המפץ הגדול בוול סטריט: טסלה וביטקוין משלבים כוחות!

בשיתוף מומחה קרנות הגידור, אריה גולדין

קשה יהיה להסביר בחמש מאות מילים בלבד את גודל ההתרגשות והמשמעות של הכרזת אילון מאסק, מקים ובעלי טסלה, חברת הרכבים החשמליים פורצת הדרך על כך שחברתו רוכשת ביטקוין בסכום של 1.5 ביליון דולר! ( כסף קטן יחסית להון של החברה אבל בכל זאת) ושמעכשיו ניתן יהיה לרכוש את רכבי טסלה באמצעות המטבע הקריפטוגרפי!

בועה בבורסה? ללאאא… שתי בועות שהתאחדו לבועה מפלצתית אחת!

אין ספק שהיזם המיליארד והאיש העשיר בעולם ( לסירוגין עם ג’ף בזוס, בעלי אמזון, תלוי על איזה צד קמה בבוקר המניה…) אילון מאסק יודע דבר או שניים על טריקים שיווקיים וכל ציוץ שלו בטוויטר מזיז מיליוני דולרים מכאן לשם לפי גחמותיו ורעיונותיו באותו הרגע. בשיתוף מומחה קרנות הגידור, אריה גולדין

הציוץ האחרון שלו על כך ש-TESLA תרכוש BITCOIN ותאפשר ללקוחות לרכוש את הרכבים החשמליים של החברה באמצעותו, יצר טירוף בשווקים ומניות חברות הביט קוין למיניהן, החל ממניות הכּורים ועד מניות הסליקה, עלו בעשרות אחוזים…

זה לא שהביטקוין ישן בנעימים עד עכשיו… ממש לא. לצד מניית טסלה שעלתה ב- 700% רק בשנה האחרונה, המטבע המדובר שבר שיאים והגיע לשער של K48! הערתו של אילון מאסק הייתה רק הדובדבן שבקצפת עד כה ואולי המשכו של הראלי, שכן המטבע הקונטרוברסלי חווה רנסנס בחודשים האחרונים ומאז פרוץ הקורונה היה במסלול משלו לירח, בלי שהוא עוצר להביט לאחור.

תמיכתו הרשמית של אילון מאסק במטבע הקריפטוגרפי המוביל בעולם, יצר למעשה איחוד כוחות בין שתי בועות ענק, בועות ש-‘סוג של’ מתאחדות לבועה אחת סופר מפלצתית בוול סטריט.

” שוק ההון לוהט. הוא התחיל לבעור במרץ 2020 לאחר התרסקות השווקים עקב פרוץ מגפת הקורונה וביצע מאז את אחד הראלים (טיפוס למעלה) השנואים בהיסטוריה.”

למה שנואים? כי בד בבד עם עלייתו המטורפת של השוק בחודשים לאחר פרוץ המגיפה, הכלכלה האמיתית התפרקה לחתיכות. בזמן שהמשקיעים העשירים רק הגדילו את הונם בבורסה, האזרחים הקטנים איבדו מקומות עבודה, פשטו רגל ו…אה מתו מקורונה…

קשה להסביר לאדם הפשוט מהרחוב ששוק ההון מגלם בתוכו מחירים חצי שנה עד שנה קדימה. השוק נפל הריי ברגע שהעולם ידע על הקורונה עוד לפני שנגרם לו כל נזק כלכלי למעשה והחל לעלות מאז, בהנחה שהעולם יחזור לקדמות לאחר כשנה.

המניות שהרוויחו הכי הרבה מהקורונה היו מניות הפאאנ”ג בעיקר, מניות הטכנולוגיה, הביג טק: אמזון, פייסבוק, נטפליקס, גוגל ואפל. אנשים ישבו בבית, ראו נטפליקס, הזמינו מוצרים מאמזון וגלשו ברשתות החברתיות ( ולכן הצלחת מניות החברות הללו דווקא אמורה להיות מובנת).

בנוסף טסלה עשתה את הפריצה הגדולה שלה והביט-קוין הרים ראש לאחר שכבר ניסה בעבר להתרומם והתרסק, אך משמיע קולות חזקים יותר הפעם כשיותר ויותר חברות מצטרפות לתמיכה הרשמית בו והפיכתו ללגיטימי וזהו מכבר ג’יים צ’יינג’ר רציני לשווקים לגבי עמדת המשקיעים מול המטבע הדיגיטלי. למאמר נוסף >

” לאן מכאן? לירח!!!”

במקביל לטירוף הכללי בנאסד”ק במניות הפאאנג ובמניית TESLA ובביטקוין, נוצר טירוף חדש מסוגו בתחילת 2021 עם עליית צבא ‘ידי היהלום’ ומלחמתם בשורטיסטים וקרנות הגידור על ידי קנייה מאסיבית של מניות גיימסטופ (GME) איי. אם סי (AMC) ואחרות. אז כשאומרים ששוק ההון לוהט כרגע מדובר לא על אחד אלא על כמה תפוחי אדמה לוהטים או אם תרצו אסטרואידים ענקיים שעפים במקביל ועומדים, לדעת רבים, לנחות על כדור הארץ בקרוב מאוד וליצור התפוצצות קולוסלית של המגה בועה שהן יוצרות באמצעות דם חדש של משקיעים צעירים תאווי בצע וחסרי פחד, סוחרי יום מזן חדש שרוצים להרוויח הרבה כסף מהיר ובכל מחיר.

מה יישאר בסוף? רק נקווה שלא אדמה חרוכה…

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן