הודעת צד ג’ בבית משפט לתביעות קטנות

בית משפט לתביעות קטנות היא הערכאה המוסמכת לדון בתביעות כספית אשר שווין הכספי נמוך. הגבלת גובה התביעה בבית משפט לתביעות קטנות נועדה להביא לסיום סכסוכים כספיים בין אזרחים במהירות וביעילות מקסימליים. כאשר לפני הגשת תביעה קטנה יש לוודא כי יוגש כתב הגנה וכן יש לבדוק מהם הטענות אשר מעלה התובע כנגדכם.

פעמים רבות כאשר מוגשת נגד אדם תביעה כספית בבית משפט לתביעות קטנות לאותו נתבע קיימות טענות כלפי צד ג’ אשר לכאורה הוא זה שאמור להיתבע או הוא זה אשר אמור לפצות אותו בגין נזק שנגרם לו כגון חברת ביטוח. במקרה שכזה, על הנתבע להגיש הודעת צד ג’ לאותו גורם אשר לטעמו אמור לפצות אותו ולהזמינו לדיון המתקיים בבית המשפט.

באילו מצבים ניתן לבקשה הודעת צד ג’

המקרה הקלסי בו ניתן להוציא הודעת צד ג’ הוא במקרה בו לנתבע יש פוליסת ביטוח והוא סבור כי במקרה בו ימצא כי הוא אחראי לתביעה שהוגשה נגדו על חברת הביטוח להשתתף בנזקיו ולפצות אותו. כך למשל, רכב אשר היה מעורב בתאונת דרכים והוגשה נגד בעליו תביעה, ניתן לשלוח הודעת צד ג’ לחברת הביטוח ולבקש ממנה לבוא ליטול צד בתביעה שהוגשה נגד הנתבע.

במקרים אחרים ניתן להגיש הודעת צד ג’ כאשר סבורים כי אדם אחר אחראי לנזק בגינו הוגשה נגדכם התביעה. כך למשל בסכסוך שכנים כאשר קיימת נזילה מתקרת הבית של השכן והוגשה נגדו תביעה הרי שאותו שכן אם סבור כי שכן אחר אחראי לנזילה ולנזקים שנגרמו רשאי להגיש הודעה לצד ג’ ולבקש לזמן את השכן הנוסף לדיון בבית המשפט.

כיצד יש להגיש הודעת צד ג’

הודעת צד ג’ תהיה בבקשה מנומקת לבית המשפט אשר תפרט מדוע יש צורך להזמין את צד ג’ לדיון ולתביעה. יש לפרט לבית המשפט את המקרה בגינו סבורים כי לצד ג’ אחריות כלפי הנזק הנטען. ככל ומדובר בחברת ביטוח יש לציין כי לחברת הביטוח אחריות כלפי הנתבע מכוח פוליסת ביטוח חוזית.

את הבקשה יש לסרוק לתיק בית המשפט במסגרת תיק התביעה ולציין את כל פרטיו של צד ג’ אשר מבקשים לזמן לדיון. יש להשתדל להגיש את הודעת צד ג’ מוקדם ככל שניתן לתיק בית המשפט על מנת שניתן יהיה לזמנו תוך זמן סביר לדיון.

מהן האפשרויות העומדות בפני צד ג’ לאחר קיבל זימון לדיון

צד ג’ אשר קיבל זימון לדיון בבית משפט יכול להיכנס בנעליו של הנתבע ולהודיע לבית המשפט כי הוא אכן אחראי לכל פיצוי אשר יקבע בעניינו. בדרך כלל מקרים כאלו יהיו כאשר מדובר בחברת ביטוח אשר אחראית כלפי הנתבע מכוח אחריות חוזית. צד ג’ רשאי אף להודיע לבית המשפט כי אינו יודע במה מדובר ואינו חייב בכל אחריות שהיא כלפי הנתבע.

במקרה זה, יזמן בית המשפט את כל הצדדים לדיון ותחילה יברר את שאלת האחריות של צד ג’ לתביעה בטרם יכריע בתביעה לגופה. לאחר בירור שאלת אחריות צד ג’ יקבע בית המשפט בעניין התביעה עצמה ובמידה והנתבע אכן חייב בפיצוי התובע יקבע בית המשפט את שאלת אחריות הנזק וכל איזה צד יש צורך לשלם פיצויים.

ללא ספק כאשר מדובר בתביעה קטנה יש צורך להבחין בפעולות נוספות אשר יש לקיים עם הגשת כתב ההגנה, לעיתים יש צורך בצירוף הודעת צד ג’ כך שבסופו של יום הגורם אשר יפצה אתכם בגין התביעה שהוגשה הוא הגורם האחראי באמת לשאלת הפיצוי הכספי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן