למה אפשרי כיום לקבל שירות אשפוז עד הבית

אחד השירותים המוצעים כיום ולא היו מוצעים בעבר הלא רחוק הוא שירות אשפוז עד הבית. בעבר, כל חולה שנדרש לשירותים רפואיים מיוחדים כגון: מעקב וניטור או בדיקות מיוחדות במסגרת הטיפול השגרתי בו, נדרש להתאשפז בבית החולים. לעיתים פרקי הזמן שבהם נדרש להתאשפז אותו חולה יהיו ארוכים ולעיתים הוא יידרש  להתאשפז כל פרק זמן קצר לצורך אשפוז של כמה ימים. כיום, אשפוז בית מהווה אופציה טובה מאוד עבור לא מעט חולים וזאת בשל הקדמה הטכנולוגית ובעיקר בשל שירות המוצע על ידי חברות סיעוד שונות שבמסגרתו צוות סיעוד מקצועי מלווה את החולה מבחינה רפואית ודואג לכל מה שהוא צריך, בביתו.

מהו אשפוז ביתי?

העומס על מערך האשפוז בבתי החולים בישראל הולך וגדל. בשל כך, כמעט בכל בית חולים יש לחץ, צפיפות ועוד. מעבר לכך, הצוותים הרפואיים כורעים תחת עומס רב מאוד ולא מעט מאושפזים חשים תחושת בידוד וניכור בעיקר בגילאים המבוגרים. האווירה והתנאים הללו, מקשים על כל מטופל להתמודד עם מחלתו וגוזלים ממנו כוחות ומשאבים נפשיים הנדרשים לצורך ההחלמה. לכן, כיום מוצע לחולים רלוונטיים שירות אשפוז עד הבית על פני אשפוז בבתי החולים. האשפוז הביתי מאפשר לכל חולה לקבל טיפול רפואי צמוד ומותאם בדיוק לצרכים שלו ומפחית בצורה ניכרת את הסיכון המשמעותי הכרוך בשהות בבתי החולים שגובל בחשיפה לזיהומים. האשפוז הביתי כולל ליווי וטיפול רפואי שמנוהל על ידי צוות של רופא ואחות ואנשי מקצוע רפואיים ופרא רפואיים נוספים בהתאם לצורך. הצוות המקצועי מבקר מדי יום בבית המטופל ומעבר לכך מספק מענה טלפוני לשאלות רפואיות 24 שעות ו7 ימים בשבוע.

מדוע אפשר לקבל כיום אשפוז עד הבית?

בעבר, אשפוז ביתי הוא לא שירות שהיה רלוונטי, אולם כיום, מדובר על שירות נפוץ מאוד וזאת בשל כמה סיבות:

ראשית כל, ההתקדמות הטכנולוגית הביאה עימה שינויים רבים בתחום המכשור הרפואי. בעוד שבעבר אדם שהיה נזקק לניטור ובדיקות רפואיות על ידי מכשור רפואי באופן שוטף, היה יכול לבצע זאת רק בבית חולים בשל העובדה שהמכשור היה מסורבל, גדול ודורש סביבה רפואית, הרי שכיום ניתן למצוא מכשור הרלוונטי לניטור ולבדיקות רפואיות שוטפות נייד וקטן, אשר מאפשר לבדוק כל אדם בתוך ביתו. המהפכה בתחום המכשור הרפואי הנובעת בשל הקדמה הטכנולוגית היא ללא ספק אחת הסיבות המרכזיות שהובילו לאפשרות להעניק לחולים תנאי אשפוז ביתיים.

שנית, כיום ניתן למצוא חברות המציעות צוות סיעודי שילווה את האדם ויטפל בו גם בביתו. כלומר, אדם שנזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי, לא חייב לגשת לבית החולים לצורך אשפוז בכדי לקבל את הטיפול המדובר מאחיות או רופאים ופשוט יכול בחברה המציעה שירות מעין זה, אשר במסגרת השירות תעניק לו ליווי וטיפול רפואי על ידי צוות סיעודי המורכב מרופא ואחות שיגיע באופן יומיומי לביתו וגם בכל פעם שיהיה צורך דחוף.

שירות אשפוז ביתי הוא שירות המוצע בחינם על ידי כל קופות החולים והדבר מסייע לכל אדם שמעוניין להתאשפז בביתו לעשות זאת בצורה נוחה ומבלי שהוא יידרש להשקיע על כך הון תועפות.

גם מגפת הקורונה חוללה שינויים רבים, כאשר ההעדפה הברורה של הצוותים הרפואיים בבתי החולים הייתה שחולי קורונה שאין להם מצוקה נשימתית כלשהי שדורשת התערבות רפואית קריטית, יקבלו טיפול בביתם. אין ספק כי ההיתכנות להדבקה בבתי החולים והחשיפה לזיהומים שונים בלי קשר לנגיף הקורונה, הביאו לכך ששירות אשפוז ביתי הולך וצובר תאוצה כיום.

למי מתאים אשפוז בבית?

אשפוז ביתי איננו מתאים לכל חולה. צוות רפואי מקצועי צריך לבדוק את החולה ובהתאם למצבו להחליט האם הוא יכול להתאשפז במסגרת ביתית. לרוב מדובר על אשפוז הרלוונטי לחולים כרוניים, לחולים הנדרשים להתאשפז עבור אשפוז קצר טווח או חולים סופניים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן