איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך?

פעם, בעלי בתים יצאו מהבית, והשאירו אותו פתוח. ממש כך, הם אפילו לא נעלו את דלת הכניסה. הכול היה יותר שליו. אווירת הביטחון של תושבי מדינת ישראל הייתה עצומה. מאז עברו כמה שנים, והמצב השתנה פלאים. כיום המצב בחוץ אינו מלבב. מקרי אונס, תקיפה ושוד ידועים לכל. בעוד תחושה של ביטחון אישי מהווה את האלמנט הכי משמעותי שבו חפצים תושבי המדינה. חשוב להם החופש להסתובב בכל מקום בארץ מבלי לפחד שמישהו יתקוף אותם. בעקבות המצב הקשה בדרכים, ברחובות ובסמטאות, יותר ויותר אנשים מחפשים אמצעי נשק לא קטלניים, על מנת להגן על עצמם. שחקן חדש נכנס לאחרונה לשוק, הלוא הוא השוקר החשמלי. ובקצרה, מדובר על מכשיר שמטרתו רק הגנה עצמית. הוא פולט פולסים גבוהים של חשמל, מתוך כוונה לנטרל את התוקפים. ובמאמר זה נדון בסוגיה – איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך?

איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך, ולמה בכלל צריך אותו?

מספיק להאזין או לצפות בחדשות כדי שהאוזניים שלכם יסתמרו. המון מקרי רצח, שוד, תקיפה, אונס ומה לא? המכנה המשותף של מרבית התוקפים בא לידי ביטוי בתקיפת “טרף קל”, משמע קשישים, נשים וילדים. הדבר נובע מהסיבה שגובהם ומשקל גופם נמוך, כך שהתוקף פשוט מחפש לתקוף מישהו עם נתונים פיזיים פחותים ממנו. כאשר דנים בשאלה – איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך? נגיד, כי השוקר החשמלי, אשר נועד להגנה עצמית, יכול בקלות להתמודד עם מעשי עוולה. ברגע שאתם מרגישים מותקפים, שנשקפת סכנה לחייכם, הפעילו את השוקר החשמלי, ותמגרו את היכולת של התוקף לתקוף.

איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך, ולמה הוא מיועד בדיוק?

כאשר יש חשש לתקיפה, זה הזמן הנכון להפעיל שוקר חשמלי. כאשר המטרה שלו לעשיית שימוש רק בתור אמצעי הגנה. יש לשמור על מרחק סביר בינכם לבין התוקפים, בעת שאתם מצמידים את השוקר החשמלי לגופכם, ומפעילים אותו. בזמן הפעלת השוקר החשמלי משתחררים פולסים גבוהים של חשמל. אותם פולסים חשמליים מבצעים פעולה של הדממת מערכת השרירים. האנרגיה שנמצאת בשוקר החשמלי לא נחשבת כמסוכנת או כקטלנית יתר על המידה, מכיוון שלא עושים שימוש במתח חשמלי גבוה מדי, שעשוי להוות סכנה לחיי התוקפים. ברמה העקרונית, ברגע שתלחצו על המתג, הפולסים ישלחו אות לתוקפים, ויורידו לאלתר את רמות הסוכר שבגופו, בעודם הופכים אותן לחומצה לקטית. באמצעות מעשה זה, הגוף של התוקפים לא יהיה מסוגל לייצר אנרגיה לשרירים. ובמלים פשוטות יותר – יתבצע בגוף התוקפים שיתוק זמני.

איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך, ומה מכתיב החוק לגבי החזקה שלו?

באשר לשאלה החשובה – איך שוקר חשמלי יכול להגן עליך? נציין, כי השוקר החשמלי מהווה פתרון אולטימטיבי למאה העשרים ואחת, בשביל הגנה עצמית. במרבית מצבי התקיפה, די בהפעלה של השוקר החשמלי באוויר, נפנוף בו לשם איום, והתוקפים ייסוגו כשם שבאו. מכל אמצעי ההגנה העצמית, שקיימים היום בשוק, השוקר החשמלי הוא היחידי שיכול לנטרל את התוקפים לגמרי, בלי כל נחיצות להפעלת כוח שלכם, כמו בהצטיידות באמצעי הגנה עצמית כדוגמת אלות, או תרסיס פלפל.

ומה מכתיב החוק לגבי החזקת אמצעי הגנה עצמית, כדוגמת שוקר חשמלי? ובכן, בסעיף 144 לחוק העונשין, יש התייחסות לנסיבות המקרה ולכוונת המזיק. ולהלן ציטוט החוק ככתוב – “העושה, או מחזיק ביודעין, חומר נפץ, או מכונה, מכשיר או כל דבר שהם מסוכנים או מזיקים, בכוונה לעשות בהם פשע או עוון או כדי לאפשר לאחר שיעשה בהם פשע או עוון, דינו – מאסר שלוש שנים”.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן