רכישת דירה להשקעה – ההחלטות העיקריות שעליכם לקבל טרם ביצוע העסקה

מחירי הדירות בישראל הולכים ועולים וכתוצאה מכך זוגות צעירים רבים מתקשים לקנות דירה ומתגוררים בשכירות במשך שנים רבות. רבים מהזוגות המצליחים לקנות דירה מבצעים את הרכישה בסכומי משכנתאות גבוהים במיוחד שאותם הם משלמים באופן קבוע במשך שנים רבות.

לעומתם, קיימים ישראלים המצליחים לרכוש לעצמם דירה ואף שואלים את עצמם איפה כדאי לקנות דירה להשקעה – בארץ או בחו”ל?

השקעות נדל”ן – אפשרות שעליכם להכיר

חלק השקעות נדל”ן הפכו בשנים האחרונות לרווחיות באופן משמעותי. ישראלים רבים הבינו שהפיקדונות והחסכונות הבנקאיים כנראה לא יניבו את התשואה הגבוהה שלה הם מצפים ושהשקעות בשוק ההון ובמניות עלולות להוביל להפסדים באותה המידה שהן עשויות לייצר רווחים. נדל”ן מהווה אפיק השקעה העשוי להניב תשואות גבהות לאורך זמן. אז איפה כדאי לקנות דירה להשקעה ולהתחיל להשקיע?

שאלות מרכזיות שעליכם לבחון בטרם ביצוע ההשקעה

בין אם אתם מעוניינים לבצע השקעות נדל”ן בארץ ובין אם אתם מעוניינים לבצע השקעות נדל”ן בחו”ל, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הראשונית – האם ואיפה כדאי לקנות דירה להשקעה.

  1. האם אתם מעוניינים בהשקעה לטווח ארוך?

השקעות נדל”ן בחו”ל או בארץ יתאימו בעיקר עבור אלו המעוניינים להשקיע את כספם לטווח הארוך. אם חשוב לכם להשקיע את כספכם לטווח הקצר ושהוא יהיה נזיל, רצוי שתשקלו אפיקי השקעה אחרים המאפשרים משיכה שלו בכל רגע נתון. מכירת דירת מלווה עמה עלויות גבוהות העלולות להימשך זמן רב כך שההשקעה באפיק זה פחות כדאית לטווח הקצר.

  • האם אתם מוכנים להשקיע בתחזוק הנכס?

השקעות נדל”ן בחו”ל או בארץ כרוכות בהתעסקות שוטפת המתרחשת לאחר קניית הנכס – מציאת שוכרים וחילופיהם לאורך השנים, גביית תשלומי שכירות, תחזוקה שוטפת של הדירה ותיקוני נזקים העלולים להתרחש. ברכישת דירה להשקעה לא חשוב לשאול את עצמכם רק איפה כדאי לקנות דירה להשקעה חשוב גם שתשאלו אתמ עצמכם כמה זמן וכסף תצטרכו בטיפול בנזקים העלולים להתרחש. במידה ואתם מעוניינים לבצע השקעות נדל”ן בחו”ל רצוי שתיעזרו בחברת ניהול שתטפל עבורכם בתחזוקת הנכס ובהשכרתו ותחסוך לכם זמן וטרחה.

  • השקעות נדל”ן בחו”ל או בארץ – כמה זה באמת יעלה לכם?

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה? רכישת דירה להשקעה כרוכה בעלויות שונות מאלה של רכישת דירה ראשונה למגורים. במידה ותהיו זקוקים למשכנתא הבנקים ידרשו מכם הון עצמי של 50% ממחיר הדירה להשקעה כלומר כפול מגובה ההון העצמי הנדרש במקרה של רכישת דירה למגורים. ברכישת דירה להשקעה יתווספו למחיר פרמטרים נוספים כדוגמת מס רכישה בשיעור מסויים ממחיר הנכס כאשר רכישת דירה למגורים מחייבת בתשלום מס רק מעל מחיר רכישה מסויים. אם אתם מתכוונים לקחת משכנתא לצורך השלמת הרכישה, עליכם לוודא שהשכירות החודשית שתקבלו תכסה את המשכנתא או להתאים את התקציב הביתי לכיסוי ההפרש שבין דמי השכירות לגובה ההחזר החודשי של המשכנתא.

  • לאילו אוכלוסיות תרצו להשכיר את הדירה?

בטרם ביצוע ההשקעה מלבד איפה כדאי לקנות דירה להשקעה עליכם לשאול את עצמכם לאילו קהלי יעד אתם תהיו מעוניינים להשכיר את הנכס שברשותכם. בהשקעות נדל”ן בחו”ל ובארץ עליכם להגדיר את קהלי היעד שעתידים לאכלס את הנכס שלכם – האם אתם מעוניינים להשכיר את הדירה לסטודנטים, לזוג צעיר, לשותפים, למשפחה או אולי לאוכלוסיות אחרות? החלטה זו תהיה בעלת השפעה ישירה על סוג הדירה שתחפשו שכן, על סוג הדירה להיות מותאם לקהל היעד ולספק את הצרכים שעשויים להיות להם. למשל, סביר להניח שסטודנטים יהיו מעוניינים לגור בקרבה למוסדות אקדמיים, לתחבורה ציבורית, למרכזי קניות וכדומה. בטרם חתימה על חוזה השכירות עליכם להתייעץ עם עורך דין ולבדוק אילו בטחונות חשוב שתבקשו מהשוכרים. 

  • באיזה איזור כדאי שתרכשו דירה?

כאשר אתם מבצעים השקעות נדל”ן בחו”ל או  בארץ עליכם להכיר את העובדה שהרווח מההשקעה נובע גם מדמי השכירות החודשיים שלה וגם מעליית ערך של הדירה לאורך השנים. לכן כאשר אתם שואלים את עצמכם איפה כדאי לקנות דירה להשקעה חשוב שתבדקו באילו איזורים קיים צפי לעליית ערך ומהי רמת הביקוש לדירות להשכרה באותו האיזור. שימו לב שעלול להיות הבדל בין פרמטרים אלה בין שכונות ואיזורים הנמצאים באותה העיר בשל הבדלים באופי האיזור, בסוג  השירותים העירוניים הקיימים בו ובקרבה למרכזי תעסוקה, למרכזי קניות ותחבורה ציבורית. משך הזמן שבו הנכס אינו מאוכלס וגובה דמי השכירות שתגבו ישפיע משמעותית על התחזוקה שתניב החזקתכם בדירה. בטרם הרכישה רצוי שתתייעצו עם בעלי מקצוע כדוגמת עורך דין, שמאי ומהנדס בכדי לוודא את איכות ואת בטיחות העסקה ככל שניתן לפני האכלוס של הנכס. 

השקעה בארץ או בחו”ל – איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

בין אם אתם מעוניינים לבצע השקעות נדל”ן בחו”ל ובין אם אתם מעוניינים לבצע השקעות נדל”ן בארץ, עליכם להחליט איפה כדאי לקנות דירה להשקעה. עליכם להיעזר במידע שריכזנו עבורכם ולשאול את עצמכם את השאלות הנכונות שיסייעו לכם להגיע להחלטה על ההשקעה המותאמת עבורכם. בנוסף, עליכם לקחת בחשבון טרם ביצוע ההשקעה את המרחק מהנכס – האם הוא משמעותי עבורכם, את פוטנציאל הרווח שההשקעה עשויה להניב עבורכם, את גובה ההון העצמי הדרוש עבור ההשקעה הרצוייה, את האוכלוסיה המתגוררת באיזור ואת אופן ההתנהלות מולה. בכדי להגיע להחלטה על ההשקעה המותאמת עבורכם.

קרדיט תמונה pixabay.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן