בכל הארגונים הגדולים, המטבח המוסדי שינה את פניו בשנתיים האחרונות

השנתיים האחרונות לא פסחו על אף בית עסק, ארגונים וחברות, בתי מלון, בתי חולים, חברות קייטרינג, חברות תעופה ועוד, כולם בלי יוצא מהכלל עברו שינויים והתאמות למציאות החדשה. חלק מהשינויים הללו בעיקר במקומות בהם יש נגיעה בנושא של מזון בין אם מדובר על מסעדות, מטבחים של ארגונים, חברות קייטרינג ועוד היו משמעותיים ונרחבים ביותר.

מה זה מטבח מוסדי, איפה הוא קיים ומה מיוחד בו

מטבח מוסדי הוא למעשה מטבח הנותן שירות לכמות מאוד גדולה של אנשים בכל יום. זה יכול להיות בסקטור האזרחי וגם בסקטור הצבאי למשל מטבח של חדר אוכל בקיבוץ, מטבח של חדר אוכל בחברות גדולות המעסיקות אלפי עובדים, בבתי מלון, מסעדות ובתי קפה, בסיסים צבאיים, אולמות אירועים וחברות קייטרינג ועוד. מטבח מוסדי מעצם העובדה שהוא נותן מענה למאות ואלפי אנשים בכל יום משתמש בציוד אשר נותן מענה מיוחד לכמויות שזה משהו  שונה מהותית מבישול ביתי למשל תנורים גדולים, מעבדי מזון תעשייתיים, מקררים ומקפיאים גדולים, צ’יפסרים, מכונות קילוף ירקות, משטחי עבודה גדולים וכדומה.

אילו שינויים שקרו השפיעו על פעילותו של המטבח המוסדי

כמו שכבר הזכרנו, מטבח מוסדי הינו מטבח הנמצא בארגונים גדולים המציעים שירותים של אוכל כמו חברות גדולות או מפעלים, מקומות בהם יש חדרי אוכל המציעים אוכל לעובדים ולאורחים של הארגון. בשל משבר הקורונה אשר השפיע על כלל המשק כולל חברות וארגונים בכל התחומים, ארגונים וחברות רבים עברו שינויים באספקטים שונים כמו למשל מבחינה של כוח אדם אשר מגיע למקום העבודה, כאשר הרבה ארגונים וחברות עברו לעבודה מהבית באופן קבוע או לשילוב של עבודה מהבית ובמשרדים חלק מהזמן, צמצום נוכחות בחללים גדולים משותפים ועוד, מה שמשפיע ישירות על תפקוד המטבח באותו ארגון. שינוי השימוש בחדרי האוכל והמטבחים של אותם מוסדות וארגונים, השפיעו על הפעילות במטבח עצמו על ידי שינוי דרך העבודה במטבח מבחינה של כל מה שקשור לבישול והכנת המזון אך גם במה שקשור בהגשה של האוכל לאנשים בחדר האוכל עצמו.

לאן הובילו אותם שינויים בכל מה שקשור למטבח המוסדי

השינויים של מצבת כוח האדם, הפחתה של מספר אנשים בחלל מסוים ושינוי באופן העבודה בחברות וארגונים גדולים הובילה לשינוים רבים בכל מה שקשור לחדר האוכל באותם מקומות. אם בעבר בחדר האוכל של אותו ארגון עברו מאות ואלפי אנשים בכל יום בארוחת הצהרים במרבית הארגונים חל שינוי מהותי בנושא בעיקר צמצום של מספר אנשים בחלל אחד בו זמנית מה שגורם לכך שהמטבח המוסדי צריך לאבזר את עצמו מחדש ולהתאים את עצמו למציאות החדשה. למשל החלפה של משטחי עבודה גדולים שהיה נהוג בו בעבר לטובת דוכנים פרקטיים וחדשניים שנותנים מענה למצבים כאלו.

אז אילו שינויים קרו בפועל במטבח המוסדי בארגונים גדולים

בין השינויים שחלו בארגונים אפשר למצוא ארגונים אשר סגרו את חדרי האוכל לחלוטין, יחד עם זאת ארגונים רבים עשו מהלך של שינוי והתאמה של המטבחים, חדרי האוכל ושל הציוד למטבח המוסדי, למציאות החדשה ולמשל עושים סבבים של כניסה לחדרי האוכל כדי שתהיה מגבלה של כמות אנשים שתהיה נוכחת בו זמנית במתחם, בנוסף להגבלת מספר סועדים במתחם הגשת האוכל היא באמצעות דוכנים פרקטיים מצומצמים יותר שמאפשרים צמצום התקהלות של אנשים בניגוד למשטחים גדולים אשר גורמים לצפיפות רבה של אנשים סביבם בו זמנית. כמו כן גם על המטבח ומשטחי העבודה בהם מבשלים חלו שינויים ולמשל העבודה היא בעמדות קטנות עם פחות צפיפות בין עובדי המטבח.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן