איך בוחרים אוכל לגורי חתולים?

במהלך היום היום אנו מקבלים כל כך הרבה מהם, שכן המינימום מבחינתנו הוא לבחור עבורם את האוכל הנכון והמתאים ביותר אשר יענה על כל הצרכים התזונתיים שלהם. בכדי להרכיב את מנת המזון הטובה והמומלצת ביותר עבור החתול שלכם, צריך ללמוד את תזונת החתול בטבע, כיצד לאזן בין סוגי המזון המגוונים ולהבין את הצרכים והדרישות שלהם. גם אתם שואלים את עצמכם מדי פעם מה סוג האוכל המתאים ביותר עבור החתול שלכם מבין המגוון הרחב? אנחנו יודעים כמה החתול שלכם חשוב לכם ועל כן הכנו עבורכם מספר נקודות חשובות במאמר הבא אשר יעזרו לכם במענה על השאלה:
להרגיל או לגוון ?

מרבית האנשים אשר הכניסו חתול לחייהם לראשונה, בין אם מדובר באימוץ ובין אם מדובר ברכישה בחנות, מתלבטים וחוזרים על השאלה – האם כדאי להרגיל את החתול לסוג מסוים של אוכל או שמה עדיף ומומלץ לגוון מדי פעם ? התשובה לשאלה נגזרת מאופיו של החתול – מידת הבררניות שלו, איכות האוכל והתקציב האישי שלכם. במידה והחתול מרוצה מהאוכל – הוא בריא ומצב רוחו טוב ואין כל צורך למעבר לסוג אוכל שונה. על כן, במידה ותרצו לחפש את האוכל של המזין יותר, זול או לחילופין איכותי יותר, במידה ותקבלו המלצה מאנשי מקצוע – אל תהססו ואפילו להפך, אם תרגילו את החתול להתרגל לסוג אוכל אחד הוא יתקשה לעבור לסוגי מזון אחרים בהמשך.
השפעת האוכל על החתולים
עם הזמן ניכר לראות כי תעשיית המדע והטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק מיום ליום, יחד עם זאת אנו לומדים ומבינים שהשפעת האוכל שאנחנו מכניסים לגוף בעלת משקל כבד ונושאת השלכות הרבה יותר ממה שחשבנו עד כה. אורח חיים בריא ותזונה נכונה אלה הם הדברים הכי טובים שנוכל לעשות עבור החתול שלנו – הדרך הטובה ביותר לטיפול במחלה היא מניעתה מלכתחילה. למזון החתולים ישנה היכולת להשפיע על מאזן החיידקים במערכת העיכול של החתולים – וכך בנוסף להשפעת המזון על משקל החתול משפיעה המזון גם על מצב הרוח ותהליכי החשיבה של החתול.
השפעת האוכל על המראה החיצוני

אוכל החתולים משפיע על גוף החתול בשתי דרכים עיקריות:
 • אחוז שומן – חתול שלא מקבל מספיק אוכל או לחלופין מקבל אוכל בעל ערכים תזונתיים נמוכים עלול לרדת במשקל ולהראות רזה וחלש. מנגד, במידה והחתול יקבל מזון בכמות גדולה מהנדרש הוא עשוי לעלות במשקל ולהראות כבד ולפתח בעיות בריאותיות כמו סוכרת, בעיות לב ובעיות מפרקים. רוב החתולים יאכלו בזמני השקיעה והזריחה ועל כן יש להאכיל אותם בבוקר ובשעות הצהריים המאוחרות. מנגד, אוכל לגור חתולים הינו מקרה מעט שונה, גורים צעירים יצטרכו הזנה לעיתים קרובות יותר על מנת לגדול אשר תלך ותפחת בשל הגעתם לגיל בוגר.
 • העור והפרווה – מזון באיכות גבוהה הכולל בתוכו חומצות שומן חיוניות יגרום לפרווה בריאה ומלאה יותר, נעימה ומבריק ועור ללא יובש וקשקשים. נוסף על כך, מזון המכיל בתוכו אומגה 3 ו-6 מוכח כמפחית נשירה.
אוכל לגורי חתולים
חתולים גדלים בקצב מהיר, מיום ליום יחול שינוי במשקלם תוך כדי למידת מיומנויות חדשות ומשחקי פנאי. החתולים נוהגים לפרוק המון אנרגיה ולכן זקוקים לאותה אנרגיה בחזרה על מנת לגדול ולחזור לשחק ולהשתולל. אוכל לגור חתולים יהיה עשיר ממזון הבוגרים בחלבון ושומן על מנת לענות על הצורך של הזנת איברי הגוף הצומחים ומתפתחים בגור החתולים. מומלץ להתאים את סוג האוכל לחתלתולים צעירים לתקופה של בין 6 שבועות לשנה. בזמן ההנקה, לחתולות ישנה דרישה קלורית גבוהה על מנת לענות על צורך הזנת הגורים ויצירת החלב, לכן נמליץ לתת להן אוכל לגורים בכדי שיוכלו לשלוט במעמסה הגופנית ללא ירידה קיצונית במשקל גופם.
כיצד נדע לבחור את סוג המזון המתאים עבור גור החתולים שלנו?
ניכר כי המזון הקרוב ביותר לתזונתם הטבעית של החתולים הוא המזון הבריא ביותר עבורם. כפי שנוכל לראות וללמוד מהטבע – הנקה טבעית בריאה לגידול גור החתולים שכן בשבועות הראשונים של דרכו מכפיל ולעיתים גם משלש את משקל גופו מחלב אמו בלבד. במידה ואופציית ההנקה הטבעית לא אפשרית אז תחליף חלב לגורי חתולים מהווה את הפתרון לבעיה.
במה להאכיל גור חתולים שנראה ברחוב?
במידה וניתקל בגור חתולים ברחוב ונרצה להאכיל אותו, ראשית חשוב לציין כי ייתכן ואמו נמצאת בסביבתו הקרובה ולכן חשוב מאוד להמתין על מנת לתת לאמא לטפל בגור החתולים שלה. במידה ותחליטו לגעת בגור החתולים חשוב שתדעו שלאחר מכן אמו כבר לא תיגש לטפל בו מאחר והיא תפחד מריח האנשים על פרוות הגור. אך מנגד, במידה והכרתם גור חתולים אשר לא זיהיתם בקרבתו מספר רב של פעמים את אמו שתדאג לו ואתם תוהים לאמץ אותו ומתלבטים במה להזין אותו, חשוב שתבררו האם גור החתולים לפני או אחרי שלב היניקה.
כיצד לגמול גורים מיניקה?
גורי חתולים חייבים בפי שתיים עד שלוש בכמות צריכת הקלוריות לעומת חתולים בוגרים. לחתולים עד גיל 3-4 שבועות כל הקלוריות מסופקות מצריכת החלב או תחליפו. לאחר מכן ניתן לתת לגורים תחליף מזון בפחית שימורים או אוכל יבש. בתהליך גמילת הגורים בשבועות ה-7 וה-8 הגורים יקבלו עד 90% תזונה מתחליפים כאלו ואחרים כשעד 20% מתקבלים מהאם. משקל גוף הגור עשוי להכפיל ולעיתים אפילו לשלש את עצמו במשך שבועותיו הראשונים ובאופן הדרגתי וממושך יעלה עד הגעתו לגיל 12 חודשים. יש לדאוג לא להשאיר אוכל פתוח כדי למנוע מצב של חמצון ואיבוד ויטמינים וכתוצאה מכך החתולים יקבלו פחות ערכים תזונתיים במזון שלהם

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן