רשלנות רפואית בהריון

כל התחום של רשלנות רפואית בהריון עלה לכותרות בתקופה האחרונה, מאחר ונשים רבות התחילו להבין ולהפנים את הזכויות שלהן. לא פעם ניתן לשמוע על רופא שהתרשל בתפקידו, או לחילופין, צוות רפואי שוויתר על בדיקות חיוניות, כתוצאה מעומס יתר במחלקה. אך למעשה, חשוב לזכור כי במקרה של רשלנות רפואית שהובילה לגרימת נזק לאם או לעובר, ניתן לתבוע פיצויים כספיים.

אנו בחברת עורכי הדין אלי מאור ושות’ נשמח לסייע ולייעץ לגבי רשלנות רפואית בהריון. אנו מחזיקים בניסיון של שנים בתחום ועובדים באופן שוטף מול חברות הביטוח, בתי החולים, קופות החולים וכדומה.

רשלנות רפואית בהריון – מה מעולם לא סיפרו לכם?

רוב הנשים מתרגשות מתקופת ההיריון שלהן ומחשיבות את תקופת ההיריון לפרק זמן משמעותי וחשוב במהלך חייהן. אך כמובן שבדיוק כמו בכל תחום אחר, גם בתחום מעקב ההיריון עלולה להתרחש רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל או הצוות הרפואי במקום. אך חשוב לדעת כי לא כל סוג של רשלנות מזכה אתכם אוטומטית בכספי פיצויים, מאחר ותחילה יש צורך להוכיח רשלנות, גרימת נזק וקיום של קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לכם לבין ההתרשלות של הצוות הרפואי. כלומר, במקרה של התרשלות רפואית שלא גרמה לנזק, לא ניתן לתבוע את הרופא או את הצוות הרפואי.

רשלנות רפואית בהריון – דוגמאות נפוצות

תהליך מעקב ההיריון הינו תהליך ממושך, לכן ניתן למצוא לא מעט דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית. למשל, במידה והרופא המטפל לא טרח להסביר לאם לגבי ההתנהלות הנכונה בזמן הריון והדבר גרם לנזק לעובר, מדובר בעילה לתביעת רשלנות רפואית. יש לזכור כי במהלך ההיריון יש צורך בתזונה מאוזנת, נטילת תוספי תזונה מתאימים וכמובן הימנעות מתרופות מסוימות, מאמץ פיזי מוגבר וכמובן אלכוהול ועישון. במידה והרופא לא הסביר את הדברים בצורה ברורה ומפורטת, הוא עלול לעמוד בפני תביעת פיצויים, במידה ונגרם נזרק לאם או לעובר.

כמו כן, במהלך ההיריון יש צורך להקפיד על מעקב היריון תקין, על מנת למנוע סיכונים שונים לאם ולעובר. באמצעות בדיקות מתאימות ניתן למנוע או לטפל בזמן במקרים של מצוקה עוברית, היפרדות שליה וכמובן לאבחן תסמונות גנטיות. אי הפניה לבדיקה המתאימה או ביצוע/פיענוח רשלני של הבדיקה, מהווה עילה לתביעת נזיקין. מעבר לכך, יש לזכור כי הריון בסיכון גבוה מצריך טיפול מתאים, כולל מעקב צמוד וקפדני יותר והקפדה על ביצוע כל הבדיקות הנחוצות, במקרה של האטה בהתפתחות העובר או כל בעיה אחרת. אי מתן הנחיות מתאימות או אי הקפדה על מעקב צמוד, יכולים להוות עילה לתביעה.

אנו בחברת עורכי הדין נזיקין אלי מאור ושות’ נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי ורלוונטי לגבי רשלנות רפואית בהריון. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום ונשמח לסייע לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן