התחדשת במנוי לחדר כושר? אלו האימונים הפופולאריים ששווה להכיר

מזל טוב! השלמת את תהליך ההרשמה לחדר הכושר, שינוי מבורך ובריא שיתרום רבות לכל היבט בחייך. מלבד מכשירי הכושר המוכרים לכל אחד ואחת מאיתנו, קיימים סוגים רבים של אימוני כושר שניתן לבצע בקבוצות כחלק משיעורי הסטודיו או באופן עצמאי. כאן ניתן לקרוא על שיטות האימון החדשות יותר (או פחות) ומתאימות למגוון רמות של מתאמנים, החל ממתחילים ועד למתקדמים או מתאמנים לשעבר. כל שנותר לעשות הוא לבחון את מערכת השעות בחדר הכושר, להתנסות ולגלות איזה מהאימונים מדבר אלינו.

קרוספיט

הרמת גלגלי משאית, סחיבת שקי קמח, ריצה, שכיבות שמיכה על המדרגות בפארק וזו רק ההתחלה. אימוני קרוספיט הם אימונים יחסית חדשים בארץ והם דוגלים בגיוון ושינוי תוך שימוש באביזרים יומיומיים. באימון כזה אפשר לעבוד על שרירים, סיבולת לב ריאה, גמישות ועוד. כל אימון מביא עמו בשורה חדשה לגוף שלך. אז אם הבריאות הכללית טובה וחיפשת אימון חווייתי, טרנדי ומאתגר – אימוני קרוספיט יהיו מושלמים עבורך.

HIIT

אימון פונקציונאלי ואינטנסיבי המשלב הפוגות מדודות. מדובר באימון לזמן קצר עם פוטנציאל לתוצאות שיושגו לאחר אימון ממושך. אז אם במקרה הרגשת כי חסר לך הזמן להשיג את התוצאות שרצית במהלך אימון סטנדרטי בחדר הכושר (אימון שיכול להגיע גם לשעתיים), אימון HIIT הוא אימון קצר, ממוקד וממצה הנמשך לכל היותר 30 דקות. במהלך האימון נבצע סטים מגוונים, לדוגמה: ריצת ספרינט של 30 שניות ומעבר לדקת הליכה, בשילוב אימוני התנגדות ותנועה שיפעילו את כל שרירי הגוף.  בשורה התחתונה – מקסימום תוצאה במינימום השקעה.

CORE

מדובר באימון ליבה (CORE) המתמקד במרכז הגוף ועוסק גם במודעות להפעלת השרירים במהלך כל תנועה. האימונים משלבים תנועה, חיזוק, קרדיו ועוד. כיוון שאלו אימונים שניתן לבצע בעוצמות שונות, הם יכולים לסייע במצב של בלט דיסק ובעיות אורתופדיות שונות כיוון שמטרת האימון היא טיפוח היציבה, חיזוק הגוף ושיפור שיווי המשקל. במהלך האימון עושים שימוש באביזרים שונים כמו גומיות, אביזרי ספוג וכדורי פילאטיס, כדור פיטבול ועוד.

TRX

אימון ה-TRX איננו חדש במיוחד במחוזותינו אך נותר כאחד האימונים הפופולריים שניתן לבצע הן בבית והן בחדר הכושר. במהלך האימון אנו מבצעים את התרגילים בעזרת רצועות כנגד משקל הגוף שלנו. האימון מתאים למתחילים ומתקדמים כאחד שכן מנח הגוף שלנו הוא זה שקובע את רמת הקושי באימון. ניתן לבצע תרגילים בעמידה, שכיבה, ישיבה וכמעט כל תנוחה אחרת ולהפעיל שרירים מייצבים בגופנו שאינם מקבלים ביטוי באימון עם מכשירי הכושר המוכרים.

אימון פונקציונאלי

עבודה על קבוצות שרירים מגוונות בו זמנית, כך שבמהלך אימון שכזה נעבוד על סיבולת לב ריאה, התנגדות, זריזות, גמישות ועוד. ככל שיש יותר קבוצות שרירים שעובדות נגיע לאימון האולטימטיבי ששורף יותר קלוריות. אימון פונקציונאלי הוא אימון ייחודי שכן הוא יעיל ומתאים לכל קבוצות הגיל והאוכלוסייה במתן דגשים מתאימים. קיימים אימונים לנשים בהריון, לבני ובנות גיל הזהב, למתחילים ומתקדמים כאחד.

אחד מהעקרונות החשובים ביותר כשמסגלים שגרת כושר הוא ההתמדה. כדי שנעלה את הסיכויים שלנו להתמיד ולשמור על עניין לטווח ארוך ולהפוך את הכושר לחלק בלתי נפרד מחיינו, חשוב לגוון בסוגי האימונים. אם בחרנו באימון פונקציונאלי, אין מניעה לבצע אימון TRX ביום או יומיים לאחר מכן. כדי לבנות את תוכנית האימונים הטובה ביותר עבורך וכזו המתחשבת במגבלות כמו בלט דיסק, כאבי מפרקים ועוד – מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי, בין אם האורתופד או מאמן חדר הכושר ולדעת בדיוק מה מתאים לנו וכיצד לבצע את האימונים על הצד הטוב ביותר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן