איך לומדים נכון למבחן?

כוונות טובות לא תמיד מספיקות
אין אחד מאיתנו שלא חווה תחושה של חוסר אונים במהלך תקופת המבחנים. אנחנו יושבים מול הספרים, ממרקרים משפטי מפתח, יושבים וחושבים ואיכשהו עדיין – החומר פשוט לא נקלט. אבל האמת היא שאתם לא אשמים. למידה של כמות גדולה של חומר היא בעיתית ומורכבת עבור המוח שלנו ויכולה להביא לידי ביטוי קשיים בריכוז ובקשב שאנחנו לא שמים לב אליהם בשגרה היומיומית. בסופו של דבר, למידה נכונה היא מיומנות נרכשת שעם הזמן הולכת ומתפתחת ואם אתם שואלים אותנו – בסופו של דבר, כל אחד יכול ללמוד נכון. בשביל לעזור לכם לגבש את דרך הלמידה הנכונה ביותר עבורכם, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את המבחן בהצלחה. סומכים עליכם.

אל תחכו לרגע האחרון
אנשים חכמים אומרים שתלמיד טוב לא מחכה למבחן בשביל ללמוד, הוא לומד כל השנה. האמת היא שיש בזה מן האמת. למידה מאפס של כמויות גדולות של חומר תוך כמה ימים היא אפשרית עבור חלקנו, אבל עבור כולנו ללא יוצא מן הכלל כרוכה במאמצים רבים ולא נעימים. פרסו את הלמידה במהלך הסימסטר, רכזו עבורכם נקודות שנראות לכם משמעותיות וצמצמו פערים בנוגע לנושאים שלא ברורים לכם בהקדם. באופן כזה בתקופת המבחנים כל מה שישאר לכם לעשות זה לעבור על החומר שריכזתם לעצמכם במהלך השנה ולתת לו לחלחל קצת יותר לעומק. ברגע שהחומר יצלצל מוכר, יהיה פחות מלחיץ לעבור עליו בפרק זמן מוגבל וסביר שהלמידה תהיה יותר איכותית.

בנו תוכנית עבודה
שמירה על סדר, כמו בכל נושא בחיים, משמעותית גם בכל הנוגע ללמידה נכונה למבחן. לפני שאתם מתחילים בלמידה האינטנסיבית, חשוב שתיצרו תוכנית עבודה מסודרת שתאפשר לכם לארגן את הזמן שלכם נכון ולעקוב אחרי ההתקדמות שלכם במכסת הימים המוגבלת לה אתם כפופים. מצד אחד, וודאו שבתוכניתכם אתם מספיקים את כל החומר ומשאירים כמה ימים למעבר מקיף על החומר ותרגול שאלות ומצד שני – תשמרו על מידה מסוימת של ריאליות, אל תדרשו מעצמכם בשום אופן יותר ממה שאתם יכולים. חשוב לא פחות – תשריינו זמן לפעילויות שאתם אוהבים ועושים לכם שמח, גם בימים הלחוצים האלה. פעילויות כמו יציאה למסעדה עם חברים, ריצה על החוף או נגינה בגיטרה יורידו את מפלס החרדה שלכם ודווקא יתרמו ללמידה.

הכי חשוב – אל תיכנסו לפאניקה
הרבה מאיתנו נופלים לפינה הלא בריאה הזאת. הלחץ לא רק יוצר בלאק אאוט במהלך המבחן, אלא גם יכול לפגוע משמעותית בתהליך הלמידה. אם אתם מרגישים שאתם מסתבכים עם החומר, יכול להיות ששווה לכם להיעזר באיש מקצוע בשביל לוודא שאתם רגועים ושלמים עם הלימודים. כיום, מציאת מורים פרטיים ברשת היא לא יותר מידי מסובכת – מוזמנים למצוא שיעור בקליק ולהתחיל בתהליך האישי שלכם עוד היום. בהצלחה!

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן