אלו עסקים זקוקים לחדרי קירור?

בבתי עסק רבים נעשה שימוש בחדרי קירור. אם אלו בתי עסק לממכר מזון ומוצרים קפואים ואם אלו בתי עסק שעושים שימוש בתרופות. לא כולם יודעים אך גם ציוד מחשוב ואף ציוד שמיועד להדפסה זקוקים לצורך התפקוד התקין שלהם לקירור ברמה מסוימת.

חשוב לדעת. הקירור חייב להיות מותאם בהתאם לסוג המזון או המוצר על מנת שאכן הוא ישמור עליו בתנאים הטובים ביותר. מזון או תרופות שלא מאוחסנים כמו שצריך, עלולים להזיק לאנשים הצורכים אותם ולעיתים להוביל אפילו לתחלואה המונית.

מכאן החשיבות הרבה של חדרי קירור מפוקחים שאפשר יהיה להפיק מהם את מלוא התועלת.

למה צריך חדרי קירור?

חדרי קירור בכל אותם המקומות שציינו נועדו על מנת לתת מענה מושלם לכל המוצרים שזקוקים לאחסון בתנאי קירור. חדרי הקירור הם אלו שיתנו את המענה בכל המקומות שם יש צורך בכמויות גדולות של מוצרי מזון שזו הדרך לשמר את טריותם.

יש לתת את הדעת על הפרדה בין המוצרים השונים, בהתאם לטמפרטורה המתאימה לכל אחד מהם. ברור שמוצרי מזון הזקוקים להקפאה בטמפרטורה נמוכה מאוד כמו בשרים, דגים ושאר מוצרי מזון קפואים, לא יוכלו להיות מאוחסנים יחד עם פירות וירקות שצריכים חדרי קירור אך לא חדרי  הקפאה.

כך גם המקרר המיועד לאחסון תרופות לא יהיה דומה למקרר שנועד לשימור מזון במסעדות.

כך שבהחלט מדובר בנושא מורכב ומסועף שדורש ידע מקצועי ויכולת לתכנת בצורה מדויקת ונכונה את חדרי הקירור.

מי הם בתי העסק שעושים שימוש בחדרי הקירור?

מסעדות – המסעדות הן למעשה ענף שלם שעושה שימוש בחדרי קירור. ענף המסעדנות כולל את כל רשתות המזון, את בתי הקפה, את דוכני המזון ועוד. חדרי הקירור במקומות הללו שומרים על איכות המזון ועל הטריות שלהם.

מטבחים מוסדיים – בכל מקום בו יש מטבח מוסדי גדול כמו לדוגמא בבתי מלון, בבתי חולים, בבתי אבות, בפנימיות גדולות וכן הלאה, חשוב שיהיו חדרי קירור נאותים שיכילו את כל מוצרי המזון אותם רוצים לשמר טריים לאורך זמן.

ציוד רפואי – ציוד רפואי כולל תרופות, כולל גם מנות דם שנתרמות מאנשים ועוד ציוד רפואי שדורש אחסון בתנאי קירור. בבתי מרקחת ובמקומות נוספים כמו מד”א וכדומה, יש צורך גם כן בחדרי קירור מתאימים.

בתי דפוס – ענף פחות מוכר בהקשר של מקררים הם בתי דפוס. אלו עושים שימוש במכונות הפולטות חום רב, הם נעזרים במקרים רבים בחדרי קירור גדולים על מנת להקל על העובדים ועל הלקוחות. על כן הם מאחסנים את הציוד בחדרי קירור.

התאמה של חדר הקירור למטרה

חשוב לזכור. ההתאמה של חדר הקירור והטמפרטורה ביחס למוצרים שמאוחסנים בו חשובה במיוחד לצורך היעילות של המקררים. יש להתאים את המקרר גם מבחינת הגודל שלו על מנת שהציוד יישמר בו היטב ולא יינזק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן