזכורים חיוביים אשר נקדם בצורה אורגנית. לפי מחקרים ניתן להסיק כי הגולש הממוצע בוחן את התוצאות הראשונות המוצגות לעיניו מבלי להמשיך לדפים הבאים, כך שדחיקת האזכורים היא הפתרון האידיאלי עבור אותם אזכורים שאין ביכולתנו למחוק. ניתן לציין כי מדובר במשימה לא פשוטה מאחר ועמודי החדשות והאתרים המוסדיים הגדולים בהם עלולים להופיע אותם אזכורים שליליים נוטים להיות דומיננטיים מבחינת התוצאות במנוע החיפוש. לפיכך, סבירות גבוהה כי תוצותיהם של אותם אתר יופיעו במקומות הראשונים במנוע החיפוש ולכן ניתן להסיק שמדובר בדבר לא פשוט לעשייה. תחילה, חשוב מאוד להגדיר באופן מדויק על אילו מילות מפתח אתם מעוניינים לשנות. שנית, חשוב לערוך קידום יעיל וממוקד, בשימוש הכלים המוצעים לנו בתחום הקידום האורגני: אתרים גדולים בעלי דומיננטיות גבוהה ובעלי ערך מוסף במנוע החיפוש, ביצוע התאמות בטקסטים של אותו אתר, קישורים בעלי אזכור חיובי מאתרים בולטים שונים וכן הלאה וכן הלאה. על כן, ברוב המקרים ישנו הצורך בפעילות מבוקרת תוך התייחסות למספר גורמים. נוסף על כך, חשוב מאוד להקים עמודים של בית העסק שלכם ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכדומה, ולנהל אותם בצורה מקצועית. אחד הסיבות לכך היא שתוצאות החיפוש מקשרות לאותם עמודים ברשתות החברתיות הפופולריות וכך בעצם עשויות להוביל אותם למעלה בתוצאות במנוע החיפוש, עם מאמץ קטן ביחס לשיטות השיווק השונות, וכך גם תחסכו בהוצאות שיווק נוספות וגם בזמן. אלטרנטיבה נוספת היא מציאת אזכורים חיוביים הקיימים כבר ברשת, ולנסות לחזק אותם באמצעות קישורים לאותם תוצאות.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן