כל הטיפים לחופשה בחו”ל עם סוכרת

מחכים כבר לצאת קצת מן הארץ אחרי תקופה לא קצרה בה לא יצאתם מהארץ? עם תכנון נכון, הצטיידות בכל מה שצריך ותשומת לב לפרטים הרלוונטיים תוכלו ליהנות בחו”ל גם עם סוכרת. בתור מי שרגילים למחלה, מה שצריך כדי ליהנות מחופשה כיפית ובטוחה הוא קצת יותר תשומת לב מבחינת ההכנות לנסיעה וגם ההתנהלות במהלך החופשה. כמה טיפים לחופשה מהנה ובטוחה.

תכנון עם הרופא המטפל ומכתב עם כל פרטי המחלה

כדי שבמקרה חירום תוכלו לקבל עזרה יעילה ובטוחה, הצטיידו במכתב באנגלית במספר עותקים מהרופא המטפל ובו יהיו מצוינים פרטים אודות המחלה, מינוני וסוגי אינסולין, טיפול ועוד. את העותקים שימו במקומות אסטרטגיים כמו הדרכון, התיק הצמוד אליכם, בארנק. בכלל, שבו עם הרופא ותכננו זמני הזרקות ובכלל את כל ההתנהלות בהתאם לתכנית החופשה, זמני הטיסות והפרשי השעות. אם יעד החופשה הוא מדינה שההגעה אליה דורשת חיסונים, גם כאן צריך להיות תכנון עם הרופא המטפל וכן השגחה מסוימת לאחר החיסון.

ציוד לסוכרת צמוד אליכם גם בטיסה

לנסיעה קחו איתכם את כל הציוד לסוכרת ושאו אותו איתכם בתיק האישי גם במהלך הטיסה. בתא המטען קר מאוד כך שאינסולין עלול לקפוא. קחו איתכם מד סוכר ומקלונים לביצוע בדיקת סוכרבתדירות הנדרשת. קחו איתכם בתיק גם שתיה מתוקה, חטיפים או אוכל למקרה של היפוגליקמיה. כדאי שמחצית מהאינסולין שאתם לוקחים יהיה אצל אדם נוסף, בין אם זה בן הזוג, או חבר לנסיעה, זאת למקרה שהתיק שלכם יאבד או יגנב. קחו איתכם בתיק גם ערכת גלוקגון למקרה של היפוגליקמיה חמורה. את האינסולין כדאי לשמור בנרתיק קירור יעודי שיחסוך לכם התעסקות עם קרחומים, וכל עוד ניתן שמרו אותו במקרר (לא במקפיא). את הציוד אל תשאירו בתא המטען ברכב.

בדיקות בתדירות גבוהה יותר

במיוחד אם לא מדובר בחופשת בטן גב אלא טיול בו יש הרבה הליכה, הקפידו על ביצוע בדיקת סוכר אפילו מעבר לרגיל. אם מאסתם בדקירות מספר פעמים ביום, היום ישנם מכשירים חדשניים לניטור רמת הסוכר באמצעות חיישן מיוחד ללא צורך בדקירות. קחו בחשבון שבגלל הפעילות, יתכן שיהיה צורך להוסיף פחמימות או להפחית במינוני האינסולין, אך הכל צריך להיות מתוכנן עם הרופא עד כמה שניתן, וכאמור, אל תשכחו להצטייד בשתיה מתוקה, ג’ל או טבליות סוכר למקרה של היפוגליקמיה- לא כדאי שביום טיול בטבע או אפילו הסתובבות בעיר נפילת הסוכר תתפוס אתכם לא מוכנים.

יש לכם משאבת אינסולין? שימו לב לכמה דברים

אם יש לכם משאבת אינסולין, הדבר הראשון (טוב, כמעט ראשון) שתעשו כשאתם יורדים מהמטוס הוא לשנות את השעון במשאבה לפי השעון המקומי. הצטיידו גם בתכנית זריקות חלופית גם של אינסולין קצר טווח וגם ארוך טווח. אם אתם משתמשים בעט אינסולין, קחו איתכם אחד נוסף וליתר ביטחון גם מזרקים למקרה שיש בעיה בעטים.

לסיכום, בטיול בחו”ל עם סוכרת יש כמה דברים לשים לב אליהם ולקחת בחשבון מראש אך בתור כאלה שהסוכרת נמצאת איתם כל יום כל היום אנחנו לגמרי בטוחים שעוד קצת התעסקות לא תהרוס לכם. אז כל מה שנשאר הוא לארוז מזוודה, להזמין טיסה, ליהנות ולנקות את הראש. טיול נעים!

קרדיט תמונה: pexels

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן