תני להם לקנא: כל מה שרציתם לדעת על נוודות דיגיטלית

רוצים לפצוח בחיי נוודות דיגיטלית? שולי מילשטיין עשתה את התהליך שהרבה חולמים עליו, ועכשיו היא פה כדי לספר לכם מה בדיוק עליכם לעשות כדי להגשים את החלום

שולי מילשטיין

מגפת הקורונה האיצה תהליכים רבים בעולם, אחד מהם הוא מגמת הנוודות הדיגיטלית. המגמה שהתחילה לפני כעשור, קיבלה זריקת בוסטר אדירה בשנתיים האחרונות, כשהיעדר האפשרות לעבוד מהמשרד הפכה מקומות עבודה רבים לכאלו שמאפשרים עבודה מרחוק ובפרט, נוודות דיגיטלית. אז מהי בדיוק המשמעות של נוודות דיגיטלית? האם היא מתאימה לכל מקצוע ולכל אחד? מה אורזים בתיק? למה לא כדאי לקחת מזוודה? ולמה חשוב כל כך לוודא שיש אינטרנט זמין ולבצע בדיקת מהירות גלישה לעיתים קרובות? כל התשובות במדריך שלפניכם.

מהי נוודות דיגיטלית?
נוודות דיגיטלית (digital nomads) היא סגנון חיים המאפשר למי שבוחר בו לעבוד מרחוק ולטייל תוך כדי. סגנון החיים הייחודי, מעניק לנוודים הדיגיטליים חופש בחירה נרחב, הן לגבי משלח היד והן לגבי המקום והשעה שבו העבודה תתבצע. לפיכך, על מנת להפוך לנווד דיגיטלי יש למצוא קודם לכן עבדה מתאימה שתאפשר זאת.

איזה עבודות מתאימות לנוודות דיגיטלית?
בגדול – כל עבודה שניתן לבצע אותה מרחוק באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון נכנסת לקטגוריה הזו. המקצועות הנפוצים כוללים בניית אתרים, פיתוח אפליקציות, גרפיקה, צילום, עריכת וידאו, שירותי כתיבה, עריכה, תרגום, ניהול קמפיינים ואפילו אימון אישי או טיפול פסיכולוגי. בין הדברים הטובים שקרו בעקבות מגפת הקורונה, הוא שיותר תעשיות ומקצועות נפתחו לאופציה של עבודה מרחוק, מה שמרחיב משמעותית את בנק העבודות שמאפשרות נוודות דיגיטלית כמו לדוגמא  תמיכה טכנית או אפילו שירות לקוחות עבור חברות בינלאומיות.

קרדיט תמונה shutterstock

האם כל אחד יכול להיות נווד דיגיטלי?
על פניו, כל מה שדרוש לכם זו עבודה שתוכלו לבצע מרחוק, אבל עם זאת כדאי שתפנימו כבר עכשיו שהעובדה שאתם נמצאים בחו״ל ולא במשרד לא אומרת שאתם כל הזמן נמצאים בחופשה. העובדה שאין ״בוס״ שבודק שאתם לא משחקים בזמן העבודה, פירושה שכדי להצליח כנוודים דיגיטליים חייבת להיות לכם קודם כל ולפני הכל משמעת עצמית גבוהה ויכולת ניהול ומעקב אחרי כלל המשימות שלכם.

מה אורזים למסע?
תיק גב עם תכולה מינימלית הוא אחד מסימני ההיכר המזוהים ביותר עם נוודות דיגיטלית.

היופי בנוודות דיגיטלית הוא שאתם יכולים להיות בכל יום במקום אחר, ואם תצליחו לצמצם את המטען שלכם לכדי הציוד ההכרחי לעבודה כמו בגדים שמספיקים לשבוע וכלי רחצה בסיסיים, תגלו עולם מופלא שבו בעת הירידה מהמטוס, עוברים ישר לעמדת בידוק הדרכונים, ומזוודות לעולם לא ילכו לכם לאיבוד.
מה חשוב לבדוק לפני המסע?
יש שני דברים שחייב לבדוק לפני שאתם יוצאים לדרך: הדבר הראשון, הוא כמובן לוודא שיש לכם דרכון עם תוקף של עד לפחות שישה חודשים מיום החזרה המשוערת. את הדרכון מומלץ לסרוק ולשמור גיבוי בענן למקרה חירום.
אם אתם מתכננים לנסוע למדינה שאין לה הסכם ״ויתור ויזה״ עם ישראל (או עם כל מדינה אחרת שאתם מחזיקים בדרכון שלה), בדקו האם עליכם להגיש בקשה לוויזת כניסה מראש או בעמדת הגבול. שימו לב, מדינות רבות ברחבי אירופה והעולם מציעות ״ויזת נוודים דיגיטליים״ המקנות תנאים נוחים ואפשרות שהות של עד שנה, ביניהן: אנטיגואה וברבודה, ברמודה, קוסטה ריקה, קרואטיה, צ׳כיה, אסטוניה, איסלנד, מקסיקו, מאוריציוס ועוד רבות אחרות. בנוסף לכך, מכיוון שהעבודה שלכם תלויה בחיבור לחשמל ולמרשתת, מומלץ להוסיף שתי בדיקות מקדימות לרשימה. הבירור הראשון נוגע לסוג מתאם/ממיר מתח שתזדקקו לו לפי המדינה בה אתם צפויים לשהות, אם אתם מסתבכים קיים גם הסבר בעברית כולל צילומים. הבדיקה השנייה שעליכם לבצע היא בדיקת מהירות גלישת האינטרנט במקומות בהם אתם מתכננים לבלות את ימי העבודה; זה אולי נשמע לכם כמו מדע בדיוני, אבל מניסיון – יש מקומות בעולם שעדיין מציעים אינטרנט במהירות של 512KB וזה מורט עצבים כמו שזה נשמע.

לסיום, אמליץ לכם על האתר מעורר ההשראה Bright Nomad, של הנוודות הדיגיטלית הוותיקה טל ברייט. בבלוג המופלא שלה תוכלו למצוא מדריכים שיעזרו לכם להפוך לנוודים דיגיטליים, לקבל המלצות לתכנון המסע ולקבל את כל המידע על יעדים מעולים (וזולים!).

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן