מהן הסיבות הנפוצות ביותר לאובדן שיניים?

שני הגורמים הנפוצים ביותר לאובדן שיניים הם מחלת חניכיים ועששת. מחלת חניכיים נגרמת לרוב מאכילת מזונות עשירים בסוכר ו/או אי צחצוח וחוט דנטלי. עששת יכולה לקרות אם אתה שותה יותר מדי סודה או מיץ, או אם יש לך הרבה רובד על השיניים בגלל אי צחצוח שיניים כמו שצריך.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לאובדן שיניים היא עששת. עששת יכולה לקרות במספר דרכים שונות, אך השכיחה ביותר היא כאשר חיידקים בפה משחררים חומצה שתוקפת את השיניים ופוגעת בהן.

הסיבה השנייה בשכיחותה לאובדן שיניים היא מחלת חניכיים. זה מתרחש כאשר רובד מצטבר על השיניים ויוצר זיהום שאוכל את החניכיים ומשחרר את השיניים.

ישנן דרכים רבות שבהן ניתן לאבד שיניים. אדם עלול לאבד שן עקב עששת או בלאי, או שהיא עשויה להיחלץ מסיבה כלשהי.

סיבות נפוצות לאובדן שיניים:

– עששת

– בלאי עקב כוחות נשיכה

– שיניים שבורות

– טראומה דנטלית (כגון תאונה)

– זיהום דנטלי (כגון מחלת חניכיים)

כיצד ניתן למנוע אובדן שיניים?

אובדן שיניים אינו נדיר. בסביבות 10% מהאוכלוסייה איבדו את כל השיניים שלהם. אנשים מאבדים את השיניים בגלל עששת, בלאי שיניים, מחלת חניכיים או פציעה בפה.

מאמר זה עוסק כיצד תוכל למנוע אובדן של שיניים באמצעות כמה צעדים פשוטים שיעזרו לך לשמור עליהם זמן רב ככל האפשר.

שן היא חפץ קטן, לבן וגרמי בפה. הוא עשוי מסידן ופוספט.

לשן שלושה חלקים שונים: כתר, שורש ועיסה דנטלית. הכתר הוא החלק שאתה יכול לראות כשאתה מסתכל בפה של מישהו. השורש משתרע לתוך עצם הלסת של האדם ומתחבר אליה כמו שבורג מתחבר לציר דלת. העיסה נמצאת בתוך השורש ויוצרת תאי דם שעוזרים לשמור על בריאות השיניים שלך כשאתה לועס מזון.

הגורמים השכיחים ביותר לאובדן שיניים הם חורים או זיהומים בפה (כלומר, דלקת חניכיים). גורמים נוספים לאובדן שיניים כוללים:

– עששת עקב הרגלי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי לקויים

– עששת עקב יותר מדי פלואוריד

– עששת עקב

חשיבות של תזונה בריאה

ניתן למנוע אובדן שיניים על ידי תזונה בריאה ושגרת טיפוח פה טובה. ישנן כמה תרופות טבעיות שיעזרו לך להימנע מאיבוד שיניים.

רבים מאיתנו שמעו על החשיבות של צחצוח שיניים פעמיים ביום, אך מעטים מאיתנו באמת עושים זאת. בנוסף, כדאי גם לשתות מים ולאכול ירקות ופירות לתזונה בריאה יותר. לאלו שיש להם שיניים רגישות או בעיית חניכיים, זה עשוי להיות מועיל להוסיף מעט מלח לפה כל ערב לפני השינה.

לעוד מידע על תחום טיפולי שיניים תוכלו לבקר באתר של דן קוזק מגוון רחב של טיפולים השתלת שיניים כתרי זירקוניה עקירות הלבנת שיניים ועוד….

בריאות הפה

אנשים מודאגים כעת מאובדן שיניים. ככל שאנשים מתבגרים, רבים מהם סובלים מאובדן שיניים הקשור לגיל. אך מהם הגורמים הגורמים לבעיות שיניים אלו?

ישנם גורמים רבים שיכולים להוביל לבעיות שיניים. אחד מהם הוא תזונה לקויה. תזונה דלה בסידן וויטמינים עלולה להוביל לאובדן שיניים לאורך זמן, כמו גם למחלות חניכיים. דבר נוסף שמוביל לבעיות שיניים הוא עישון או לעיסת טבק הגורם למחלות חניכיים ולעששת. לבסוף חביב, שימוש באלכוהול או סמים עלול להוביל ליובש כרוני בפה שמוביל לעששת ומחלות חניכיים.

חשוב להחזיק שיניים לחיים בריאים. כדי לקבל שיניים בריאות, עליך לצחצח אותן פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי פעם ביום ולראות את רופא השיניים באופן קבוע.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן