זהירות בסיבובים: טיפים לרכיבה בטוחה ומהנה על הדו גלגלי שלכם בחורף

ממה להימנע, על מה להקפיד ומה לחפש בעיניים? כל הטיפים והכללים שיסייעו לכם, הרוכבים על דו- גלגלי, לעבור את החורף בכבישים בצורה הבטוחה והמהנה ביותר. הישארו איתנו

יוני אביב

טיפות הגשם הראשונות של החורף מביאות עימן כמה דברים כמו למשל, את ארשת הפנים החגיגית של ציבור החזאים בישראל אשר בדיוק מתעורר מתרדמת הקיץ המשמימה, את הויכוח הבלתי נגמר בין אוהבי הקיץ לאלו שדווקא מעדיפים את החורף וכמובן, את שרשרת הכתבות המסקרות מתכונים להכנת מרק חם וטעים, שיחמם אותנו בתקופה הקרה. אבל כל זה עוד חיובי ונחמד.

טיפות הגשם הראשונות של החורף מביאות איתן גם לא מעט תמרורי אזהרה גדולים עבור הנהגים בכלל ורוכבי האופנועים והקטנועים בפרט, כי אם כולנו התרגלנו לסיסמת “הכן רכבך לחורף”, הרי שאם מדובר בדו-גלגלי – אז בוודאי שכאן ההמלצה הזו מקבלת משנה תוקף. החדשות הטובות הן שאם רכשתם את הדו-גלגלי שלכם מסוכנות גדולה ומקצועית, דוגמת טריומף אופנועים הפופולרית למשל, ודאי כבר קיבלתם הדרכה קצרה וחשובה מאיש המכירות לגבי כללי רכיבה בחורף. אם במקרה הייתם קצת פחות מרוכזים במהלכה, הספקתם לשכוח או שאתם זקוקים לרענון קטן, הכנו עבורכם כמה טיפים לרכיבה בטוחה ומהנה על הדו-גלגלי שלכם בחורף הקרוב, וגם באלו שיבואו אחריו.

צמיגים

זה לא יהיה מופרך להניח שרוב ההמלצות והטיפים שתקבלו לגבי רכיבה בחודשי החורף רלוונטיים גם לכזו שבשאר חודשי השנה, שכן בכל הנוגע לצמיגים, הבטיחות חשובה במיוחד. אם במשך 365 יום בשנה אתם חייבים לוודא שהצמיגים שלכם לא סדוקים או שחוקים, שעומק החריצים בהם תקין וכמוהו גם לחץ האוויר, הרי שבחורף תידרשו לבדוק כי ביכולתכם גם לנקז ביעילות מים תוך כדי הרכיבה (מכאן חשיבותו של עומק חריצים תקין), ולא תצופו או תחליקו על כל שלולית קטנה או גדולה.

חשמל

אמנם האופנוע או הקטנוע שלכם אינם סירת פדלים או יאכטה אך במצב תקין, כלל המכלולים החשמליים, הכבלים והלוחות הדיגיטליים בהם אמורים להיות אטומים וסגורים מפני כניסת מים – רק שמומלץ לא להניח שזהו המצב, ולבדוק זאת בעצמכם. זכרו שפעמים רבות הדו-גלגלי שלכם פשוט עומד ברחוב וחשוף למפגעים סביבתיים שונים כשאינכם לידו. לכן, מומלץ לסרקו, לוודא שהחלקים החשובים בו אינם חשופים לגשם או לבוץ ואם אתם כבר שם, כדאי שתעיפו מבט גם על השרשרת וצירי הגלגלים. יתכן ותגלו שהם זקוקים לשימון או גירוז.

קסדה

במידה וכבר הצטיידתם באחת, מומלץ לוודא שהיא גם לא מפחדת מהגשם שכן בעונת החורף עשוי משקף הקסדה שלכם להתמלא באדים, ואתם חייבים את מלוא יכולת הראייה שלכם בכביש. לכן או שתשתמשו בתכשירים מיוחדים למריחה על המשקף כנגד הצטברות אדים, או שתשקיעו בקסדה טובה אחת – מאלו המגיעות עם פטנט בדמות משקף נוסף, שימנע את הצטברות האדים.

ציוד רכיבה

להתלבש או להתקלף בכל פעם מציוד הרכיבה החורפי שלכם יכול להיות מעט מציק אבל זה הכרחי גם כדי שתגיעו יבשים ממקום למקום אפילו בחורף, וגם מהפן הבטיחותי. מכאן שלא מומלץ לוותר על מעילי רכיבה נוחים ובטיחותיים – שבנוסף יתאימו לסוג הרכיבה שלכם, ועל חליפות גשם שימנעו ממים להגיע למקומות לא רצויים וישאירו אתכם ממוקדים בכביש. גם כפפות ממוגנות מים הן המלצה חשובה במיוחד, הן הודות למיגון שתספקנה לכפות הידיים במקרה של תאונה, חלילה, והן כי פרקי אצבעות קפואים מקור זה גם כואב וגם מסוכן, בפרט כשמדובר בידיים שחייבות לתפעל כמה דברים במקביל במהלך הנסיעה.

שכל ישר

טוב, לקטגוריה זו אנחנו פשוט מכניסים את ההיגיון הפנימי שלכם. זה שאמור להזהיר אתכם לא להיכנס לשלוליות עמוקות מדי שגם עלולות להכניס מים לדו גלגלי שלכם, וגם עלולות להסתיר בורות בכביש. להוריד מהירות באופן כללי ביחס לזו שבה אתם רוכבים כשהכבישים לא רטובים, ולהקפיד על שמירת מרחק. לנסות לחשוב שני צעדים קדימה כדי שלא תהיינה הפתעות, להימנע מפניות או תנועות חדות מדי שתבחנה את מידת האחיזה של האופנוע שלכם על האספלט החלקלק, ובאופן כללי – להוריד קצב. אתם יודעים, כדי שתוכלו לקרוא טיפים לרכיבה בטוחה בחורף, גם עוד המון שנים קדימה.

שיהיה חורף נעים ורכיבה בטוחה ומהנה.

קרדיט לתמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן