מהו כתר זירקוניה מה חשוב לדעת ?

כתר זירקוניה הוא שיקום שיניים המכסה את כל השן.

כתר זירקוניה עשוי לרוב מחרסינה המעוצבת כך שתתאים לגודל וצורת השן שמתחתיו. אלה נקראים גם כתרים בכיסוי מלא מכיוון שהם מכסים את כל השן.

לחומר הפורצלן יתרונות רבים על פני כתרי מתכת. יש פחות סיכוי להישבר או להישבר, זה עשוי להיות נוח יותר עבור חלק מהמטופלים, וזה עשוי לדרוש פחות הסרה של מבנה שיניים בריא במהלך ההתקנה.

ניתן להשתמש בכתר זירקוניה על כל סוג של משטח שן כולל שיניים טבעיות, שתלים, ציפויים, גשרים, סיכות/עמודים או שיקום שיניים אחר.

כתר זירקוניה הוא סוג של שיקום שיניים המשמש להחלפת שן

ניתן לייצר כתר זירקוניה בצורות וגדלים שונים. הם זמינים גם בצבעים שונים, מה שמקל על רופא השיניים להתאים אותם לשאר השיניים בפה.

החומר המשמש לייצורו הוא עמיד וקשיח מאוד, מה שאומר שהוא יחזיק מעמד שנים רבות לפני שיראו סימני הידרדרות. תהליך הייצור כולל גם דיוק גבוה, המקנה לך מראה טבעי מאוד.

סוג של שיקום שיניים שעשוי להיראות כמו השן הטבעית. הוא עשוי מחומר חזק ועמיד, זירקוניה, שיכול לשמש כתחליף לפורצלן.

יכול להחליף כתר חרסינה כי יש לו תוחלת חיים ארוכה כמו לאחרון. עם זאת, לא ניתן להשתמש בו במקום ציפוי פורצלן או גשר מכיוון שהוא הרבה יותר עבה וכבד.

במה זה שונה מכתרים דנטליים אחרים

כתר זירקוניה עשוי מזירקוניום דו חמצני אשר נועד לגרום לו להיראות כמו שיניים טבעיות. החומר המשמש לכתרים אלו חזק יותר מהפורצלן מה שהופך אותם לעמידים יותר לשימוש ארוך טווח.

ההבדל בין כתרי זירקוניה הוא שהם קלים יותר במשקל מטיטניום או פורצלן. הם גם עמידים יותר בפני קורוזיה וחומצות בפה שעלולות לגרום לפירוק חרסינה.

כתרי שיניים זירקוניה מורכבים מסגסוגת מתכת הנקראת זירקוניום דו חמצני, המשמשת גם בכתרי חרסינה לשיניים. ההבדל עם כתרי זירקוניה הוא שהם קלים יותר במשקל מטיטניום או פורצלן, מה שהופך אותם לנוחים יותר למטופל.

כתרי זירקוניה עשויים מתחמוצת זירקוניום, שהיא עמידה יותר מפורצלן. הוא עשוי גם מקוורץ, קרמיקה וזכוכית.

כתר דנטלי זירקוניה יכול להתבצע ללא צורך במעבדת שיניים מכיוון שהוא נוצר בטכנולוגיית CAD/CAM.

ההבדל העיקרי בין כתר חרסינה לכתר זירקוניה הוא שהאחרון עמיד יותר וניתן לייצר אותו ביום אחד בלבד

רוצים לקבל עוד מידע על התחום תוכל לבקר באתר הרשמי של ד”ר דורון אבניאלי רופא שיניים בעל ניסיון רב בתחום השתלות שיניים..

מהם היתרונות

היתרונות של כתר זירקוניה הם בכך שהוא מתאים לאותם מטופלים שאינם יכולים לענוד כתרי מתכת ולבעלי אלרגיות למתכת. זה גם פחות יקר מאשר סוגים אחרים של כתרים דנטליים, אבל זה עדיין לא זול.

היתרונות של כתר שהוא אינו מצריך עמוד מתכת, מה שאומר שהשן טבעית יותר. בנוסף, זה נוח יותר למטופלים מכיוון שהם לא צריכים לענוד את עמוד המתכת בתוך הפה.

במקרים בהם שן נפגעה או נשברה כתוצאה מעששת או פציעה, ניתן להציב כתר זירקוניה ולספק תוצאות מבניות וקוסמטיות חזקות ועמידות.

כתר “זירקוניה” הוא שחזור מלאכותי המחליף שן מקורית כולה או חלק ממנה. זה בדרך כלל מכסה את כל החלק הגלוי של השן ופעמים רבות כולל את כל שלוש השכבות: אמייל, דנטין ומלט. בניגוד לסוגים אחרים של שיקום שיניים כמו אמלגמים (סתימות שיניים) או סתימות חרסינה

כתרים אלו עשויים מתחמוצת זירקוניום ותחמוצות מתכות אחרות והם מייצגים את הבחירה הטובה ביותר עבור מי שרוצה להחליף את הכתרים הישנים שלהם.

היתרונות של כתרי זירקוניה כוללים:

– הם מתוכננים להחזיק מעמד עד 25 שנים, שזה פי שלושה מאשר שיקום שיניים מסורתי. – הם אינם זקוקים לטיפול מיוחד מכיוון שהם עמידים בפני כתמים ואינם דורשים טיפול מיוחד. – כתרי זירקוניה אינם זקוקים להרדמה המקומית החזקה שנדרשה למי שעקרו את השיניים המקוריות.

– היתרונות של כתרים אלו הם שניתן ליצור אותם במגוון צורות או גדלים, בהתאם לצרכי המטופל 

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן