עסקים חמים למכירה – פרטים שחשוב שתדעו

רוב האנשים חולמים לפתוח עסק משלהם. הדילמה היא האם לפתוח עסק חדש לחלוטין מהבסיס, או לקנות עסק חי וקיים.

תפיסת העולם שלנו היא להתקיים בכבוד וליהנות מהעבודה, לעסוק במה שאנחנו אוהבים וטובים בו. אך לא כולם הולכים על הקונספט הזה, בשל הנוחות, או אפילו חוסר אמונה בעצמם מעדיפים להמשיך ולהיות שכירים. או לרכוש אחוזים בלבד מעסקים קיימים שאלו ימשיכו לפעול, והרוכשים יהנו אך ורק מהרווחים.

אך לחולמים בעלי התעוזה מביננו מציאת עסקים חמים למכירה הוא פרויקט מעניין שישמחו לפתח אותו. איך מוצאים עסקים רלוונטיים, מה רלוונטי לכם ואיך תדעו למצוא את העסק המתאים? מי נספר לכם את הכל.

 

איפה למצוא עסק למכירה מתאים?

השיטה הכי טובה למצוא עסקים חמים למכירה היא לברר מפה לאוזן. אם יש לכם חוג חברים שמתעסק בתחום, או אם משפחה או מסגרת עסקית כלשהי זה הרגע לפרסם את הנושא. זאת הדרך הכי טובה לקבל פרטים איכותיים ואמיתיים על אותם עסקים למכירה וגם מאנשים שעליהם אתם סומכים.

תוכלו גם לחפש עסק למכירה במנועי החיפוש השונים או בקטגוריה רלוונטית ושם גם לבחור חיפוש ממוקד לתחום.

מומלץ שיהיה תיאום בין סגנון חיים שלכם לבין העסק שאתם מעוניינים לקנות. סגנון החיים העסקי, וגם האישי כמובן. אחרת אין טעם לכל התהליך.

 

רכישת עסק עם וותק – היתרונות

הרבה עסקים חווים בתחילת הקמתם שנתיים קשוחות. אם אתם רוכשים עסק וותיק ויציב ובעל פוטנציאל עתידי איכותי, רכישה של עסק כזה תחסוך לכם חבלי לידה לא פשוטים.

עסק המיועד למכירה הוא עסק שאו מיצה את עצמו ברמת התחום או השיווק או שהיזם שהקים אותו מחפש להעביר אותו הלאה. רענון של אנשים חדשים לניהול העסק יכול רק לשפר אותו וגם להציל אותו במקרים מסוימים.

עסק קיים בעל וותק ונסיון הוא גם עסק שיש לו שיטות עבודה איכותיות, מבנה וידע ארגוני. תקשורת ישירה והיכרות עמוקה עם לקוחות קבועים וקהל לקוחות איכותי.

כשאתם רוכשים עסקים קיימים ובעלי בסיס איכותי, תוכלו גם לשנות את המודל העסקי ואת השיטות השיווקיות כמובן, אך חשוב שתשמרו על הספקים האיכותיים ועל חוזים וותיקים וכמובן, לקוחות שתמיד חוזרים. אלו הם הגב התומך של כל עסק שמצליח לשרוד שנים רבות.

חשוב מאוד לעשות את השלב הזה בליווי מקצועי צמוד, של לפחות איש מקצוע אחד בלתי-תלוי. אם ההשקעה גדולה או/ו יש בעסק סיכון כלשהו ל”הפתעות” שיתגלו בהמשך – ערכו בדיקה כפולה. מוטב לוודא כל פרט ופרט לפני שעושים צעד כל כך משמעותי.

 

לרכוש עסקים בליווי מקצועי, למה זה חשוב?

עסקים המועמדים למכירה לרוב מועמדים לסיטואציה הזאת ממגוון של סיבות. ביניהן עלולות להיות סיבות שלא תמיד תראו על פני השטח.

ישנם עסקים עם חובות משמעותיים לספקים, עסקים שלקוחות חייבים להם כספים או שהמוניטין שלהם נפגע באופן משמעותי.

לכן כשאתם מחפשים עסקים חמים למכירה מומלץ מאד לעשות זאת בליווי מקצועי. מתווך עסקים מקצועי ובעל נסיון וותק שמכיר היטב את השוק, ידע לבדוק את העסק בדיוק היכן שצריך.

אותו מתווך לעסקים ידע גם לשאול את השאלות הנכונות, לבקש לראות את המסמכים המתאימים. וכמובן, לקבל את תחושת הבטן הרלוונטית לגבי אותו עסק.

עסק שנמכר, לא נמכר סתם. תמיד יש לכך סיבה, גם אם הסיבה טובה וגם אם לא. ולכן איש מקצוע איכותי שמבין בתחום, ועבר כמה וכמה עסקאות, ידע להבין האם העסק נמכר מסיבה טובה, או לא.

גם עסק שנמכר מסיבה שאינה טובה ואפשר לשקם אותו להפוך אותו לרווחי ופורה זה עסק שטוב לקנות. אך כמובן, יש לבדוק ולבחון את כל האופציות הרלוונטיות.

יש לבדוק עם רואה חשבון את מצב העסק, לעבור על מסמכים פיננסיים. לבדוק אם היה או יש לעסק יועץ ארגוני שבעבר יעץ בשינויים ארגוניים. לבדוק רווחיות, פוטנציאל, האם יש לו רלוונטיות בשוק ועוד מגוון של סעיפים שחשוב לעבור עליהם עם אנשי המקצוע.

עולם של תיווך לעסקים הוא עולם ומלואו, ממש כמו תיווך לדירות אבל הרבה יותר מורכב ועם הרבה יותר פרמטרים שמשפיעים על העסקה.

אתם לבד, כאנשים פרטיים, יכולים כמובן ללכת ולחפש עסקים למכירה שיהיו רלוונטיים אליכם. אתם יכולים גם לבחון את הכל. אבל כמו בכל תחום, ובטח לבטח בעולם העסקים, רצוי שתקבלו ליווי איכותי שיתן לכם גב כדי לבצע את הרכישה, או את המכירה הטובים לכם ביותר. ובכך גם למקסם את התוצאות של מה שאתם מעוניינים בו כדי לא לצאת עם עגמת נפש מכל התהליך.

 

חברה מקצועית, איך מוצאים חברה טובה?

כמו כל איש מקצוע שאנחנו מחפשים עליו חוות דעת וביקורות כדי לדעת מול מי אנחנו עומדים לעבוד, גם כאן מומלץ לחפש בהתאם. אחרי הכל אתם מוסרים כאן לידיים של אנשי המקצוע משימה שהיא מהחשובות בחייכם. רכישת עסק, היא לא רכישה של דירה, והיא לא רכישה של רכב. מדובר בעסק שאתם הולכים להשקיע בו את מירב זמנכם על מנת או להתפרנס ממנו, או להתגלגל איתו הלאה לעסקים נוספים.

רק אנשי עסקים איכותיים מבינים זאת.

עליכם לחפש אנשי מקצוע הכי איכותיים בתחום, ומומחים. תיווך לעסקים בכל הנושא של עסקים למכירה או עסקים לרכישה הוא לא נושא פשוט. צריך הרבה מאד ידע, הבנה בחוזים, וכמובן גם חדות וראש עסקי שיודע איך לדבר עם סוגים שונים של אנשים במגוון של תחומים.

תוכלו למצוא חברה איכותית על סמך המלצות, דרך חברים, משפחה וכמובן גם פלטפורמות דיגיטליות שבהן יש מגוון של חוות דעת אותנטיות שנבדקות במיוחד עבורכם.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן