5 טיפים לבחירת תוכנת עריכה עבור עריכת סרטונים

אתם מעוניינים לערוך סרטון אך לא יודעים איזו תוכנת עריכה לבחור? הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להבין איזו תוכנה לעריכת סרטונים היא העדיפה עבורכם מבין כל היצע התוכנות הקיים, מתי כדאי להשתמש בגרסת ניסיון? ואילו אתרים יעשו לכם סדר ויקלו עליכם מאוד בבחירה.

בימינו, כאשר אנו מבינים שללמוד וליצור תכנים משלנו אם הם ויזואלים או לא, זה משהו שהוא חובה לאדם היוצר תוכן. עריכת וידאו הינו דבר שכל אדם הרוצה ליצור תוכן חייב להכיר וכנראה יתקל בו פעם אחת או יותר במהלך חייו. תוכן בכלל וסרטון הינם העיקר במסר שאנו רוצים להעביר ועל מנת להעביר מסר בצורה הטובה ביותר צריך לדעת גם כיצד לעשות זאת בעריכה. ברשת ניתן למצוא מגוון רחב של תוכנות לעריכת וידאו, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט באיזו תוכנה לערוך את הסרטון הבא שלכם.

תלוי איזה סרטון אנחנו רוצים לערוך

על מנת לבחור תוכנה לעריכת וידאו שתהיה יעילה וטובה עבורכם, תצטרכו קודם להבין איזה סרטון אתם מעוניינים לערוך. לאיזו פלטפורמה הסרטון מיועד? האם אתם מעוניינים לשתף את הסרטון באינסטגרם, בטיקטוק, ביוטיוב או בפייסבוק? מהו אורך הסרטון? איזה פיצ’רים וכלי עריכה חשוב לכם שיהיו בתוכנה? האם עריכת סרטונים זה משהו חד פעמי עבורכם או דבר שתשקיעו בו זמן ומאמץ בתקופה הקרובה? כל השאלות האלו ועוד, יעזרו לכם לכוון את עצמכם לבחירת תוכנת העריכה הטובה ביותר עבורכם. כמובן שבאפשרותכם גם לערוך סרטונים אונליין ללא צורך בהתקנת תוכנה, ואם אינכם בסביבת מחשב יש מגוון אפליקציות שתוכלו להוריד לסמארטפון, המאפשרות לערוך סרטונים בקלות ובמהירות לרשתות חברתיות ועבור מטרות נוספות.

תוכנת עריכה חינמית או בתשלום?

אחרי שהחלטתם אם עריכת סרטונים זה עניין חד פעמי או משהו שימשך לזמן מה, תצטרכו לבחור בין תוכנת עריכה חינמית או בתשלום. ישנן מספר תוכנות חינמיות אך הן לא בהכרח מספקות סביבת עבודה ידידותית וקלה להבנה ולעיתים הן מוגבלות בכמות שכבות הוידאו והאודיו ובכלי עריכה בהן מציעות. בנוסף, כשמגיעים לשלב הקידוד יתכן שיופיע על גבי הסרטון “סימן מים” (Watermark). לכן, אם הסרטון הוא לשם סקיצה בלבד ואיכות הקידוד לא באמת קריטית לכם (תסתפקו ב-720p), אפשר להבליג ולהשתמש בתוכנות החינמיות. אך אם אתם מעוניינים בסרטון ברזולוציה באיכות של 1080P או 4K, גוברים הסיכויים שהאפשרות הזו לא תהיה פתוחה עבורכם ותצטרכו לשלם עבור מנוי חודשי או שנתי. בהנחה ואתם מוצאים עניין בעריכת וידאו למטרות שונות בטווח הארוך, שווה לכם להשקיע את הסכום הפותח עבורכם את התוכנה וכל האפשרויות המוצעות בה.

תוכנת עריכה למתחילים או לעורכי וידאו עם ניסיון?

קריטריון נוסף שיסייע לכן להחליט איזו תוכנת עריכה הכי מתאימה עבורכם הוא לבדוק האם מדובר בתוכנת עריכה למתחילים או בתוכנה מקצועית המותאמת לעורכי וידאו מנוסים. אם אין לכם ידע קודם בעריכה אז תוכנת פילמורה בהחלט יכולה להתאים לכם. מדובר בתוכנה בתשלום המציעה מגוון רחב של אפשרויות וכלי עריכה מתקדמים לעריכת סרטונים המקבילים באיכות לאלו של תוכנות עריכה מקצועיות. אם יש לכם כבר ניסיון קודם בעריכה אז התוכנות המומלצות ביותר הן: פרמייר, אביד ופיינל קאט שיאפשרו לכם לערוך סרטון עם פונקציות וכלים לאונליין ברמה הגבוהה ביותר.

המלצות מאתרי טכנולוגיה וסקירות תוכנה

במידה ואתם קצרים בזמן ואינכם רוצים לבדוק מספר תוכנות ואת הממשקים שלהן, תוכלו להשתמש באתרי טכנולוגיה על מנת למצוא את תוכנת העריכה הייעודית לכם. באתרים TrustRadius ,capterra ,G2 ו-TechRadar יש מספר רב של סקירות וביקורות על התוכנות השונות מפי משתמשים וכותבי האתר. אם אין לכם זמן להתנסות בעצמכם, ביקורות ברוב הפעמים משקפים את התמונה הכללית והאמיתית על איכות התוכנה, היתרונות והחסרונות שלה, נוחות הממשק ובעצם חוסכים לכם זמן רב ובאיזשהו אופן מדרגים עבורכם את התוכנות הקיימות וטיבן.

לנסות גרסת ניסיון ואז להחליט 

אם עדיין לא הגעתם להחלטה, תוכלו להשתמש בגרסת הניסיון שמציעות התוכנות השונות. ישנן תוכנות עריכה שמציעות גרסת ניסיון של 7 ימים ועד חודש עם כל הפיצ’רים פתוחים כולל קידוד סרטון באיכות גבוהה. הורידו והתקינו את התוכנה בדקו אם הממשק שלה נוח ונגיש עבורכם, האם הכלים שהיא מציעה עונים על הצרכים שלכם ומשרתים את התוצר הסופי. במידה והשימוש שלכם הוא עבור עריכה חד פעמית של סרטון, יתכן שתוכנה בגרסת ניסיון בהחלט תוכל לספק אתכם.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן