מהי הדרך היעילה ביותר להגיש תביעה?

כאשר אתם מעוניינים להגיש תביעה בכוחות עצמכם, מותר לכם לעשות זאת כל עוד מדובר בתביעה קטנה בסכום של עד 33,800 שקלים. להגשת תביעה כזו לא נדרש ידע משפטי נרחב ובדרך כלל עורכי דין לא רשאים לייצג תביעות כאלה בבית משפט.

 

למי מגישים את התביעה?

כאשר רוצים להגיש תביעה קטנה, יש להגיש אותה למזכירות של בית המשפט לתביעות קטנות, שנמצא באזור מקום מגוריו או מקום עבודתו של הנתבע, או באזור מקום המחדל בגינו מוגשת התביעה. במידה ומדובר בתביעה העוסקת בפרסום או במסחר באינטרנט, יש להגיש לבית משפט שבאזור מקום מגוריו או עסקו של התובע/הנתבע. במקרה שרוצים לתבוע מספר אנשים שונים, בוחרים בבית המשפט המוסמך לדון באחד מהנתבעים.

 

כיצד מתבצע הייצוג בבית המשפט?

ההליך המשפטי הנוגע לתביעות קטנות אינו מצריך ידע משפטי. במסגרת ההליך יש צורך בהצגת המסמכים הרלוונטיים בלבד בפני בית המשפט. ישנם מקרים בהם יש צורך בייצוג חיצוני-

  • ייצוג על ידי עורך דין- ייצוג על ידי עורך דין יתאפשר בתביעה קטנה רק באחד מהמקרים הבאים- אם עורך הדין בעצמו הוא צד לתביעה, או אם בית המשפט התיר ייצוג על ידי עורך דין ונימק זאת. במקרה ובית המשפט התיר ייצוג על ידי עורך דין בתביעה קטנה, גם הצד הנגדי יקבל היתר ייצוג על ידי עורך דין. פרטים נוספים על ייצוג עורך דין – https://shenkarlaw.com
  • ייצוג על ידי אדם שאינו עורך דין- כאשר מדובר בתביעה קטנה, צד בתביעה יכול להיות מיוצג על ידי אדם אחר שאינו עורך דין, במידה ולאותו אדם ניתן ייפוי כוח. את ייפוי הכוח יש להגיש לבית המשפט ובית המשפט צריך לאשר אותו. קיימים שני מקרים מרכזיים בהם בית המשפט לא יאשר את ייפוי הכוח- במידה שהאדם שמונה כמיופה כוח עוסק בקביעות בייצוג או במידה שהייצוג נעשה עבור תמורה כלשהי.
  • ייצוג על ידי ארגון- במידה ובית המשפט מאשר זאת, בעל דין רשאי להיות מיוצג על ידי ארגון. יש לקחת בחשבון כי במקרה כזה גם הצד הנגדי יקבל היתר לייצוג על ידי ארגון.

 

כאשר מדובר בתביעות גדולות יותר, שהסכום הכספי עולה על 33,800 שקלים יש לפנות לעורך דין המתאים לתחום בו מתבצעת התביעה. במידה ואינכם בטוחים מה סכום התביעה שלכם והאם נחשבת לתביעה קטנה או לא, תוכלו להתייעץ עם עורך דין ולקבל סיוע מקצועי.

לפרטים נוספים על הגשת תביעות על ידי עורך דין תוכלו להכנס לאתר של עו”ד יוליה שנקר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן